Mobilā versija
-0.7°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
21. februāris, 2012
Drukāt

Piektā daļa Latvijas iedzīvotāju gribētu savu biznesu

saldejuma_kafejnica

Piektā daļa jeb 20% Latvijas iedzīvotāju apsver iespēju par sava biznesa uzsākšanu tuvākajā nākotnē, bet šī gada laikā savu biznesu apņēmušies uzsākt 6% iedzīvotāju, secināts “Swedbank” Uzņēmējdarbības kompetences centra veiktajā aptaujā.

Iedzīvotāji, kuri ieplānojuši sākt savu biznesu jau 2012.gadā, visbiežāk izvēlējušies to darīt tādās nozarēs kā tirdzniecība, kultūra, māksla un izklaide, lauksaimniecība un vides zinātne, kā arī tūrisms, viesnīcas un ēdināšana.

Savukārt Latvijas iedzīvotājiem, kuri plāno uzsākt savu biznesu tuvākajā nākotnē, uzskati par perspektīvākajām nozarēm nedaudz atšķiras. Viņuprāt, tās ir – kultūra, māksla un izklaide (14%), tirdzniecība (13%), kā arī tūrisma un ēdināšanas industrija (12%). Par saimnieciskās darbības uzsākšanu lauksaimniecības, rūpnieciskās ražošanas un informācijas tehnoloģiju jomā, kur ir vislielākais valsts atbalstu programmu īpatsvars, domā tikai no 3% līdz 5% aptaujāto iedzīvotāju. Respondenti vairs nesaskata potenciālu būvniecības un nekustamā īpašuma industrijā (3%), kas vēl pirms pāris gadiem bija vispopulārākā.

Analizējot detalizētāk topošo uzņēmēju profilu, vīrieši biežāk nekā sievietes šogad plāno uzsākt savu saimniecisko darbību (10% vīriešu, 3% sievietes). Savu biznesa ideju vairāk lolo jau profesionāli pieredzējuši cilvēki vecumā no 30 līdz 50 gadiem (52%) nekā jaunie profesionāļi līdz 29 gadiem (30%). Savukārt cilvēku vēlmi darboties pašiem savā biznesā neietekmē viņu dzīvesvieta – par to vienlīdz daudz domā gan pilsētnieki, gan lauku iedzīvotāji.

Pērn jaunreģistrēto uzņēmumu skaits pārsniedza 18 000, kas ir par 34,4% vairāk, salīdzinot ar 2010.gadu. Taču “Swedbank” Uzņēmējdarbības kompetences centra aptauja liecina, ka iedzīvotāji aizvien saskata kavēkļus sekmīgai biznesa sākšanai. Starp būtiskākajiem šķēršļiem respondenti visbiežāk min grūtības ar starta kapitālu (67%) un nepiemērotu ekonomisko situāciju (43%). Gandrīz trešā daļa jeb 32% aptaujāto norāda arī inovatīvu biznesa ideju trūkumu. Par sava biznesa uzsākšanas kavēkļiem min arī drosmes (29%), zināšanu (24%) un motivācijas trūkumu (16%), savukārt 14% vienkārši atzīst, ka nav uzņēmēja tips.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+