Pirmā “Rail Baltic” sliežu ceļa sabiedriskā apspriešana Lojā pulcē ap 500 cilvēku 9

Pirmajā Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa “Rail Baltic II” plānotā sliežu ceļa sabiedriskajā apspriešanā Sējas novada Lojā pirmdien aktivitāte bija ļoti liela – to apmeklējuši aptuveni 500 cilvēku, pastāstīja Sējas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Pliena.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
Krituši visi antirekordi – savākts 600 000 narkomānu izlietoto šļirču. Atrasta arī traģiskā “narkozombiju” viela 8
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis 183
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Sabiedriskā apspriešana ilga teju četras stundas.

Pliena norādīja, ka lielākā daļa sanākušo bijuši ļoti emocionāli un iedzīvotāji aizstāvējuši savas vērtības un īpašumu, kā arī pauduši satraukumu, ka plānotais sliežu ceļu varētu šķērsot viņu īpašumu, un interesējušies par zemju atpirkšanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc viņas teiktā, vairākums iedzīvotāju bija uztraukušies, jo daudzas lietas nezina precīzi, piemēram, cilvēki gribētu karti, kurā var precīzi redzēt, kā dzelzceļa trase skars viņu zemi. Tāpat sanākušie pauduši viedokli, ka ir svarīgi aizsargāt biotopus un īpaši aizsargājamo dabas teritoriju tīkla “Natura 2000”.

Sabiedriskajā apspriešanā izskanējuši arī projektu atbalstoši viedokļi un komentāri.

Jau rakstīts, ka no 23.februāra 15 Latvijas pašvaldībās, kuras skar “Rail Baltica II” trases, notiks sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmes, kurās iedzīvotāji un pašvaldības tiks aicināti izteikt savus priekšlikumus, lai tos vērtētu ietekmes uz vidi novērtējuma gaitā un izpētes darba rezultātā noteiktu optimālo trases novietojuma variantu.

Sākotnējai sabiedriskajai apspriešanai noteikts pagarināts, 32 dienu, periods, kas noslēgsies 15.martā, un tā laikā ikviens aicināts iepazīties ar paredzēto darbību un nosūtīt rakstiskus priekšlikumus un komentārus Vides pārraudzības valsts birojam, norādot, kas jāņem vērā, veicot ietekmes uz vidi novērtējumu.

Iepriekš veiktā izpētes darba rezultātā noteikts, ka “Rail Baltica II” trase Latvijas teritorijā šķērsos Salacgrīvas novadu, Limbažu novadu, Sējas novadu, Inčukalna novadu, Ropažu novadu, Garkalnes novadu, Stopiņu novadu, Salaspils novadu, Ķekavas novadu, Iecavas novadu, Bauskas novadu, Baldones novadu, Mārupes novadu, Olaines novadu un Rīgu. Pilnsabiedrība “RB Latvija” veic “Rail Baltica II” Latvijas posma detalizētu tehnisko izpēti.

Reklāma
Reklāma

“Rail Baltica II” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas “Aecom Ltd.” 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs – 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības līdzfinansējuma lieluma. “Rail Baltica II” projekts var pretendēt uz līdz par 85% lielu ES līdzfinansējumu.

“Rail Baltica II” dzelzceļa līnijas posma kopējais garums ir 728 kilometri. Tostarp Lietuvā tas būs 264 kilometrus garš, Latvijā – 235, bet Igaunijā – 229 kilometrus garš, tomēr, tā kā šobrīd visās trijās Baltijas valstīs vēl tikai notiek izpēte par precīzu līnijas novietojumu, trases garums varētu tikt koriģēts.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.