Publicitātes foto

Pirms garajām brīvdienām ceļu uzturētājs izplata brīdinājumu 1

Dodoties Ziemassvētkus svinēt ārpus pilsētas, “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) aicina autovadītājus izvēlēties laika un ceļa apstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu un ņemt vērā, ka mainīgu laika apstākļu ietekmē, kad ir regulāri nokrišņi lietus un slapja sniega veidā, uz grants autoceļiem daudzviet ir iestājies šķīdonis un tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi. Kurzemes pusē grants ceļi ir pārmitrināti, savukārt Vidzemē uz tiem veidojas apledojums.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Šobrīd, kad gaisa temperatūras maiņu rezultātā pārmitrinātie grants autoceļa segumi vairākkārtīgi sasalst un atkūst, satiksmes intensitātes rezultātā pastiprināti veidojas bedres, iesēdumi un ceļu stāvoklis pasliktinās. Lai ceļa seguma stāvokli nepasliktinātu, ir ieviesti pagaidu kravas autotransporta masas ierobežojumi – vietām uz grants ceļiem tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. Situāciju kontrolē VAS “Latvijas Valsts ceļi” nodaļu darbinieki sadarbībā ar Valsts policiju.

Šķīdoņa dēļ pagaidu masas ierobežojumi ir ieviesti kopumā uz vairāk nekā 40 autoceļiem, tajā skaitā uz vietējiem ceļiem Pierīgā, kā arī visā Latvijas teritorijā. Temperatūrai paaugstinoties, šķīdonis var sākties arī uz grants autoceļiem, kas patlaban ir apledojuši un slideni. Informācija par masas ierobežojumiem uz valsts autoceļiem regulāri tiek atjaunota VAS “Latvijas Valsts ceļi” mājas lapā. 

CITI ŠOBRĪD LASA

Šādos laika apstākļos grants autoceļiem nav iespējams veikt kvalitatīvu greiderēšanu un nodrošināt līdzenu ceļa brauktuvi. Greiderējot ceļus, kas nav nožuvuši, ar smago tehniku tos var vēl vairāk sabojāt, jo pašreizējā stāvoklī grats ceļi ir zaudējuši savu nestspēju. Greiderēšana, iesēdumu, bedru vai citu defektu novēršana ir iespējama pie optimāla mitruma grants seguma – tas nedrīkst būt pārmitrināts, sasalis vai klāts ar ledus, sniega kārtu. 

LAU darbinieki regulāri apseko valsts autoceļus un, tiklīdz konstatēs, ka ceļa segums atbilst greiderēšanas darbu veikšanai, tie tiks uzsākti nekavējoties, lai uzlabotu braukšanas apstākļus. Slidenie ceļu posmi tiek kaisīti ar pretslīdes materiāliem, pie atbilstoša piebraukta sniega segas biezuma tiek veikti arī bīstamo ceļu posmu rievošanas darbi uz C uzturēšanas klases grants autoceļiem reģionos.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 km, no tiem vairāk nekā 8 000 km autoceļu ir ar melno segumu un gandrīz 12 000 km ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.