Foto – Stock.xchng

Pieaug pieprasījums pēc uztura bagātinātājiem 0

Latvijā pieaug pieprasījums pēc uztura bagātinātājiem, taču ar to lietošanu nedrīkst pārspīlēt, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” sacīja Latvijas lielākā zāļu ražotāja “Grindeks” valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Lasīt citas ziņas

Viņš atzina, ka pieprasījums pēc veselību veicinošiem produktiem pieaug, taču šai ziņai ir divas puses – viena no tām rada bažas. “Ražotājiem, manuprāt, ir jābūt ļoti atbildīgiem. Farmācijas industrijā ir tā priekšrocība, ka strādājam ar zālēm un zinām, ko tās nozīmē, līdz ar to rūpīga attieksme ir arī pret citiem produktiem. Šie veselību veicinošie produkti, uztura bagātinātāji jau nav plaša patēriņa prece – tie ir vajadzīgi cilvēkam, ja viņa organisms dabiskā veidā nevar uzņemt noteiktas vielas. Šeit ir tas risks, ka brīžiem caur reklāmu, kas nav pareizi, tie produkti vai nu tiek pielīdzināti zālēm, kas noteikti tie nav, vai tiek sasolīti neiespējami brīnumi. Ar iestāstīšanu vispār nevajag nodarboties, jo agrāk vai vēlāk cilvēks uzzinās patiesību un būs vīlies,” norādīja Bundulis.

Viņš uzsvēra, ka nedrīkst pārspīlēt ar uztura bagātinātāju lietošanu. “Runājot līdzībās, gan man, gan jums būtu grūti apēst vienā reizē desmit arbūzu, bet tableti, kas satur desmit arbūzu koncentrātu, nebūtu problēmu, turklāt, ja iestāsta vēl dažādus brīnumus par attiecīgās tabletes iedarbību, tad arī desmit kapsulu vienlaicīgi var apēst, kas jau ir neiedomājams daudzums. Pārspīlējumi gan lietošanas apmēru, gan citādā ziņā nes sevī milzīgu risku. Tāpēc ir arī regulējumi, kas ir ļoti labi. Taču, pirms sākt lietot kādu no šiem produktiem, es ieteiktu konsultēties ar kādu speciālistu. Šie produkti ir jālieto pareizi, pamatoti un tikai tik, cik tiešām vajag,” teica “Grindeks” vadītājs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Bundulis minēja, ka zināšanu par uztura bagātinātājiem trūkst ne vien Latvijas iedzīvotājiem. “Patērētāji pārsvarā izvēli izdara reklāmas ietekmē, kas nav īsti pareizi. Mēs savu iespēju robežās cenšamies šīs zināšanas popularizēt un veicināt saprātīgu un atbildīgu izvēli, sadarbojoties ar dažādām organizācijām, tostarp Latvijas Pensionāru federāciju, kurā darbojas aktīvi cilvēki. Mēs neejam tikai pie slimniekiem – mēs gribam, lai kopumā sabiedrībai būtu izpratne. No tā iegūstam visi,” pastāstīja Bundulis.

“Grindeks” ir lielākais farmācijas uzņēmums Baltijas valstīs. Kompānijas galvenie darbības virzieni ir oriģinālproduktu, patentbrīvo un aktīvo farmaceitisko vielu pētniecība, izstrāde, ražošana un pārdošana.