Foto – LETA

Kāds noskaņojums valda skolās, kuras izlemts šogad slēgt? 5

Astrīda Valova, Ventspils novada Zlēku pamatskolas direktore: “Likvidējot skolu, darbu zaudēs visi pedagogi un skolas tehniskie darbinieki. Savu nākotni paredzēt nevaram tāpēc, ka valstiskā līmenī vēl nav skaidrības. Kaut kas skaidrāks varētu kļūt vasaras vidū vai augustā. Līdz tam laikam arī citu skolu direktori nevar precīzi plānot nākamo mācību gadu. Ja skolotājam tiks palielināta slodze līdz 36 vai 40 stundām, tad pilsētu skolotājiem ar lielāko slodzi kontaktstundu skaits būs jāsamazina, un varētu rasties vakances, uz kurām pretendēt. Savukārt ar pašreizējo sistēmu darbu atrast ir gandrīz neiespējami. Tā kā mums Zlēku pamatskolā ir divas pirmsskolas vecuma grupiņas, pēc skolas likvidācijas tiks izveidota jauna pirmsskolas izglītības iestāde “Rūķītis”. Uz tajā paredzētajām dažām darba vietām tiks rīkots konkurss. Neskaitot šo nelielo iestādi, pagastā darbavietas ir tikai gaterī un pagasta pārvaldē. Savukārt uz darbu citur nav iespējams nokļūt sabiedriskā transporta kursēšanas laiku dēļ.”

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Lasīt citas ziņas

Kristīne Leščinska, Rēzeknes novada Kalnezeru Katoļu pamatskolas direktore: “Kad Rēzeknes novada pārstāvji atbrauca paziņot par skolas slēgšanu, izskanēja daži vispārēji piedāvājumi pedagogiem. Piemēram, nedaudzas atsevišķas stundas uz dažiem gadiem. Arī citās skolās audzēkņu skaits samazinās un tās tuvojas mūsu liktenim. Kolektīvā valda neziņa. Īpaši grūti laiki gaida tos, kas skolā strādājuši vairāk par 30 gadiem un ir 55 līdz 60 gadus veci. Esam interesējušies par pārkvalificēšanās iespējām, bet Latgalē ar brīvām darba vietām ir grūti. Paredzams, ka līdz ar skolas slēgšanu jaunās ģimenes meklēs dzīvesvietu citur, pagasta iedzīvotāju vidējais vecums palielināsies un īpašumu tirgus vērtība kritīsies. Tomēr galīgā depresijā nekrītam. Plānojam godam noslēgt mācību gadu, aizvedot skolēnus pēdējā ekskursijā un rīkojot atvadu pasākumu. Kopā ar pagastu plānojam skolas ēkas saglabāšanas iespējas un izmantošanu, ierīkojot “Iespēju centru” pagasta cilvēkiem.”

Sanita Silirova, Alūksnes novada Mārkalnes pamatskolas direktora p. i.: “Sava nākotne ir skaidra, jo esmu Mārkalnes pagasta bibliotēkas vadītāja, taču vairākiem mūsu pedagogiem skola ir vienīgā darbavieta. Viņi netic, ka būs darba piedāvājumi no citām izglītības iestādēm, jo Alūksnes novadā skolotāju ir vairāk nekā darba vietu. Arī skolas tehniskajiem darbiniekiem būs jāpapildina bezdarbnieku rindas. Viņu vienīgā cerība būtu Alūksnes novada pašvaldības lēmums par kādas citas iestādes izvietošanu skolas telpās. Skolas slēgšana ietekmēs pagasta attīstību. Tajā neapmetīsies uz dzīvi jaunas ģimenes ar bērniem. Tomēr jādomā arī par palikušajiem, jo arī laukos vēl ir cerība, ka dzīve uzlabosies un iedzīvotāju skaits tomēr pieaugs.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Rudīte Rudbaha, Ventspils novada Jūrkalnes pamatskolas direktora p. i.: “Skolas slēgšana nebija pēkšņs pārsteigums. Man ir pieticis laika atrast gan jaunu dzīvesvietu, gan arī darba iespējas kādā no tuvākajām pilsētām. Daži no mūsu pedagogiem ir pensijas vecumā un darbu citās skolās neturpinās. Bet tie, kuri ir darbspējas vecumā, vai nu centīsies iegūt darbu pilsētā, vai arī pārkvalificēsies. Savukārt bērnu izglītošana notiks tuvākajos – Ventspils, Alsungas un Pāvilostas – novados. Tur atrodas tuvākās vidusskolas, kuru droša pastāvēšana nākotnē gan nav skaidra. Sekas šai situācijai varētu būt tādas, ka skolēni pēc blakus novados esošo skolu beigšanas vairs neatgriezīsies savā dzimtajā pagastā, jo šeit ir maz darba iespēju. Arī mācību turpināšana vidusskolā nākotnē varētu būt iespējama tikai tuvākajās pilsētās. Tas veicinās jau šobrīd notiekošo lauku jauniešu došanos uz pilsētām. Laukos paliks tikai vecāka gadagājuma cilvēki.”

UZZIŅA

* Līdz 2016./2017. mācību gada sākumam tiks slēgtas deviņas izglītības iestādes. Astoņas izglītības iestādes reorganizētas, mainot īstenoto izglītības pakāpi.

* 15 pašvaldības pieņēmušas lēmumus par izglītības iestāžu reorganizāciju, tās apvienojot vai pievienojot citai izglītības iestādei (kopā reorganizācijā iesaistīta 31 vispārējās izglītības iestāde). Divas pirmsskolas izglītības iestādes ir nodibinātas no jauna.

Avots:IZM