Mobilā versija
-4.3°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Otrdiena, 6. decembris, 2016
23. februāris, 2015
Drukāt

Pirmā “Rail Baltic” sliežu ceļa sabiedriskā apspriešana Lojā pulcē ap 500 cilvēku (9)

Rail Baltica II, iistaa karte

Pirmajā Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa “Rail Baltic II” plānotā sliežu ceļa sabiedriskajā apspriešanā Sējas novada Lojā pirmdien aktivitāte bija ļoti liela – to apmeklējuši aptuveni 500 cilvēku, pastāstīja Sējas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Pliena.

Sabiedriskā apspriešana ilga teju četras stundas.

Pliena norādīja, ka lielākā daļa sanākušo bijuši ļoti emocionāli un iedzīvotāji aizstāvējuši savas vērtības un īpašumu, kā arī pauduši satraukumu, ka plānotais sliežu ceļu varētu šķērsot viņu īpašumu, un interesējušies par zemju atpirkšanu.

Pēc viņas teiktā, vairākums iedzīvotāju bija uztraukušies, jo daudzas lietas nezina precīzi, piemēram, cilvēki gribētu karti, kurā var precīzi redzēt, kā dzelzceļa trase skars viņu zemi. Tāpat sanākušie pauduši viedokli, ka ir svarīgi aizsargāt biotopus un īpaši aizsargājamo dabas teritoriju tīkla “Natura 2000”.

Sabiedriskajā apspriešanā izskanējuši arī projektu atbalstoši viedokļi un komentāri.

Jau rakstīts, ka no 23.februāra 15 Latvijas pašvaldībās, kuras skar “Rail Baltica II” trases, notiks sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmes, kurās iedzīvotāji un pašvaldības tiks aicināti izteikt savus priekšlikumus, lai tos vērtētu ietekmes uz vidi novērtējuma gaitā un izpētes darba rezultātā noteiktu optimālo trases novietojuma variantu.

Sākotnējai sabiedriskajai apspriešanai noteikts pagarināts, 32 dienu, periods, kas noslēgsies 15.martā, un tā laikā ikviens aicināts iepazīties ar paredzēto darbību un nosūtīt rakstiskus priekšlikumus un komentārus Vides pārraudzības valsts birojam, norādot, kas jāņem vērā, veicot ietekmes uz vidi novērtējumu.

Iepriekš veiktā izpētes darba rezultātā noteikts, ka “Rail Baltica II” trase Latvijas teritorijā šķērsos Salacgrīvas novadu, Limbažu novadu, Sējas novadu, Inčukalna novadu, Ropažu novadu, Garkalnes novadu, Stopiņu novadu, Salaspils novadu, Ķekavas novadu, Iecavas novadu, Bauskas novadu, Baldones novadu, Mārupes novadu, Olaines novadu un Rīgu. Pilnsabiedrība “RB Latvija” veic “Rail Baltica II” Latvijas posma detalizētu tehnisko izpēti.

“Rail Baltica II” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas “Aecom Ltd.” 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs – 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības līdzfinansējuma lieluma. “Rail Baltica II” projekts var pretendēt uz līdz par 85% lielu ES līdzfinansējumu.

“Rail Baltica II” dzelzceļa līnijas posma kopējais garums ir 728 kilometri. Tostarp Lietuvā tas būs 264 kilometrus garš, Latvijā – 235, bet Igaunijā – 229 kilometrus garš, tomēr, tā kā šobrīd visās trijās Baltijas valstīs vēl tikai notiek izpēte par precīzu līnijas novietojumu, trases garums varētu tikt koriģēts.

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Kāda jēga būvēt dzelzceļu pa vēcām Cēsis,-Valmiera-Valka sliedēm?
    Laiduši čeļu no Viļņas uz Jēkabpili, Madonu, Alūksni, lai jauna linija uzšprišina Latvijas austrumu pusi.
    Rīgas tuvumā jau tā satiksme sablīvēta un bez vajadzības.

