Ikgadējā Tvīda brauciena jeb seno velosipēdu un retro tērpu parādes dalībnieki pie Brīvības pieminekļa.
Ikgadējā Tvīda brauciena jeb seno velosipēdu un retro tērpu parādes dalībnieki pie Brīvības pieminekļa.
Foto – LETA

Pieņem jaunus ceļu satiksmes noteikumus velosipēdistiem 11

Valdība otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātos jaunos ceļu satiksmes noteikumus, kas tostarp attiecas uz velosipēdistiem, aģentūra BNS uzzināja Ministru kabinetā.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Lasīt citas ziņas

Noteikumu mērķis ir uzlabot ceļu satiksme drošību, jo īpaši mazaizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju, velosipēdistu – drošību, kā arī veicināt dažādu satiksmes dalībnieku savstarpēju līdzās pastāvēšanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Precizētas vairākas jau esošās ceļu satiksmes drošības normas, kā arī paredzētas jaunas. Piemēram, būs iespējas uzstādīt maināmās ceļazīmes, ieviest jaunus horizontālos apzīmējumus uz ceļiem, nodalīt uz velosipēdistiem un mopēdistiem attiecināmās prasības, kā arī atļaut elektromobiļiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām, norāda Satiksmes ministrija.
[wrapintext][/wrapintext]

Īpaša uzmanība pievērsta ar velojomu saistītajiem jautājumiem. Jauninājumi paredz, ka ietves arvien vairāk tiek atvēlētas gājējiem, bet velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves. Tādejādi riteņbraucēji aicināti būt aizvien atbildīgāki ceļu satiksmē – plānot savus maršrutus un pieņemt katrai situācijai atbilstošāko lēmumu.

Tiks veicināta velobraucēju braukšana pa velo infrastruktūra un ielas braucamo daļa. Taču, ja braukšana pa brauktuvi nav iespējama, nav atbilstoša infrastruktūra vai šāda pārvietošanās ir bīstama, piemēram, ņemot vērā satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, izņēmuma gadījumos velosipēdistiem ir saglabāta iespēja pārvietoties pa ietvi. Šādā gadījumā velosipēdistam, tāpat kā līdz šim, jāatceras, ka braucot pa ietvi, jāizvēlas braukšanas ātrums, kas netraucē vai neapdraud gājējus. Stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka.

Precizētas, skaidrāk noteiktas un dažādotas iespējas veikt kreiso pagriezienu, pirms tam pašam velosipēdistam izvērtējot satiksmes intensitāti un pieņemot lēmumu par drošāko un atbilstošāko manevra veikšanas veidu, lai neradītu satiksmei bīstamas situācijas.

Velosipēdistiem atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām, ja uzstādītas attiecīgas ceļa zīmes.

Saistībā ar velobraucēju drošību, svarīga ir arī esošās un veidojamās infrastruktūras iespēju sabalansēšana ar satiksmes dalībnieku vajadzībām un vēlmēm, uzsver Satiksmes ministrija. Tādēļ, lai nodrošinātu pārdomātu velobraucēju dalību satiksmē, projekta izstrādes gaitā notika sadarbība un diskusijas partneriem, piemēram, ar Latvijas Riteņbraucēju apvienību, Latvijas Pašvaldību savienību, citām ministrijām.

Reklāma
Reklāma

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss norādīja, ka ir pārliecināts – jaunie noteikumi palīdzēs uzlabot drošību uz Latvijas ceļiem. “Kaut arī pēdējā laikā ceļu satiksmes drošības jomā ir darīts daudz, taču šobrīd ir jādomā par jauniem pasākumiem. Kā jau iepriekš esmu akcentējis – svarīgākie ir mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki un šis ir viens no darbiem, kas ved uz kopēju mērķi uzlabot ceļu satiksmi kopumā, bet jo īpaši akcentējot mazaizsargāto dalībnieku drošību,” pauda ministrs.