Ekonomika
Bizness

Pieaugošas Ķīnas kravu plūsmas apstākļos pieaug iespējas intensīvāk izmantot Latvijas tranzīta koridoru 0

Foto: F64

Šonedēļ Ķīnā, Šeņžeņā norisinās 13. Ķīnas Starptautiskais loģistikas un transporta gadatirgus (China International Logistics and Transportation Fair, CILF 2018), kurā piedalās arī Latvijas transporta un loģistikas sektora dalībnieki.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidentam Edvīnam Bērziņam šīs izstādes ietvaros jau otro gadu pēc kārtas bija gods kopā ar Šeņžeņas vadību piedalīties oficiālajā CILF 2018 atklāšanā, kā arī piedalīties 3. Jūras un dzelzceļa transporta un pārrobežu pārvadājumu samitā, iepazīstinot tā dalībniekus ar Latvijas iespējām starptautisko kravu pārvadājumu nodrošināšanā.

E.Bērziņš uzsver, ka salīdzinājumā ar iepriekšējā gada izstādi un tās ietvaros notiekošajiem pasākumiem šogad samita ietvaros valstu pārstāvji ne tikai iepazīstinājuši ar savām iespējām, bet aktīvi diskutējuši par integrētiem sadarbības modeļiem: “Eksperti no dažādām valstīm un uzņēmumiem norāda, ka kravu apjoms no Ķīnas uz Eiropu un atpakaļ turpina pieaugt un jau drīzā nākotnē varētu četrkāršoties. Runa ir par 1 miljona TEU pārvadājumiem gadā. Taču to nav iespējams paveikt, izmantojot tikai esošos koridorus. Līdz ar to Latvijai ir jāparāda savas iespējas lai viens no attīstāmajiem koridoriem vestu caur mūsu valsti.”

Samita ietvaros arī daudz ticis diskutēts par to, ka līdzšinējos Eiropas un Āzijas nosacīti atsevišķos koridorus būtu jāapvieno, lai gūtu maksimālu efektu no pārvadājumu laika un izmaksu viedokļa.

Līdzās LDz un “LDz Loģistikas” vadībai izstādē CILF 2018 piedalās arī citi Latvijas transporta un loģistikas nozares pārstāvji, pozicionējot Latvijas kopējo piedāvājumu stendā “VIALATVIA”.

Izstādes ietvaros Latvijas transporta un loģistikas nozares pārstāvjiem ciešā sadarbībā ar starptautiskajiem partneriem no Ķīnas, Krievijas, Baltkrievijas un Kazahstānas ir iespēja parādīt Ķīnas tirgum mūsu valsts transporta un loģistikas pakalpojumu pieejamību un kvalitāti un Latvijas tranzīta koridora priekšrocības Eirāzijas kravu pārvadājumos.

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

LA.lv
LA
LA.lv
Ekonomika
Elektroniķu sacensības un robotu cīņas. Kas vēl gaidāms “Elektronikas dienā 2018”?
3 stundas
LA
LA.lv
Ekonomika
Būvuzņēmēju partnerība kopsapulcē izvēlējusies vadītāju 1
4 stundas
LE
LETA
Ekonomika
“Elektrum” klientiem elektroenerģijas rēķini pieaugs līdz 15%
5 stundas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

ZD
Zigfrīds Dzedulis
Ekonomika
Rīgā pārguļ vairāk un ilgāk: centrā par viesnīcām pārtop daudzas vēsturiskās ēkas
3 stundas
LE
LETA
Latvijā
Izvirza kanditātus darbam Saeimas komisijās. Kādam amatam virza Kučinski?
23 minūtes
LA
LA.lv
Ekonomika
Elīna Egle: Līdzšinējā politika ir rezultējusies maksātnespējas uzplaukumā 1
1 stunda
LE
LETA
Kultūra
Ar filmu “Saule brauca debesīs” radošā komanda vēlās mudināt cilvēkus domāt un just plašāk
50 minūtes
LE
LETA
Dabā
Novembra beigās Latviju sasniegs arktiskās gaisa masas
4 stundas