  2. Lai taisa trasi pie esošās Saulkrastu dzelzceļa trases un šosejas,lai viss kopā iet ,plus mīnus blakus! Vai caur mežu,kur neskar nevienu māju!!! IDIOTI!!! KRETĪNI!!! Vai lai netaisa vispār!!! Tā trase nevienam nafig nav vajadzīga!!! Stāsta ka Berlīnē varēs nokļūt 10 stundu laikā ar šo fufeļaino vilcienu,interesanti kurš gribēs kratīties ar vilcienu 10 stundas ja var iekāpt lidmašīnā un aizlidot pa nepilnām divām stundām!??!! Un lidmašīnu biļetes nemaz tik dārgas nav,var uztrāpīt pat pa 30-40 euro un aizlidot ātri ar komfortu! un vispār! Es labāk tad ar autobusu braucu un vēroju apkārtni,daudz interesantāk nekā ar šo fufeļaino mēslu!!!!! Tā ka ja grib tie lopi kko būvēt,tad lai iet caur mežu,vai pļavu!!! Un lai nestāsta te par kkādām “Zaļo vārnu ligzdām”,kuras vajagot apiet! Man pie dir.as tās vārnas!!!! Manos īpašumos dzīvo melnie stārķi,ūpji,pūces,papagaiļi utt.!!!! Galvenais ir CILVĒKS nevis kkāda vārna! Bļ.ģ,es gribētu tiem projektētājiem di.sā to vārnu iebāzt!!!!

  3. Jau kartē redzams, ka Rīga līkums ir bremzējošs pasākums, bet ostu lobijs ir tik spēcīgs, ka attīstītāji ir gatavi kaut vai sevi sasolīt..

  4. Lai brauc no Saulkrastiem paralēli esošajam dzelzceļam, tad pāri Daugavai no Vecmīlgrāvja uz Spilves pļavām pa Bolderājas dzelzceļu. Kam tagad tas līkums – lai cilvēkiem jāizposta mājas?! Paskatieties kartē – kāds absurds!

  5. Весь этот проект – это полный бред, ибо ни людей ни грузов, чтобы возить по этой дороге во всей прибалтике нет! Построить то можно всё что угодно, но вся фишка в том, что потом всё это надо будет содержать за свой счёт. Особенностью ж.д. экономики является такой факт, что если доходов нет (ну нет перевозок), то расходы есть всегда ибо сам путь надо содержать всё время, ходят по нему поезда или нет. Ну и откуда возьмутся эти деньги – из бюджета, отнимут у нас с вами.

  6. Kāpēc dzelzceļam jāienāk līdz lidostai? Pasažieru pārvadāšanai no vilciena pāri dienvidu tiltam uz lidostu jāveido ātrā tramvaja līnija.Bet ostas akcents jāpārnes uz Salacgrīvu.Beidziet turpināt veidot Rīgas ūdensgalvu!

  7. Sviests nekur nevar normalu karti atrast

  8. Kur var izpetit tuvak karti.Mani intrese- ka tiks buveta trase lidz lidostai.

  9. Un? Viņiem kāds kaut ko arī atbildēja? Rakstā 0 informācijas.

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (3)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Putnu gripa pietuvojusies Latvijai (3)Vairākās Eiropas Savienības (ES) valstīs atklāts bīstamais putnu gripas vīruss, un Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) norāda, ka ir pamats satraukumam arī Latvijā, sestdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kuras izmaiņas likumos būtiski ietekmēs tavu ikdienu 2017. gadā? (3)ALGAS, PABALSTI, PENSIJAS NODOKĻI Saeima pieņēmusi vairākas būtiskas izmaiņas likumos, kas no nākamā gada ietekmēs Latvijas iedzīvotāju ikdienu.
Draugiem Facebook Twitter Google+