Foto: LETA

Pirmajā dienā rīdzinieka kartei pieteikušies 329 cilvēki 0

Trešdien, kad sākta pieteikumu pieņemšana rīdzinieka kartes saņemšanai, pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” 13 klientu apkalpošanas centros kopumā saņemti 329 iesniegumi, pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Reklāma
Reklāma

 

Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Daudzi iedzīvotāji pierakstījušies apmeklējumam noteiktā laikā, lai nebūtu jāstāv rindā.

Kaut arī aktivitāte pirmajā dienā nav vērtējama kā ļoti augsta, “Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centros veidojušās nelielas rindas, atzina Zaķis, norādot, ka sākotnēji klientu apkalpošana sokas lēnāk, jo apmācītie darbinieki vēl pierod pie jaunās kārtības. Paredzēts, ka kopumā vienas dienas laikā būs iespējams apkalpot aptuveni 1000 klientu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pagaidām nelielo interesi par šīm kartēm Zaķis skaidro ar faktu, ka patlaban notiek tikai pieteikumu pieņemšana, bet rīdzinieka karšu izsniegšana sāksies novembrī.

Jau ziņots, ka esošo klientu apkalpošanas centru Brīvības ielā 49/53, Brīvības ielā 191, Brīvības ielā 384b, Prāgas ielā 1, Spīķeru ielā 1, Vienības gatvē 76b un Kurzemes prospektā 137 darba laiks katru darba dienu pagarināts no plkst.9 līdz 21, kā arī papildus jau esošajiem astoņiem “Rīgas satiksmes” klientu centriem atvērti vēl pieci jauni centri pašvaldības namu apsaimniekošanas uzņēmuma “Rīgas namu pārvaldnieks” telpās – Gobas ielā 6 A, Baltāsbaznīcas ielā 52, Maskavas ielā 168, Augusta Deglava 106/4 un Brīvības ielā 430a.

Jaunie klientu apkalpošanas centri pirmdienās strādās no plkst.10 līdz 19, otrdienās – no plkst.8 līdz 16, trešdienās – no plkst.8.30 līdz 17, ceturtdienās no plkst.10 līdz 18, bet piektdienās – no plkst.8.30 līdz 16. Šajos centros paredzēts arī pusdienas pārtraukums no plkst.12.30 līdz 13. Novembrī plānots atvērt vēl četrus papildu iecirkņus.

Kā pirmie pieteikties rīdzinieka kartei, kas tās lietotājam nodrošinās lētākas sabiedriskā transporta biļetes, tiek aicināti tie Rīgā deklarētie iedzīvotāji, kas jau izmanto personalizēto e-talonu un kuriem patlaban netiek piemērotas nekādas Rīgas pašvaldības noteiktās atlaides.

Lai pieteiktos rīdzinieka kartei, jādodas uz kādu no “Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centriem, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu, un jāaizpilda pieteikuma anketa.

Lai taupītu savu laiku, statusa noformēšanai var pierakstīties pa tālruni 80001919, bet no 16.oktobra anketu varēs aizpildīt elektroniski, kā arī pieteikties rindā uz noteiktu laiku ar mājaslapas “www.rigassatiksme.lv” starpniecību. Decembrī personalizēto e-talonu lietotājiem, kas būs pieteikušies rīdzinieka statusam, būs vienkārši jādodas pie kāda no e-talona biļešu automātiem un jāievieto tajā e-talons, lai rīdzinieka statuss tiktu aktivizēts. Tiek plānots, ka šādas izmaiņas būs jāveic 75 000 pasažieru.

Reklāma
Reklāma

Personas, kuras ir deklarējušās Rīgā, bet neizmanto personalizēto e-talonu, rīdzinieka karti varēs saņemt divos veidos – nosūtot anketu elektroniski un dodoties uz klientu apkalpošanas centru pēc izgatavotās kartes vai ierodoties personīgi kādā no klientu apkalpošanas centriem. Elektroniskā pieteikšanās sāksies no 1.novembra, aizpildot pieteikuma anketu “Rīgas satiksmes” mājaslapā un pievienojot fotogrāfiju, kas elektroniski jānosūta “Rīgas satiksmei”.

No 1.decembra rīdzinieka kartes varēs saņemt anketā norādītajā klientu apkalpošanas centrā. Ja anketa tiks aizpildīta pēc 1.decembra, rīdzinieka karti varēs saņem divu dienu laikā.

No 15.novembra rīdzinieka karti varēs saņemt, personīgi ierodoties klientu apkalpošanas centrā. Lai process noritētu raitāk, klienti tiek aicināti jau laikus aizpildīt “Rīgas satiksmes” mājaslapā pieejamo anketu un pieteikties vizītei uz konkrētu laiku pa bezmaksas tālruni 80001919 vai arī no 16.oktobra pieteikties mājaslapā “www.rigassatiksme.lv”.

Kā ziņots, tie iedzīvotāji, kas deklarēsies Rīgā līdz šā gada 31.decembrim, saņems vienu mēnešbiļeti par brīvu.

Jau ziņots, ka tiem pasažieriem, kas jau tagad, izmantojot personalizēto e-talonu, saņem kādu no Rīgas domes noteiktajām atlaidēm, e-talons nebūs jāmaina un no 1.janvāra izmaiņas notiks automātiski. Jaunā rīdzinieka karte šiem pasažieriem tiks izsniegta brīdī, kad e-talonam beigsies termiņš un tas būs jāmaina.

Šajā pasažieru kategorijā ir personas, kuras vecākas par 75 gadiem un ir deklarētas Rīgā, kā arī nestrādājošie pensionāri, skolotāji, arodskolēni, skolēni, studenti un citi.

Atšķirībā no personalizētajiem e-taloniem uz rīdzinieka kartes būs ne tikai lietotāja vārds, uzvārds un fotogrāfija, bet arī personas kods, jo karte kļūs par personas identifikācijas dokumentu, kas nākotnē ļaus saņemt arī citas Rīgas domes noteiktas atlaides un priekšrocības dažādās iestādēs.

Juridiskām personām rīdzinieku atlaides nepienāksies.

Jau ziņots, ka Rīgas domē pirmdien akceptētas izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta cenu politikā, kas paredz, ka no 1.janvāra Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem līdzšinējo 50 santīmu vietā būs jāmaksā 42 santīmi jeb 0,60 eiro, savukārt nerīdziniekiem biļete maksās divreiz dārgāk – 84 santīmus jeb 1,20 eiro. Līdzīgas izmaiņas būs arī mēnešbiļešu cenās, savukārt studentiem un skolēniem Rīgā neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas sabiedriskajā transportā atlaides tiks palielinātas no 60% līdz 80%.

Lai saņemtu atlaidi braukšanai Rīgas sabiedriskajā transportā, pilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem būs jāsaņem personalizētais e-talons, kas tiks pārdēvēts par rīdzinieka karti.

Tiek plānots, ka ar laiku rīdzinieka kartes īpašniekiem tiks piedāvātas arī citas ērtības un priekšrocības, piemēram, atlaides muzeju apmeklējumiem. Līdzīgi kā Jūrmalā, arī Rīgā tiek plānotas izmaiņas nekustamā īpašuma nodokļa piemērošanā, kā arī, iespējams, vairāki citi pasākumi, kurus pašvaldība pagaidām neatklāj.

Tikmēr portālā “Manabalss” norit parakstu vākšana par vienādas braukšanas maksas noteikšanu visiem pasažieriem. Iniciatīvai nepilnu divu dienu laikā izdevies savākt jau gandrīz 3000 cilvēku parakstu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.