Mobilā versija
+5.2°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
19. aprīlis, 2015
Drukāt

Pirmais ceturksnis starptautiskajiem autopārvadātājiem bijis švaks

Foto-LETAFoto-LETA

Kravas automašīnas pulcējas pie Mūkusalas ielas apļa, lai dotos uz Rīgas centru un piedalītos Latvijas Neatkarīgo mežizstrādātāju asociācijas, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, Latvijas Autopārvadātāju nacionālā asociācijas, autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" rīkotajā protesta akcijā uz 11.novembra krastmalā, kuras laikā lēnā gaitā virzītos garām Rīgas pilij.

Latvijas starptautiskajiem autopārvadātājiem 2015.gada pirmais ceturksnis bijis švaks, aģentūrai BNS sacīja Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācijas “Latvijas Auto” valdes priekšsēdētājs Valdis Trēziņš.

Viņš stāstīja, ka Krievijas ekonomikas stāvoklis un rubļa kursa svārstības turpina negatīvi ietekmēt starptautiskos autopārvadātājus, lai gan pēdējā laikā situācija nedaudz uzlabojas un vērojama lielāka aktivitāte no Austrumu kaimiņa. “Acīmredzot arī Krievija gada sākumā nogaidīja un skatījās, kas notiks ar rubli,” teica Trēziņš.

Savukārt attiecībā uz Krievijas noteikto importa embargo lielākajai daļai pārtikas produktu atsevišķi uzņēmumi esot atraduši veidus, kā to apiet. Sīkāk gan asociācijas vadītājs nekomentēja, kā tas pārvadātājiem izdevies.

Vienlaikus viņš minēja, ka pašlaik reģionā ir spēcīgāka konkurence no Rumānijas, Polijas, Bulgārijas un Lietuvas pārvadātājiem, tostarp Krievija atcēlusi stingrās robežkontroles pārbaudes Lietuvas pārvadātājiem, kas veicina to konkurētspēju.

Komentējot situāciju Rietumu tirgos un jaunos noteikumus Vācijā par minimālā atalgojuma stundas likmes 8,5 eiro apmērā piemērošanu autopārvadātājiem, kuri šķērso valsts teritoriju, “Latvijas Auto” vadītājs norādīja, ka Vācija attiecīgo normu uz laiku ir iesaldējusi, jo to vērtē Eiropas Komisija, taču līdzīga iniciatīva tiekot apsvērta Francijā un Beļģijā.

Pēc viņa teiktā, ja Latvijas starptautiskajiem autopārvadātājiem izdotos 2015.gadu kopumā pabeigt aptuveni pagājušajā gada līmenī, gads būtu uzskatāms par veiksmīgu. “Nav tā, ka stāvam un mirstam, bet nav attīstības,” atzina Trēziņš. Arī kompāniju autoparku izmērs lielākoties saglabājas nemainīgs.

Pievienot komentāru

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+