Foto – LETA

Piecu gadu laikā ceļu satiksmes drošībā ieguldīti vairāk nekā 5 miljoni latu
 0

Saskaņā ar Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumu apdrošināšanas sabiedrības ceļu satiksmes negadījumu novēršanai un profilaksei ieskaita 2% no noslēgtajiem OCTA līgumiem.

Reklāma
Reklāma

 

“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika, pēdējo piecu gadu laikā ceļu satiksmes negadījumu novēršanā un profilaksē ir ieguldīti vairāk nekā pieci miljoni latu.

Apdrošināšanas sabiedrību veikto iemaksu mērķis ir veicināt ceļu satiksmes drošību, iegūtos līdzekļus novirzot ne tikai sabiedrības izglītojošajām kampaņām, bet arī Valsts policijas un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam nepieciešamā aprīkojuma iegādei. Kā skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, puse līdzekļu tiek izlietoti Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu (tajā skaitā Valsts policija, VUGD) vajadzībām, bet otra – citu institūciju, piemēram, CSDD, organizētajām sabiedrības izglītojošām kampaņām.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Nesen par OCTA līdzekļiem tika iegādāti vairāk nekā 209 digitālie riepu protektoru dziļuma mērītāji, tādējādi turpmāk varēs pārbaudīt protektoru dziļumu un to atbilstību sezonai. Šis pirkums ir ļoti būtisks, jo neatbilstošs riepu protektoru dziļums paaugstina CSNg risku. Transportlīdzeklim bremzējot, apstāšanās ceļš kļūst garāks, jo nav nepieciešamā saķere ar braukšanas virsmu, kas nozīmē, ka šāds spēkrats apdraud ne tikai automašīnā sēdošos, bet arī apkārtējos. Tāpat pērnā gada vasarā tika iegādāti skeneri, ar kuriem Valsts policija daudz operatīvāk var nosūtīt ceļu satiksmes negadījumu protokolus apdrošinātājiem, savukārt apdrošinātāji operatīvāk pieņemt lēmumus un cietušajiem izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību. Iepriekšminētie piemēri ir tikai daži, taču ļoti būtiski, jo, ja nebūtu šādu ieguldījumu, visticamāk, arī ceļu satiksmes negadījumu skaits būtu daudz lielāks, par negadījumu apstākļu izvērtēšanas ātrumu nemaz nerunājot,” skaidro Juris Stengrevics.

Par līdzekļu piešķiršanu katru gadu lemj Ceļu satiksmes drošības padome. Iemaksu apjoms veidojas no katra transportlīdzekļa īpašnieka nopirktās polises. 2011. gadā nozīmīgākie līdzfinansētie un pilnībā finansētie projekti ir bijuši: izglītojoša kampaņa “Par sekām transportlīdzekļa vadīšanai apreibinošu vielu ietekmē”, “Velosipēdistu vadītāju drošība”. Tāpat tika atbalstīts ikgadējais konkurss “Gribu būt mobils” un Latvijas jauno satiksmes dalībnieku sacensības, kā arī mācību klases izveide satiksmes notikumu un citu preventīvu pasākumu apmācībai Vidzemes reģionā.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.