Foto-LETA

Pirmais kravas ekspresvilciens Rīga-Minska ved kravu no Indijas 0

Līdz ar pagājušajā nedēļā notikušo Latvijas amatpersonu un “Latvijas dzelzceļa” (LDz) prezidenta vizīti Minskā, kurā tika pārrunāta turpmākā sadarbība ar kaimiņvalsts uzņēmumiem, 5.februārī no Šķirotavas stacijas kustību uzsāka pirmais kravas ekspresvilciens maršrutā Rīga-Minska.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Pagājušā gada oktobrī LDz un Baltkrievijas dzelzceļš Minskā vienojās par ciešāku sadarbību, klientiem piedāvājot ātrāku un izdevīgāku kravu transportēšanu starp Rīgu un Minsku, kā arī apņēmās kopīgi izstrādāt jaunu piedāvājumu – kravas ekspresvilcienu “Minska-Rīga”, kas pēc klientu pieprasījuma kravu no vienas pilsētas otrā nogādātu 28 stundu laikā. Uzņēmumu vadītāju vienošanās paredzēja īstenot ekspreša vilciena “Minska-Rīga” pilotprojektu, kas tika īstenots, janvārī testa režīmā nosūtot vilciena sastāvu no Minskas uz Rīgu, bet šonedēļ – pretējā virzienā.

Uz Minsku pagājušajā nedēļā devās jaukta tipa kravas ekspresvilciens, kura sastāvā ir 21 četrdesmit pēdu konteiners ar tekstilrūpniecības iekārtām, 13 vagoni graudvedēji un trīs vagoni ar metāla produkcijas izstrādājumiem. Būtiski, ka sastāvā iekļautie konteineri vesti no Indijas sadarbībā ar Vācijas loģistikas uzņēmumu “RTSB GmbH” un Baltkrievijas kravu pārvadājumu operatoru “Belintertrans”, līdz ar to apliecinot pirmos rezultātus iestrādēm jaunu partneru piesaistē Dienvidāzijas reģionā, jaunu kravu piegādes risinājumu attīstības perspektīvai un Latvijas transporta un loģistikas nozares iespējām.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Transporta un loģistikas jomā milzīga loma ir paredzamībai, precizitātei un operativitātei. Jauna produkta – kravas ekspresvilciena izveide starp Latvijas un Baltkrievijas galvaspilsētām – nodrošina, ka kravu īpašnieki, kuri vēlas izmantot šo savienojumu, nākotnē varēs rēķināties ar noteiktu laiku un skaidri zināmu grafiku kravu pārvadājumu organizēšanā. Ilgtermiņa mērķis ir nodrošināt regulāru kravu plūsmu šajā maršrutā, kura nākotnes potenciāls pieaugs, attīstoties Ķīnas-Baltkrievijas industriālajam parkam “Lielais akmens”,” uzsver LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Pārvadāto kravu apjoms starp Latviju un Baltkrieviju dzelzceļa savienojumā Indra-Bigosova pagājušajā gadā palielinājās par 13,9% salīdzinājumā ar 2016.gadu un bija 7,7 miljoni tonnu. Abu dzelzceļu vadītāji vizītes laikā vienojās turpināt darbu pie kravu piesaistes pārvadājumos starp Baltkrieviju un Latviju gan jaunā kravas ekspresvilciena Minska-Rīga-Minska, gan esošā konteinervilcienu maršruta “Zubr” ievaros.