Foto – LETA

Piekabes dažādām kravām 0

Ja rodas vajadzība pārvadāt mantību, kas nesatilpst automobiļa bagāžniekā, parasti var izlīdzēties ar parastu vienass piekabīti. Savukārt nopietnāku uzdevumu veikšanai paredzētas lielākas divasu piekabes, kuru vadīšanai nepieciešama īpaša vadītāja kvalifikācija.

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 53
Kokteilis
Krišjāņa Kariņa sieva Anda publisko emocionālu vēsti vīra atbalstam: “Es apprecēju vienu no drosmīgākajiem, godīgākajiem, gudrākajiem un labestīgākajiem vīriešiem pasaulē” 399
Lasīt citas ziņas

Vienass piekabes var izvēlēties no vairāk nekā desmit piedāvātajiem modeļiem. Piekabēm var būt dažāda garuma un platuma kravas kastes ar dažāda augstuma bortiem, kurus var arī nolaist. Turklāt kravas kastes iespējams aprīkot ar gumijota auduma tentu vai plastikāta vāku. Populārākie ir samērā vienkārši modeļi bez bremžu sistēmas, kuri tādējādi ir arī paši lētākie.

Divasu piekabēm ir lielāka kravnesība, tās ir krietni ietilpīgākas un ļauj pārvadāt garākus priekšmetus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pieprasītākās ir būvmateriālu, būvtehnikas, automobiļu un zirgu pārvadāšanai paredzētās piekabes. Taču to daudzveidība ir krietni plašāka.

Runājot par satiksmes drošību, speciālisti norāda, ka ieteicamāk izvēlēties piekabes ar bremzēm. Tas attiecas pat uz salīdzinoši nelielām vienass piekabītēm, kurām bremžu sistēma nav obligāta.

Īpaši svarīgi tas ir ziemas apstākļos, kad, pat tikai straujāk atlaižot gāzi, piekabe ar savu svaru var izsaukt auto sānslīdi un nolidot no ceļa, aizraujot līdzi arī automašīnu, kas to velk. Nevajag baidīties izvēlēties par 750 kg lielāku vien-ass vai pat divasu piekabi, kuras vadīšanai nepieciešama BE kategorija. Pieredze liecina, ka daudzi autovadītāji bez grūtībām nokārto attiecīgo eksāmenu, un tad piekabes izvēlē paveras krietni lielākas iespējas. Turklāt šajā gadījumā nav nepieciešams kārtot teorētisko eksāmenu, bet jānoliek tikai braukšana. Tiesa, nepieciešams apmeklēt autoskolu un noklausīties obligāto 17 stundu apmācības kursu, kā arī veikt sešu stundu praktiskās braukšanas apmācību. Tātad jārēķinās ar zināmiem izdevumiem. Teorētiskais kurss autoskolās BE kategorijai maksā aptuveni 40 – 50 latu, bet praktiskās apmācības stunda parasti ir 10 – 15 latu robežās par stundu. Vēl jāpierēķina 35 lati par braukšanas eksāmena kārtošanu CSDD un vēl 15 latu par jaunu vadītāja apliecību.

 

Uzziņa

Noteikumu prasības piekabēm

Vairākumam autobraucēju ir B kategorijas autovadītāja tiesības, tādēļ loģiski rodas jautājums par maksimāli pieļaujamajiem velkamās piekabes vai treilera parametriem. Katrai piekabei reģistrācijas apliecībā ir norādīta tās pilna masa. Tas ir teorētisks lielums, kas sastāv no pašas piekabes svara un maksimāli pieļaujamās kravas svara. Tātad dokumentos norādītā piekabes pilnā masa nedrīkst pārsniegt 750 kilogramus. Vēl Ceļu satiksmes noteikumos minēts, ka B kategorijas vilcēja savienojuma ar piekabi pilna masa nedrīkst pārsniegt 3500 kilogramus un piekabes pilna masa nedrīkst pārsniegt vilcēja pašmasu. Praksē parasti lielākā daļa vienass piekabju iekļaujas noteiktajos 750 kilogramos, bet divasu piekabes visbiežāk tos pārsniedz, un tad jau ir vajadzīgas BE kategorijas autovadītāja tiesības.

Reklāma
Reklāma