Foto – Artis Drēziņš

Pirmo reizi Latvijā būs gada mocis! 1

Daudziem motobraucējiem tas jau labu laiku likās netaisni: automobiļiem ir savs gada labākā konkurss, motocikliem – nav.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

Ledu lauzis un iniciatīvu izrādījis žurnālists (arī moto) un motobraucējs Arnis Blodons, kuram izdevies pierunāt konkursā piedalīties uzņēmumus, kas pārstāv deviņas motociklu markas. Kā Arnim gājis organizatoriskā plāksnē (ne jau viegli, daži grandi atteikuši, vairāki piekrituši), pagaidām atstāsim vēsturē, bet fakts noticis: konkursam “Latvijas gada motocikls 2014” pieteikti 22 motocikli (“Honda”, “Augusta”, “Husqvarna”, BMW, KTM, “Yamaha”, “Can-Am”, “Harley Davidson”, “Suzuki”), kas tiks vērtēti gan kopējā kategorijā, gan pēc specifikācijas.

Motociklu tirgotāji nelolo ilūzijas, ka šis konkurss viņiem diži palīdzēs biznesā, viņiem galvenais – lai noskan motocikla vārds sabiedrībā, par to runā un konkurss ar laiku iegūst tikpat lielu prestižu kā automobiļiem domātais.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tie, kas brauc ar mocīti, zina, ka tas nav tikai pārvietošanās līdzeklis, bet daudz kas vairāk, ko vārdos grūti pateikt: brīvība, emocijas, sajūtas. Pasākuma mērķis nav izcelt vienu vai otru mototehniku, bet pievērst cilvēku uzmanību brīnišķīgai iespējai ceļot ar motociklu, būt ciešā sasaistē ar vasarīgo pasauli un izvēlēties sev atbilstošu braucamo uz diviem riteņiem ar motoru,” saka A. Blodons.

Pēc CSDD datiem, Latvijā ir ap 30 000 cilvēku, kas drīkst vadīt motociklu, ap 12 000 motociklu pēdējos gados iziet tehnisko apskati, kopumā 2013. gadā no jauna reģistrēti 1677 motocikli, no kuriem 541 nav vecāks par diviem gadiem, tātad pēc būtības jauni.

Konkursa žūrijas vadītājs ir Latvijas Motoklubu asociācijas un motokluba “Vēju brāļu ordenis” prezidents Aivars Freimanis (“Frīdis”), bet žūrijā desmit dažādi ar motocikliem saistīti speciālisti un 11 žurnālisti, kas drīkst un māk braukt ar motocikliem, viņu vidū arī šo rindu autors. Pagājušā gadsimta 80. gados man bija tas gods seglot divcilindru 350 kub. cm “Jawa” braucamos – 
tā saucamo veco un jubilejas, tagad mans uzticamais draugs ir enduro tipa “Kawasaki KLE”.

Lai mums veicas, un vasara vēl nebūs pusē, kad gada motocikls būs zināms.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.