Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
19. jūnijs, 2012
Drukāt

Pirms Cēsu dzelzceļa pārbrauktuves aizliedzošais signāls luksoforā dedzis

Foto - LETAFoto - LETA

Sākotnējā informācija liecina, ka Cēsīs, kur pirmdienas vakarā uz dzelzceļa pārbrauktuves notika traģisks negadījums, luksoforā dedzis aizliedzošais signāls, aģentūrai BNS atzina uzņēmumā “Latvijas Dzelzceļš” (LDz).

Valsts policija paziņojumā presei raksta, ka dzelzceļa pārbrauktuve nav aprīkota ar aizsargbarjerām, STOP zīmi un pagaidām nav zināms, vai luksoforā dedzis aizliedzošais signāls.

LDz pārstāvis Māris Ozols aģentūrai BNS paskaidroja, ka atbilstoši dispečera pults rādījumiem bijis ieslēgts aizliedzošais signāls.

“Pēc pašreizējiem datiem, pilnīgi noteikti, taču policija vēl veiks precīzu pārbaudi, bet mums nebija nekādu rādītāju, ka pārbrauktuve varētu nestrādāt,” uzsvēra Ozols.

Barjera un STOP zīme pie pārbrauktuvēm nav obligāta. “Tas ir atkarībā no tā, kāda situācija ir uz pārbrauktuves, kāda ir intensitāte. Nav visām pārbrauktuvēm barjeras un STOP zīmes. Mums ir triju veidu pārbrauktuves – regulējamās ar barjeru, regulējamās ar luksoforu un neregulējamās, piemēram, meža ceļos, kur vienkārši ir brīdinājuma zīme, bet luksofora nav,” klāstīja Ozols.

Uzņēmuma pārstāvis atgādināja, ka autovadītājam jebkurā gadījumā vienmēr ir jāpārliecinās, vai netuvojas vilciens, un tas ir rakstīts ceļu satiksmes noteikumos. “Fiksēties uz to, vai luksofors dega vai nedega, tik un tā vienmēr ir autovadītāja atbildība. Vienmēr ir jāpārliecinās, vai vilciens nenāk,” sacīja Ozols.

Vilciena mašīnisti automašīnu redzējuši pēdējā brīdī. Ja lokomotīve braucot ar tādu ātrumu, to nevarot vienkārši apturēt. To, vai vilciena vadītāji pirms sadursmes devuši skaņas signālu, Ozols negribēja komentēt, jo precīza informācija no policijas vēl nav saņemta.

Pēc šādiem traģiskiem notikumiem mašīnistiem parasti tiek piedāvāta psiholoģiskā palīdzība. “Diemžēl tā situācija ir tāda, ka mēs runājām ar “Pasažieru vilciena” mašīnistiem, kuri teikuši – ja mašīnists strādā uz dzelzceļa vismaz piecus gadus, tad diemžēl viņam vienkārši ir šādi negadījumi,” norādīja Ozols.

Alkohola pārbaude mašīnistiem tiek veikta pirms katra brauciena, un pilnīgi noteikti izslēgts, ka vilciena vadītāji šajā gadījumā bijuši reibumā, teica uzņēmuma pārstāvis un piebilda, ka lokomotīves bojājuma pakāpe vēl tiek noskaidrota.

Bez Valsts policijas sāktā kriminālprocesa dienesta pārbaudi veiks arī Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, kurā analizēs notikušo.

Tas, vai izmeklēšanu veiks arī Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs, pagaidām nav precīzi zināms. Birojā aģentūrai BNS teica, ka biroja Dzelzceļa avāriju izmeklēšanas nodaļas vadītājs otrdien ir devies uz Cēsīm, taču vispirms tiks apkopota informācija un tad tiks pieņemts lēmums, vai birojs veiks savu izmeklēšanu.

Pēc negadījuma izpētīšanas uzņēmums arī analizēs, kā uzlabot drošības situāciju uz konkrētās pārbrauktuves.

“Mēs vispirms gribētu noskaidrot, kas tur noticis, pirms šādi rīkoties. Mēs, protams, darīsim visu iespējamo, taču cilvēkiem pašiem ir jābūt uzmanīgiem. Mēs varam aprīkot, ar ko vien vēlamies, kaut vai betona sienu nolikt priekšā, taču zinām, ka sabiedrība reizēm grēko un neievēro. Mums ir tik daudz saliektu barjeru un cilvēki aizbraukuši pa taisno cauri barjerai, ka nav garantijas, ka arī tas varētu būt risinājums,” informēja Ozols.

Jau ziņots, ka avārija notikusi pirmdien plkst.22.06 uz Poruka ielas pārbrauktuves, automašīnai braucot virzienā no Lapsu uz Valmieras ielu. Vilciena lokomotīve, pēc vadītāja teiktā, braukusi no Valmieras uz Rīgu ar aptuveno ātrumu 70 kilometru stundā. Lokomotīve uz pārbrauktuves ietriekusies automašīnas “BMW” sānos un trieciena dēļ stūmusi to pa sliedēm vēl vairāk nekā 400 metru līdz Cēsu dzelzceļa stacijai.

Bojā gājusi 23 gadus veca meitene, viņas 25 gadus vecais brālis un 1973.gadā dzimis vīrietis, kurš, visticamāk, bijis pie auto stūres. Iespējams, ka viņi ir Raunas iedzīvotāji.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+