Publicitātes foto

“Pilsētas zaļajā rallijā” ātrākais izrādās elektrodivritenis 0

Pirmdien, 5. novembrī sociālās kampaņas „Nāc sāc zaļot!” ietvaros norisinājās eksperimentālais „Pilsētas zaļais rallijs”, kura mērķis bija noskaidrot, kādas unikālas alternatīvas ierastajiem transporta līdzekļiem var piedāvāt modernās tehnoloģijas un cik draudzīgas tās ir videi.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

„Pilsētas zaļajā rallijā” startēja trīs alternatīvi un moderni transporta līdzekļi – elektriskais divritenis no „Blue Shock Bike”, „Toyota” hibrīdauto no „WESS Motors” un 100% elektromobīlis no „VA Latvia”. Starts visiem modernajiem dalībniekiem tika dots vienlaicīgi – Latvijas Brīvdabas etnogrāfiskajā muzejā pulksten 12:30. Rallija finišs bija Pārdaugavā, Biķensalas ielā 3 – pie ekoveikala Lavandas.lv.

Daudziem par pārsteigumu, pirmais finišu pēc nepilnas stundas sasniedza „Blue Shock Bike” elektrodivritenis. Nedaudz vēlāk finišēja elektroauto „MIA”, bet trešo vietu ieguva „Toyota” hībrīdauto.

CITI ŠOBRĪD LASA

Distancē pavadītais laiks bija atkarīgs ne vien no transporta līdzekļa veida, bet arī no vadītāja veiklības un Rīgas pilsētas pārzināšanas. Lai gan katrai komandai distances laikā bija jāpaveic pieci vienādi uzdevumi – jāpmeklē ekoveikals „Dabas dobe” un grāmatnīca „Atēna”, jāatrod stikla taras pieņemšanas punkts un jānodod tajā izlietotais iepakojums, atbilstošā vietā jānodod pārstrādei izlietotas baterijas, – būtiski atšķīrās katra veikto kilometru skaits.

Elektrodivritenis no Brīvdabas muzeja līdz Pārdaugavai veica 18 km un patērēja elektrību Ls 0,02 apmērā. Elektroauto nobrauca 25 km un par elektrību samaksāja Ls 0,40, bet hibrīdauto nobrauca 44 km, par degvielu samaksājot nepinus 2 latus.

Diskusijā pie finiša vietas tika konstatēts – lai gan energopatēriņa rādītāji rallija dalībniekiem bija daudz labāki nekā tradicionālajiem vieglajiem auto, arī ar ekotransporta līdzekļiem var saniegt vēl labākus radītājus. Tos ietekmē gan laika apstākļi, kas šodien dalībniekus nelutināja, gan vadītaja iemaņas, vadot konkrēto transporta līdzekli.

Par zaļu un jaudīgu tālbraucēju tika atzīts hibrīdauto, kas labi piemērots arī garākiem pārbraucieniem. Savukārt, „MIA” elektro-auto ieguva „Pilsētas ģēnija” titulu, jo ar tā izmaksām un mobilitāti, pārvietojoties pielsētas ietvaros, nevar sacensties neviens. Elektro-divritenis ieguva nomināciju „Kardiologa sapnis”, jo papildus mobilitātei šis transports ir arī būtisks veselīga dzīvesveida elements.

Sociālā kampaņa „Nāc sāc zaļot!” norisinās 60 dienas – no 13. septembra līdz 11. novembrim. Kampaņas laikā interneta vietnē www.nacunsac.lv ikviens ir aicināts reģistrēt savus videi draudzīgos ikdienas darbus, dalīties ar unikāliem zaļas rīcības piemēriem un cīnīties par videi draudzīgām balvām.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.