Aleksandras Beļcovas “Bērns ar bumbu (Taņa)” (1924).
Aleksandras Beļcovas “Bērns ar bumbu (Taņa)” (1924).
Foto – Andris Tiļļa

Pilsētvides zaļais asns 0

Pilsētvidei mēdz būt sava ielas valoda – “vizuālā komunikācija” – tieša, nereti pat provocējoši izaicinoša, huligāniska.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Lasīt citas ziņas

Kā nu kuru reizi – atkarībā no sabiedriskās situācijas, problēmas asuma. Visbiežāk tajā sastopamais žanrs – grafiti, kura vēsture aizsākusies jau Senajā Grieķijā, Senajā Romā. Tam ir raksturīgi burtu veidi un kaligrāfiskie paņēmieni, apdares stili, izpildījums (zīmējums, trafarets, uzlīmes…). Turklāt to autori visbiežāk paliek anonīmi un šai mākslai ir īss mūžs. Martā Rīgā īsu brīdi aktuālajā mākslas ainā bija pamanāmi starptautiskā “Outings project” (izbraukuma projekta) darbi. Līdzīga akcija notikusi Parīzē, Varšavā, Frankfurtē, Sanfrancisko, Ņujorkā, Gdaņskā… Rīgā bija skatāmi latviešu klasiķu gleznojumi, grafikas, kas izprintēti un to figūras izgrieztas un iekļautas attiecīgajā vidē. Pavasarīgi un audzelīgi – ja idejai un tās īstenošanai ir zaļš asns!