Mobilā versija
+6.8°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
7. novembris, 2012
Drukāt

Piemēro 10 tūkstošu latu sodu bijušajam “Durgas templim”

Foto - LETAFoto - LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis 10 tūkstošu latu soda naudu reliģiskajai organizācijai “Om Tat Sat”, kuras nosaukums līdz maija vidum bija “Durgas templis”, par negodīgas komercprakses īstenošanu, aģentūrai BNS pavēstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Viņa norādīja, ka reliģiskās organizācijas pārkāpums izpaudās kā maldinošu apgalvojumu iekļaušana reklāmās par semināriem, nodarbībām un pasākumiem melnās maģijas lāsta noņemšanai, svara zaudēšanai, naudas pievilināšanai u.c. Organizācija sniegusi arī maldinošu informāciju saistībā ar samaksu par pakalpojumu, radot patērētājiem iespaidu, ka samaksa par attiecīgajiem pakalpojumiem jāveic brīvprātīgi, kas neatbilst patiesībai.

Saskaņā ar sniegto informāciju PTAC lietas izpētes gaitā, izvērtējot 17 reklāmu, kas tika izplatītas presē, un septiņas reklāmas, kas tika izvietotas mājaslapā, secinājis, ka reliģiskā organizācija “Om Tat Sat” sniegusi izplatīšanai reklāmas dažos laikrakstos, tādos kā “Vakara ziņas”, “Māja”, “Ieva”, “Privātā Dzīve”, “Čas”, “Tava Programma”, “Sveiks” u.c., kā arī mājaslapā www.dvesele.lv (iepriekšējais nosaukums www.durga.lv), aicinot patērētājus uz šīs organizācijas rīkotajiem pasākumiem. PTAC izvērtēja reliģiskās organizācijas izplatīšanai sniegtās reklāmas par šādiem tās rīkotajiem pasākumiem: melnās maģijas noņemšanas seminārs, vēdiskais seminārs “Ideāla figūra mēneša laikā neskaitot kalorijas”, seminārs “Naudasmaka noslēpumi naudas piesaistīšanai”, seminārs “Vēdiskā naudas formula”, pasākums “Naudas Dievietes Lakšmī pudža, kas padara finansiāli bagātu”, pasākums “Ičhāpūrtas Devī maģiskais rituāls, kas piepilda visas vēlēšanas” un “Angabāra jogas” nodarbības.

Žunde norādīja, reklāmās konstatēti maldinoši apgalvojumi, piemēram, par svara zaudēšanu, lāstu noņemšanu, kā arī sniegtas reāli neeksistējošu/izdomātu personu atsauksmes. “Piemēram, “Durgas tempļa” publicēšanai iesniegtajā informācijā par vēdisko semināru “Ideāla figūra mēneša laikā neskaitot kalorijas” tika iekļauta personas “Jana Ozoliņa (41) Advokāte” atsauksme, taču Latvijas zvērināto advokātu sarakstā šāda persona nav atrodama. Arī reliģiskā organizācija “Om Tat Sat” nesniedza PTAC pierādījumus par to, ka šāda persona reāli eksistē un ir sniegusi attiecīgas atsauksmes. Turklāt tika konstatēts, ka dažviet reklāmās viens un tas pats cilvēks stāsta par vienu un to pašu gadījumu, minot atšķirīgas personas kā attiecīgo semināru vadītājus vai arī atšķirīgas personas stāsta identisku stāstījumu,” klāstīja PTAC pārstāve.

Organizācijas reklāmās iekļauta maldinoša informācija saistībā ar samaksu par pakalpojumu, radot iespaidu, ka patērētājiem jāveic “brīvprātīgi” ziedojumi, kas neatbilst patiesībai. Ņemot vērā, ka “Durgas tempļa” izplatīšanai iesniegtajos paziņojumos tā iekasētais maksājums lielākoties gadījumu tika nosaukts kā “ziedojums” vai “atbalsta maksājums”, kas vidusmēra patērētājam varēja radīt iespaidu par to, ka tas ir brīvprātīgs maksājums, bet patiesībā šis maksājums bija obligāts, uzsvēra Žunde.

PTAC reliģiskajai organizācijai “Om Tat Sat” piemērojis naudas sodu 10 tūkstošu latu apmērā un uzlicis par pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi, tas ir, izbeigt sniegt izplatīšanai informāciju, kuras sniegšana izplatīšanai saskaņā ar PTAC lēmumu tika atzīta par patērētāju maldinošu un jebkuros apstākļos maldinošu darbību.

Žunde arī pastāstīja, ka uzņēmums “Mediju nama” žurnālā “Māja” publicēja reliģiskās organizācijas “Durgas templis” uzdevumā informāciju, neiekļaujot skaidru norādi uz to, ka attiecīgie paziņojumi ir reklāmas un ka par šīs informācijas publicēšanu tiek maksāts. Tāpēc šā gada 7.jūnijā PTAC piemēroja “Mediju namam” naudas sodu 1000 latu apmērā par īstenoto maldinošo komercpraksi un noteiktās kārtības pārkāpšanu reklāmas sniegšanā vai izplatīšanā.

Centra pārstāve arī atgādināja, ka PTAC jau iepriekš brīdinājis patērētājus par reliģiskās organizācijas “Durgas templis” realizēto negodīgo komercpraksi. “PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un nekļūt par šīs organizācijas realizētās negodīgas komercprakses upuriem, kā arī aicina plašsaziņas līdzekļus nepieņemt publicēšanai reklāmas, kuras tika atzītas par negodīgu komercpraksi, kā arī rūpīgi izvērtēt citu līdzīga satura reklāmu publicēšanu,” uzsvēra Žunde.

Jau vēstīts, ka PTAC gada sākumā sāka administratīvo lietu par “Durgas tempļa” īstenoto komercpraksi, izplatot reklāmu žurnālos “Privātā Dzīve”, “Ieva”, “Vakara Ziņas”, “Māja”, “Praktiskā Astroloģija”, turklāt pēdējos divos izdevumos nemaz netika minēts, ka tā ir reklāma. PTAC pēc sākotnējās iepazīšanās ar informāciju norādīja, ka šajā gadījumā varētu būt runa par triju veidu pārkāpumiem – saturiskiem pārkāpumiem par reklāmās izteiktajiem apgalvojumiem, piemēram, par svara zaudēšanu, lāstu noņemšanu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+