“LMT” viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos Ingmārs Pūķis iepazīstina ar topošās viedtelevīzijas “LMT Mājas televīzija” piedāvājumu.
“LMT” viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos Ingmārs Pūķis iepazīstina ar topošās viedtelevīzijas “LMT Mājas televīzija” piedāvājumu.
Foto: LETA

Viedtelevīzija mēģina tuvoties mobilo tālruņu un jaunāko spēļu konsoļu iespējām 1

“Latvijas Mobilais telefons” izziņojis vienu no pēdējā laika interesantākajiem jaunumiem Latvijas telekomunikāciju nozarē – “LMT” viedtelevīziju. Pagaidām par jaunumu ir vairāki nezināmie, tomēr skaidrs, ka produkts būs veidots sadarbībā ar “Google”, atbalstam ņemot tehnoloģiju milža “Android TV” viedtelevīziju. Mēģinu skaidrot, kas ir viedtelevīzija, ko piedāvās “LMT” produkts, kāda ir “gudro” TV pasaules pieredze un kā tā atšķiras no jau esošā piedāvājuma.

Reklāma
Reklāma

Kas ir viedtelevīzija?

Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 53
Kokteilis
Krišjāņa Kariņa sieva Anda publisko emocionālu vēsti vīra atbalstam: “Es apprecēju vienu no drosmīgākajiem, godīgākajiem, gudrākajiem un labestīgākajiem vīriešiem pasaulē” 399
Lasīt citas ziņas

Angļu valodā viedtelevīziju sauc par “digital media player” (digitālo mediju straumētāju). Vienkārši runājot, viedtelevīzija piedāvā uz lielā ekrāna pārraidīt digitālu saturu – mūziku, fotogrāfijas, filmas, video, seriālus, šovus u. c. veida saturu no interneta mediju saitēm un straumēšanas servisiem. “Atšķirībā no klasiskās televīzijas vied­televīzijas lietotāji varēs paši organizēt saturu, līdzīgi kā tas notiek viedtālruņos,” skaidroja “LMT” valdes priekšsēdētājs Juris Binde.

Nozīmīgākā iespēja ir izmantot lietotņu veikalus – līdzīgi kā viedtālruņos – un lejupielādēt lietotnes un mobilās spēles no vairāku tūkstošu liela piedāvājuma. Būtībā viedtelevīzija mēģina tuvoties mobilo tālruņu un jaunāko spēļu konsoļu iespējām. Lielākais trūkums ir standarta televīzijas kanālu trūkums, ja vien kanāli nav izveidojuši savas lietotnes, kurās tiek straumēts to saturs. “LMT” viedtelevīzijas piedāvājums būs unikāls, piedāvājot arī TV kanālu pārraidi. “Šis ir nākotnes standarts, kurā darbosies lielākā daļa audiovizuālo mediju,” paredz Binde.

Ko piedāvās “LMT”?

CITI ŠOBRĪD LASA

“LMT” izmantotā “Android TV” līdz šim saņēmusi diezgan daudz negatīvu atsauksmju, zaudējot tiešajiem konkurentiem. Taču Latvijas tirgum “LMT” spērusi ļoti svarīgu soli, solot arī mums visiem labi zināmos televīzijas kanālus, kas konservatīvākiem TV lietotājiem joprojām ir ārkārtīgi svarīgi. Līdztekus tiem “LMT Mājas televīzija” piedāvāšot jau minēto “GooglePlay” veikalu, kurā varēs lejupielādēt gan “Netflix”, gan “Youtube”, gan citus straumēšanas servisus filmu, seriālu, mūzikas baudīšanai, sporta un bērnu satura vērošanai. Visu minēto lietotājs varēs kārtot, kā vien pašam ienāk prātā – sev nevēlamu saturu paslēpt, priekšplānā izceļot kanālus, lietotnes, spēles, kuras izmanto visbiežāk.

Interesanti, ka “LMT” vadītāji cer savā viedtelevīzijā piedāvāt arī “MTG” piederošo “skaties.lv” un sabiedrisko mediju “replay.lv” lietotnes. Sarunas ar “MTG” varētu būt sarežģītas, bet Latvijas Televīzijas valdes priekšsēdētājs Ivars Belte “LMT” viedtelevīzijas atklāšanas pasākumā paziņoja, ka sabiedriskie mediji vēlas piedalīties “LMT” produktā. “Ja es teiktu, ka tas mums ir vienaldzīgi, mēs būtu pašnāvnieki. Jāmācās izmantot tehnoloģiju dotās iespējas,” uzsvēra I. Belte.

