Mobilā versija
+5.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
8. aprīlis, 2016
Drukāt

Pietura uz privātas zemes – jāsaskaņo ar īpašnieku. Atbilde “LA” lasītājam (9)

Gata Šļūkas zīmējumsGata Šļūkas zīmējums

Pirms gada ziemā Purvciemā nojauca nojumes sabiedriskā transporta pieturvietās. Nojumes, kas varēja kalpot vēl ilgi, nojauca ļoti ātri, taču jaunās to vietā uzstādīja divu trīs mēnešu laikā. Tomēr Augusta Deglava ielā pieturā virzienā uz centru “Dārziema iela” jaunas nojumes vecās vietā tā arī nav. Laikam aizmirsuši, jo Rīgas kungi, iespējams, ar sabiedrisko transportu nebrauc. Tāpat nojumes nav uzstādītas arī 11. tramvaja maršruta  pieturā “Rusova iela” abos virzienos. Jaunās pieturvietas ir modernas, tomēr ar īsākiem un šaurākiem sēdekļiem. Starp sānu sienām un jumtu atstātas 20 centimetru platas spraugas, kas lietu un sniegu neaizkavē – auksta duša garantēta un arī sēdekļi ir slapji. Kārlis Krūzs Rīgā

“Rīgas satiksmes” (“RS”) preses sekretārs Viktors Zaķis atbildēja, ka “Dārzciema ielas” pietura Augusta Deglava ielā virzienā uz centru atrodas uz privātīpašnieka zemes, līdz ar to nojumes uzstādīšanai nepieciešams saskaņojums ar viņu. Šāda situācija izveidojusies vairākās pieturvietās, tāpēc “RS” sākusi sarunas ar zemesgabalu īpašniekiem par risinājumu.

Par “Rusova ielas” pieturām abos virzienos jāteic, ka diemžēl nav skaidrs termiņš, kad būs jaunas nojumes. “RS” šobrīd pēc SIA “Mežaparka rezidences” pasūtījuma izstrādā transporta infrastruktūras izbūves tehnisko projektu. Tajā paredz nodrošināt 11. tramvaja maršruta pieturvietu izbūvi un jaunu nojumju uzstādīšanu “Rusova ielas” pieturās. Būvprojekta izstrādes termiņš un projekta realizācija ir atkarīga no projekta īstenotāja.

Jaunā tipa pieturvietu būvniecību veic SIA “JCDecaux Latvija”. “Līdz šim Rīgā bija sastopamas dažāda tehniskā risinājuma un dizaina pieturvietu nojumes, kurām bija dažādi apsaimniekotāji, līdz ar to atšķīrās nojumju uzturēšanas prasības un kopumā nojumju apsaimniekošana bija neefektīva,” norādīja V. Zaķis. “Jau gadiem Rīgas sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju konstrukcijas daudzviet bija sarūsējušas, apzīmētas, stikli sadauzīti, tās nepasargāja pasažierus no vēja un aukstuma.”

Jauno pieturvietu nojumju dizaina autors ir britu arhitekts Normens Fosters un nojumju tehniskais risinājums ir atbalstīts Rīgas pilsētas būvvaldē.

Identiska dizaina pieturvietas uzstādītas arī Igaunijā, Parīzē, Portugālē un citās pasaules valstīs. Katrā nojumē iekārtotas trīs sēdvietas, kā arī vieta bērnu ratiņiem vai invalīdu ratiņiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Interesanti, kam pieder “saskaņojamā” starpsliežu zeme Maskavas ielas tramvaja pieturā “Aglonas iela”. Nevainojamās nojumes tramvajam nojauca, tāpat arī autobusam. Liekas, vainojama ir pieturu nosaukumu maiņa. Vismaz triju paaudžu laikā funkcionējošais “Tirdzniecības centrs” vienā mirklī kļuva par “Aglonas ielu”, kuras, kā paralēlas ielas, tuvākais atrašanās punkts atrodams aiz māju kvartāla vien kādu 200 m attālumā. Secinājums-pastāvošā projekta “Tirdzniecības centrs” vairs neeksistē, naudiņa izlietota nosaukuma plākšņu nomaiņai. Un tā tramvajs palicis bez nojumēm, pliki (slapi) vecie soliņi gan iemūrēti; vairāku autobusu pieturai nav atlicis nekas. Un tā-100 m rādiusā esošo divu pirmskolas bērnu iestāžu, pirts, gaļas, Maksima un apavu veikalu, zobārstniecības apmeklētājiem un vienkārši veciem ļaudīm jau visu ziemu zudis jebkāds patvērums.

  2. Latvijas klimats ir kā Portugālē vai Francijā ,kur saulīte silda un nesnieg,vienmēr silti glāstoši vēji.
    Moderns dizains….man nevajag tā modernā dizaina,bet gan ērtu nojumi,kur necuko caurvēji un uz kājām netek lietus.

    • Tāmnieks/luterānis Atbildēt

      Veca anekdote skan: “Mīļotā partija proletārietim: “Ēd zivis, tajās ir daudz fosfora!” Uz to darbarūķis atbild, ka viņam taču nevajag, lai spīdētu…”

  3. Teikas pieturā jauna nav uzstādīta līdz pat šodienai. Vecajā tik labi varēja slēpties no lietus. Tagad stāvi slapjš kā žurka un sodies par nejēdzību…

  4. Iela un ietve – privātas? Vai mūsu likumos viss ir kārtībā?

  5. Vecajām nebija ne vainas, zaķim vnk otkatu sagribējās

  6. vislielākais humors: Atbildēt

    mērkaķa ātrumā nojauc vecās(vēl labās)
    un tad sāk štukot kādas būs jaunās…
    Ļeņinš esot teicis: slavjanskaja bezalabernosķ…

  7. Ja paklausās mēdijus,mūsu valsts esot tik bagāta ar radošiem cilvēkiem.Tad kāpēc aicināt par autoru tik necilām būvēm svešu dizaineru? Ne viņš zina,cik resni vai tievi cilvēki (ne)izmantos par sēdekļiem sauktās neērtās uzpariktes,ne arī pazīst mūsu laika apstākļus. Tik tiešām,no sēdekļa jāšļūc,jo šaurs,bet cepuri rauj nost caurvējš,kas virpuļo vaļējās sienu augšās. Vai tiešām nebija vietēja speciālista,kurš noteikti arī būtu bijis lētāks un ar izpratni?

Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. Jūs, bērniņi, nāciet…

Bijušais premjers, tagadējais uzņēmuma “Latvijas Gāze” vadītājs Aigars Kalvītis turpmāk varēs daudz biežāk sazināties ar savu bērnības draugu Kasparu Upacieri jeb Ufo, kurš pieņemts darbā par sabiedrisko attiecību speciālistu. “Latvijas Gāzē” iztiku pelna arī tādi bijušie politiķi un amatpersonas kā Jānis Straume, Vinets Veldre un Elita Dreimane.

Egils Līcītis: Tumsa zūd, ja "Delna" slēdz gaismu (2)Ja "Delna" būtu ar garāku pastāvēšanas vēsturi, to noteikti uzaicinātu pie Daugavas rakšanas un upes gultnes maģistrālās līnijas vilkšanas.
Lasītāju aptauja
Vai jums nācies saskarties ar nelojāliem pedagogiem?
Draugiem Facebook Twitter Google+