Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

“Paldies par iespēju parunāties!” Pircēji salīdzina konkursa “Latvijas Gada auto” automobiļus0


Lieliska vieta un kompānija sava jaunā auto meklējumiem.
Lieliska vieta un kompānija sava jaunā auto meklējumiem.
Foto: “Latvijas gada auto”

“Paldies par iespēju parunāties!” – šādus vārdus sestdien pie “Mola” dzirdējām daudzreiz. Un par to patiess prieks. Jo tieši tāds ir šo konkursa plašai publikai atvērto pasākumu galvenais mērķis – dot jebkuram interesentam ne tikai ar jaunākajiem automobiļiem (kaut visiem 14 dīleru šurp atvestajiem) kādu gabaliņu pabraukt, bet arī par izvēles iespējām ar pieredzes bagātiem (žūrijas biedri) kolēģiem parunāt bez tirdzniecības salonos neizbēgamā firmas pārstāvju spiediena.

 

Skolotāji lielveikalu stāvlaukumā

Labākais veiklības braucienu rezultāts – šādi smaidi.
Foto: “Latvijas gada auto”

Lai arī (laikam jau rīta lietusgāžu dēļ) apmeklētāju burzma nebija liela, kārotos braucienus daudziem nācās arī kādu stundiņu vai pat divas pagaidīt. Labi, nevis garlaikojoties pagaidīt. Startējot tradicionālajā veiklības braucienā (auto – jauns “Suzuki ­Swift”; hibrīds, pilnpiedziņa un tikai 15 000?!), kur čaļi mazliet riepas pakaucināja, bet lepnākos smaidus spīdināja viņu dāmas, kurām klasiskos manevrus (parkošanās, slalomiņš, garāža atpakaļgaitā) izdevās veikt bez soda punktiem.

Publikā noklausīts ierosinājums – šādām trasītēm un laipniem skolotājiem lielveikalu stāvvietās vajadzētu darboties pastāvīgi. Piekrītu. Bet piebilstu – šādus treniņus savai sievai, meitai, dēlam var (un vajag!) sarīkot katrs pats. Tukšu stāvlaukumu brīvdienās daudz, sarkanos konusus var aizstāt ar tukšām kurpju kastēm. Neslinkojiet, pamēģiniet!

 

Teltī – par slikto uzvedību

Vēl viena vieta noderīgai brauciena gaidīšanas laika pakavēšanai – “Gada auto” galvenā telts. Un – kā afišās teikts – drošas braukšanas semināri. Tāds oficiālais nosaukums. Faktiski – koleģiālas satiksmes dalībnieku sarunas, kuru ikdienā ļoti pietrūkst. Sākam par gājējiem un viņu “slikto uzvedību”. Un ātri vien nonākam pie pareizas mobilā telefona lietošanas.

Jo tieši izlaidība šajā jomā iznīcina braucēju un gājēju attiecībās svarīgāko – stiprākā, dzelžu aizsargātā (tas esi tu!) pietiekamu vērību, plašu skatu, iespēju notikumus prognozēt.

Otrs grēks, kas drīz izpeld priekšplānā, – distances neievērošana. Brauciens pārāk tuvu priekšējam auto. Šis ieradums kaitē plašam skatam vēl vairāk par telefonu. Smagajam pakaļā ielīdis, tu esi akls. Un tavi apdzīšanas manevri kļūst par avantūru. Diemžēl tik izplatītā mediju ziņa – “iebrauca pretējā virziena joslā un sadūrās…” – ļoti bieži ir šādu izlēcienu sekas.

 

Salīdzināšanas braucieni

Un nu pienācis laiks braucieniem. Un sarunām par auto. Visdažādākajām. Par elektromobiļu perspektīvām (jautātāji pavisam jauniņi). Pāris ar diviem pirmsskolas puikām spriež par to, vai “Renault Clio” ir (vai nav) četru cilvēku ģimenei pārāk mazs. Varbūt tomēr vajag “Škoda Scala”? Kāds kungs labākajos gados jau trešo reizi pratina mani par vidēja izmēra krosoveriem. Par “Nissan X-trail” (savu līdzšinējo sapni, kura šeit nav), par pamēģinātajiem “Toyota RAV 4” un “Seat Tarraco”.

Par to, vai pilnpiedziņa vajadzīga rīdziniekam, kurš uz mežu dodas piecreiz gadā. Par dīzeli pilsētā (lēni iesilst!!!), par modernajiem mazajiem benzīna turbomotoriem, kuri savukārt silti ir gandrīz tūlīt pēc starta, bet pie dīzeļu griezes momentiem radušajiem šķiet tādi kūtri apdzīšanas manevros. Pratinātājs aiziet. Un atgriežas. Bet pavisam skaidri redzams, ka “Tarraco” ir šo “paņēmis”…

Šāda tiešas salīdzināšanas iespēja ir šo testu labākā sastāvdaļa.
Saistītie raksti

Un tādēļ jācer, ka dīleru pacietība neizsīks arī turpmākajos gados. Nav jau šeit to tūlītējas pārdošanas darījumu nemaz tik daudz. Šis vairāk ir ieguldījums nākotnes pircēju izglītošanā. Lai gan pieredze rāda, ka ir arī ātri lēmumi. Pērn veiklības brauciena “Suzuki Swift” tika nopirkts jau pirmdienā pēc “Mola” sacīkstes un sarunām.

Bet konkurss “Gada auto” iziet finiša taisnē. Novembrī pēdējais testa braucienu maratons – visiem potenciālajiem titulu pretendentiem obligāts. Trīs izmēģinājumu dienas, kurās stūrēs tikai žūrijas biedri. Un veidos viedokļus, kuros jums būs iespēja ieklausīties. Un decembra sākumā arī balsos un apbalvos. Cerams, ka laureāti būs automobiļi, kuri – kā teikts žūrijas kodeksā – spēs 2020. un turpmākajos gados uzlabot Latvijas autoparka struktūru uz modernas jaunības pusi.

LA.lv