Publicitātes foto

Pirmā banka Latvijā, kurai ļauts klientus piesaistīt attālināti 0

“BlueOrange Bank” ir pirmā banka Latvijā, kura saņēmusi Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) atļauju piesaistīt klientus attālināti, portālu LA.lv informēja bankā.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Attālinātā identifikācija nozīmē, ka klientam vairs nebūs jādodas uz bankas filiāli, lai atvērtu kontu. Klienta identifikācija klātienē tiks aizstāta ar video-sarunu. Visa pārējā komunikācija (dokumentu, karšu sūtīšana) notiks elektroniski un pa pastu.

“No klienta puses identifikācijas process izveidots maksimāli vienkāršs un ērts: ir jāienāk bankas speciāli izveidotajā tiešsaistes kabinetā, autorizējoties ar savu epastu vai facebook profilu, jāaizpilda iesniegums konta atvēršanai un elektroniski jāsaņem aicinājums pievienoties video-sarunai, kuras laikā jāuzrāda arī ID dokuments,” stāsta bankas Operacionālās darbības direktore, projekta vadītāja Marina Zaharova.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa norāda, ka banka izskata pieteikumu un pozitīva lēmuma gadījumā sūta pa pastu maksājumu karti, bet uz mobilo telefonu – linkus, lai pieslēgtos mobilajai digipass-ierīcei BlueKey un Internetbankai. Tikšanās klātienē būs nepieciešama papildus produktu, lielāku par 5000 eiro mēnesī limitu vai augstāka riska pakalpojumu gadījumā.

Kopš banka savus risinājumus prezentējusi FKTK 2016.gada rudenī, ir veikts skrupulozs darbs pie paša procesa un normatīvo dokumentu izstrādes, risku izvērtēšanas un darbinieku apmācības. Pa šo laiku ir izveidots klientu attālinātās piekļuves kabinets, kur jau tagad potenciālie klienti var aizpildīt interaktīvu iesniegumu konta atvēršanai. 2017.gada novembrī tika veiktas izmaiņas likumdošanā – attālinātās identifikācijas process tika ierakstīts likumā, kas deva bankai iespēju sagatavot oficiālu pieteikumu atļaujas saņemšanai FKTK.

Jaunās iespējas ļaus bankai viegli piesaistīt un apkalpot klientus arī tālākajos Latvijas novados un Latvijas rezidentus ārzemēs, kas nebija līdz šim iespējams. Savukārt tie, kas dod priekšroku personīgai sarunai, arī turpmāk var doties uz bankas klientu apkalpošanas centru Rīgā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.