Kāda ir pasaules pieredze?

Par lielākajiem spēlmaņiem viedtelevīzijas tirgū jāuzskata jaunākie “Apple TV”, “Amazon Fire TV”, “Roku 4” un arī “Google” radītā “Android TV” operētājsistēma, kas piedāvā vairāku veidu kastītes – “Nvidia Shield” un “Nexus Player”, kā arī “Razer Forge TV”, kas gan vairāk vērsta uz spēļu baudīšanu. “Google” arī sadarbojas ar “Sony”, “Sharp” un “Philips”, kuri savus labākos televizorus aprīko ar “Android TV”.

Tā kā viedtelevīzijas savos internetveikalos piedāvā lejuplādēt lietotnes un mobilās spēles, svarīgi kā konkurentus un ekvivalentus minēt arī jaunākās spēļu konsoles “Microsoft Xbox One” un “Sony Play­Station 4”, kas līdztekus videospēlēm nu piedāvā arī vērot filmas un seriālus. “Xbox One” var pat skatīties dažādus televīzijas kanālus (ne Latvijas).

Katras kastītes izskats un piedāvājums, protams, atšķiras. Globāli veroties, daudzveidīgāko piedāvājumu sniedz “Roku 4”, kam seko “Android TV” darbinātās ierīces. Ja esat ieguldījis naudu “Apple” produktos un vēlaties to turpināt darīt – “iTunes” ir pieejams vien “Apple TV”, kamēr “Amazon” savu video straumēšanas pakalpojumu nav monopolizējuši vien “Amazon Fire TV” lietotājiem – tas ir atrodams arī “Roku”, “Android TV” u. c. Savukārt nu arī Latvijā pieejamais “Netflix”, tāpat arī “Spotify” u. c. lietotnes ir atrodamas visās viedtelevīzijās. Ar televīzijas kanālu demonstrēšanu gan neiet tik spoži – ja kāds izdomātu no ārzemēm pasūtīt kādu no minētajām viedtelevīzijām, Latvijas un daudzi citi mums labi zināmie kanāli nebūtu pieejami.

Reklāma
Reklāma

Ar ko viedtelevīzija atšķiras?

Galvenā un būtiskākā iezīme, kas atšķir viedtelevīziju no interaktīvās televīzijas un “gudrajiem” televizoriem jeb “Smart TV”, ir jau minētā iespēja mājas televizoru pietuvināt mobilā tālruņa un spēļu konsoles līmenim – iespējams lejupielādēt lietotnes un spēles, tomēr māc bažas vai tas ir pietiekams iemesls, lai to iegādātos.

“Smart TV” iespējams sērfot internetā, TV skatīšanās laikā ar draugiem tērzēt “Skype”, “Facebook” u. c. vietnēs. Televizoram var arī pievienot tālruni un vērot foto, video failus, iznomāt filmas, seriālus u. c. izklaides iespējas – līdzīgi kā viedtelevīzijai. Tikmēr interaktīvā televīzija piedāvā ieraksta, arhīva, pārtīšanas, pauzes u. c. vērtīgas funkcijas, kādu nav nekur citur. Šis televīzijas veids gan iztiek bez sērfošanas internetā, lietotnēm, spēlēm un saziņas sociālajos tīklos. Katrai platformai ir savi ieguvumi, tomēr jāsaka, ka viena no otras tās būtiski neatšķiras.

Viedoklis

Kerli Gabriloviča, “Lattelecom” Korporatīvās attīstības dienesta direktore: “Klientu vajadzības un konkurence ir mūsu biznesa dzinējspēks, tāpēc vienmēr esam īpaši ieinteresēti, kad parādās jaunumi telekomunikācijas tirgū. “LMT” paziņojums nepārsteidza, jo nepiedāvā tirgū neko radikāli jaunu. Turklāt neesam redzējuši produkta prototipu, tāpēc vairāk to uztveram kā sabiedrisko attiecību pasākumu par uzņēmuma plāniem. Joprojām visplašākās un modernākās iespējas skatīties televīziju piedāvā “Lattelecom” interaktīvā televīzija ar vairāk nekā 100 kanāliem un dažādām iespējām – arhīva, ieraksta, pauzes funkciju, kā arī plašu videonomu ar vairāk nekā 3000 filmām, koncertiem un raidījumiem. Paredzam, ka tuvāko 2– 5 gadu laikā visa TV funkcionalitāte būs iebūvēta viedajos televizoros jeb “Smart TV”.”