Gata Šļūkas zīmējums

Pietura uz privātas zemes – jāsaskaņo ar īpašnieku. Atbilde “LA” lasītājam 9

Pirms gada ziemā Purvciemā nojauca nojumes sabiedriskā transporta pieturvietās. Nojumes, kas varēja kalpot vēl ilgi, nojauca ļoti ātri, taču jaunās to vietā uzstādīja divu trīs mēnešu laikā. Tomēr Augusta Deglava ielā pieturā virzienā uz centru “Dārziema iela” jaunas nojumes vecās vietā tā arī nav. Laikam aizmirsuši, jo Rīgas kungi, iespējams, ar sabiedrisko transportu nebrauc. Tāpat nojumes nav uzstādītas arī 11. tramvaja maršruta  pieturā “Rusova iela” abos virzienos. Jaunās pieturvietas ir modernas, tomēr ar īsākiem un šaurākiem sēdekļiem. Starp sānu sienām un jumtu atstātas 20 centimetru platas spraugas, kas lietu un sniegu neaizkavē – auksta duša garantēta un arī sēdekļi ir slapji. Kārlis Krūzs Rīgā

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Krievija vismaz mēnesi zināja par terorakta gatavošanu: “Lai viņi nestāsta pasakas fejai!” 87
Lasīt citas ziņas

“Rīgas satiksmes” (“RS”) preses sekretārs Viktors Zaķis atbildēja, ka “Dārzciema ielas” pietura Augusta Deglava ielā virzienā uz centru atrodas uz privātīpašnieka zemes, līdz ar to nojumes uzstādīšanai nepieciešams saskaņojums ar viņu. Šāda situācija izveidojusies vairākās pieturvietās, tāpēc “RS” sākusi sarunas ar zemesgabalu īpašniekiem par risinājumu.

Par “Rusova ielas” pieturām abos virzienos jāteic, ka diemžēl nav skaidrs termiņš, kad būs jaunas nojumes. “RS” šobrīd pēc SIA “Mežaparka rezidences” pasūtījuma izstrādā transporta infrastruktūras izbūves tehnisko projektu. Tajā paredz nodrošināt 11. tramvaja maršruta pieturvietu izbūvi un jaunu nojumju uzstādīšanu “Rusova ielas” pieturās. Būvprojekta izstrādes termiņš un projekta realizācija ir atkarīga no projekta īstenotāja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunā tipa pieturvietu būvniecību veic SIA “JCDecaux Latvija”. “Līdz šim Rīgā bija sastopamas dažāda tehniskā risinājuma un dizaina pieturvietu nojumes, kurām bija dažādi apsaimniekotāji, līdz ar to atšķīrās nojumju uzturēšanas prasības un kopumā nojumju apsaimniekošana bija neefektīva,” norādīja V. Zaķis. “Jau gadiem Rīgas sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju konstrukcijas daudzviet bija sarūsējušas, apzīmētas, stikli sadauzīti, tās nepasargāja pasažierus no vēja un aukstuma.”

Jauno pieturvietu nojumju dizaina autors ir britu arhitekts Normens Fosters un nojumju tehniskais risinājums ir atbalstīts Rīgas pilsētas būvvaldē.

Identiska dizaina pieturvietas uzstādītas arī Igaunijā, Parīzē, Portugālē un citās pasaules valstīs. Katrā nojumē iekārtotas trīs sēdvietas, kā arī vieta bērnu ratiņiem vai invalīdu ratiņiem.