Publicitātes foto

Pielaiko čarterreisus savam ceļojumam 0

Uz daudziem populāriem tūrisma galamērķiem nav tiešo lidojumu no Rīgas. Ceļotājiem jāpiemeklē savienojošie lidojumi, un nereti lidostās jāpavada daudzas stundas, gaidot nākamo reisu. Šādā situācijā var palīdzēt čarterlidojumi – tiešie avioreisi, kurus organizē tūrfirmas uz konkrētu galamērķi – iecienītu kūrortu vai tālu, eksotisku zemi tūristu vispieprasītākajos laikos, tostarp garajās valsts svētku brīvdienās.

Reklāma
Reklāma

Čarteru priekšrocības

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām 137
Lasīt citas ziņas

Pirmais čarterpasažieru ieguvums ir lidojums bez pārsēšanās tieši uz izvēlēto galamērķi, kam pievienojas izdevīgākas aviobiļešu cenas, jo to izmaksas ir krietni zemākas nekā parastajiem lidojumiem, vienīgi kustības grafiks ir retāks. Čarterreisu biļetes iespējams iegādāties tāpat kā parastās regulāro lidojumu biļetes. Taču par tām nav iespējams atgūt naudu vai arī tās apmainīt. Turklāt, lidojot tūrfirmu organizētajos ceļojumos, pāris dienu pirms lidojuma vēlreiz jāpārliecinās par precīzu izlidošanas laiku, kas var mainīties pat par vairākām stundām.

Latvijā gandrīz visu čarterlidojumu tirgu veido trīs četri lielie tūroperatori, kuri pamatā veido visu reisu grafiku un nosaka tūristiem nepieciešamo vietu skaitu, bet aviokompānija – iznomāšanas cenu, no kuras izriet, kāda būs maksa par vienu vietu lidmašīnā. Savukārt tūrisma aģentūra šai cenai pievieno izmaksas par viesnīcu, ēdināšanu un citiem pakalpojumiem, izveidojot ceļojuma gala cenu. Taču nereti lidsabiedrība, lai gūtu peļņu, šādos čarterreisos ļauj rezervēt biļetes arī citiem cilvēkiem, kuri neizmanto tūrfirmu pakalpojumus.

Reālā situācija

CITI ŠOBRĪD LASA

Pašlaik čarterreisu piedāvājums no Latvijas ir mazāks nekā citās Eiropas valstīs un pat Baltijā. Pēc lidostas “Rīga” datiem, vidēji gadā tiek apkalpoti 88 tūkstoši izlidojošo čarterpasažieru, un šā gada pirmajā pusgadā – 40 012. Gan izlidojošo, gan ielidojošo čarterpasažieru skaits veido vidēji trīs procentus no kopējā lidostā “Rīga” apkalpoto cilvēku skaita.

“Vērtējot situāciju no lidostas viedokļa, statistika rāda, ka tirgus ir stabils. Taču aizvien vairāk palielinās sezonālo regulāro reisu piedāvājums uz populāriem kūrortiem, piemēram, Rīgā bāzētā Islandes aviokompānija “Primera Air” ir paziņojusi, ka 2018. gadā no Latvijas galvaspilsētas sāks lidojumus uz Malagu. Šogad trīs jaunus sezonālos atpūtas maršrutus sāka piedāvāt “Wizzair” (Bari), “Air Baltic” (Katānija) un “Ellinair” (Iraklija). Tas liecina, ka ir pieprasījums pēc šādiem lidojumiem,” vērtē lidostas “Rīga” pārstāve Laura Karnīte.

Līderis Baltijas tirgū

Vadošās pozīcijas Baltijas čarterreisu tirgū notur aviokompānija “SmartLynx Airlines”, kas sniedz čartera pakalpojumus Latvijā un Igaunijā. “Mūsu pozīcijas abu valstu čarterreisu tirgū ir stabilas. Latvijā par konkurentiem uzskatām vienīgi zemo cenu avio-
kompānijas, bet Igaunijā mums faktiski konkurentu nav, jo tur zemo cenu lidsabiedrības ienāk tikai pēdējā laikā un nav vēl sākušas lidojumus uz tālajiem galamērķiem siltajās zemēs, kurp mēs lidojam jau sen. Sadarbojamies ar tūr-
operatoriem “Novatours”, “Tez Tour”, “Alida Tūrs”, “Aurinko”, “Fly Me Away” un citiem,” atklāj “SmartLynx Airlines” pārstāve Ilva Priedniece.

“Pašlaik palielinās pieprasījums pēc aviopārvadājumiem, kas ļauj domāt, ka tirgus ir atkopies pēc ekonomiskās krīzes izraisītās recesijas, cilvēku finansiālā situācija stabilizējusies, un viņu ceļošanas paradumi atgriezušies pirmskrīzes līmenī,” viņa secina.

2017. gada vasarā “SmartLynx Airlines” no Rīgas veiks čarterlidojumus pavisam uz 15 galamērķiem. “No Rīgas un Tallinas lidojam praktiski katru dienu, veicot vidēji vienu divus reisus dienā. Taču 2017./2018. gada rudens–ziemas sezonā čarterlidojumus veiksim arī citiem Eiropas tūroperatoriem, piemēram, no Kopenhāgenas lidosim uz Itāliju (Romu), Spāniju (Lansaroti, Grankanāriju, Fuerteventuru, Malagu) un Somiju (Tamperi), bet no Parīzes – uz Lielbritāniju (Londonu), Izraēlu (Ovdu), Kaboverdi un Franciju (Nicu),” atklāj 
I. Priedniece.

Reklāma
Reklāma

“SmartLynx”: vadošā čarterkompānija

“SmartLynx Airlines” ir 1992. gadā dibināta privāta lidsabiedrība un vadošais “Airbus A320” pilna servisa īres un čarterlidojumu nodrošinātājs ES valstīs.

Lidsabiedrības flotē ir 12 “Airbus A320” un viena “Airbus A321” lidmašīna, kas nodrošina lidojumus Eiropā, Āzijā un Āfrikā.

Kopumā pārvadāto pasažieru skaits katru gadu palielinās, 2016. gadā sasniedzot jau 1,9 miljonus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.