Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Piektdiena, 2. decembris, 2016
14. septembris, 2016
Drukāt

Pirmo reizi Holivudas vēsturē mākslīgais intelekts izveido filmas pašreklāmu

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Izanalizējot vairāk nekā 100 filmu pašreklāmu, IBM radītais superdators Watson izveidojis algoritmiski perfektu jaunas Holivudas filmas rullīti.
Jau ierasts visā pasaulē, ka katra jauna filma pirms nonākšanas pie skatītājiem tiek reklamēta. Mērķis ir viens – lai pēc iespējas vairāk cilvēku to noskatītos. Atraktīva, interesanta un aizraujoša pašreklāma jeb īss reklāmas rullītis ir tas, kas piesaista skatītājus.

Gadu desmitiem kino industrijā radītie šabloni un pašreklāmas ir kļuvušas tik līdzīgas cita citai, ka pat dators šo procesu var paveikt. Latvijā mēs atkal dzirdam Freda jeb Andra Freidenfelda aizkadra balsi, kura mums stāsta par kārtējo kino jaunumu.

Septembra sākumā uz ekrāniem parādījās jaunās Holivudas fantastikas filmas Morgana pašreklāmas rullītis, kuru pirmo reizi izstrādājis mākslīgais intelekts. IBM Watson ir celmlauzis šajā kino industrijas virzienā, lai gan daudzi speciālisti bija skeptiski un neticēja šim eksperimentam.

Kā vēsta Watson izstrādātāji, mākslīgais intelekts ir izanalizējis vairāk nekā 100 šausmu un grāvēju filmu reklāmas rullīšus, lai izprastu, kā izpaužas dažādas ainas un emocijas. Tāpat arī muzikālie motīvi tika piemeklēti un atlasīti atbilstoši izstrādātam algoritmam. Pēc noteiktas sistēmas superdators izvēlējās arī fragmentus no filmas, analizējot personāžus, krāsu noskaņas un gammas, kā arī objektu izvietojumu kadrā.

Kad visu datu apjoma analīze tika pabeigta, Watson izvēlējās 10 labākos momentus no atlasītā, kurus iekļaut pašreklāmā. Tā kā superdators montēt vēl neprot, tika piesaistīts režisors, kurš visu salika kopā. Kā apgalvo projekta virzītāji, mākslīgais intelekts pašreklāmas izstrādes procesu samazināja no 10–30 dienām līdz 24 stundām.

Filmu Morgana producējusi studija FOX, un tās režisors ir Luks Skots, slavenā Ridlija Skota dēls. Tā stāsta par mākslīgo intelektu, kurš mācās un attīstās tik ātri, ka pat būtnes radītāji beigās ir apmulsuši – un ne pa jokam…

Superdators Watson jau ir apguvis mūzikas pasauli, analizējis Troņu spēles un ielauzies kulinārijas ikdienā kā jauna lappuse mūsu dzīvē… Kas gaidāms tālāk?

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+