Mobilā versija
+7.0°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
9. februāris, 2013
Drukāt

Planšetdatoru nodrošināšanai skolēniem nepieciešami 20 miljoni latu

Foto-LETAFoto-LETA

Planšetdatoru nodrošināšanai skolēniem un viņu skolotājiem būtu nepieciešami ne vairāk kā 20 miljoni lati, atzina izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis.

Viņš norādīja, pieņemot, ka planšetdators maksā aptuveni 100 latus un pareizinot šo summu ar skolēnu skaitu, izriet ka nepieciešami aptuveni 20 miljoni latu. Pēc Izglītības un zinātnes ministrijas datiem, šajā mācību gadā skolas gaitas uzsākuši 202 413 skolēni.

“Protams, tas ir uz vairākiem gadiem. Ja salīdzinātu šo summu ar to, kas tiek tērēta par grāmatu iegādi, tad tā nav atšķirīga, nemaz neiedziļinoties tādās niansēs, ka planšetdatoru lietošana atrisina smago somu problēmu un mūsu bērnus 21.gadsimtam sagatavo daudz prātīgāk,” uzsver Ķīlis.

Ministrs neuzskata, ka jāiegādājas būtu dārgi planšetdatori, bet gan par saprātīgu cenu un pietiekami jaudīgi. Viņš kā piemēru min “Nexus” planšetdatoru, ko ASV var iegādāties par 199 dolāriem (aptuveni 103 latiem).

Ministrs norāda, ja izdosies pārliecināt valdību piešķirt līdzekļus planšetdatoru iegādei, tad pēc iespējas ātrāk tie nonāktu skolās. Viņš stāstīja, ka Cēsīs diezgan nopietni plānojot ieviest planšetdatoru lietošanu skolās. Ķīlis prognozē, ka no nākamā mācību gada skolas pašas jau sāks diezgan plaši izmantot planšetdatorus.

Ja neizdošoties pārliecināt valdību par nepieciešamību iegādāties planšetdatorus, tad ministrija kā alternatīvu šādu datoru iegādei paredzējusi naudu struktūrfondos no 2015.gada.

Runājot par iemesliem, kāpēc līdzekļi no valsts budžeta netiek doti, Ķīlis norādīja, ka vienmēr ir citas prioritātes un citi svarīgāki izdevumi. Nākamais gads ir arī Saeimas vēlēšanu gads, tādēļ būšot cīņa par finansējumu.

“Lai gan mani priekšlikumi, ja tā var teikt, paredz revolucionārākas izmaiņas, tad tas noteikti netiek darīts, lai mūsu bērniem skolās būtu instruments, ar ko paspēlēties, gluži pretēji, tas ir ideāls palīglīdzeklis mācību procesam, kas palīdz ideāli apgūt un iegūt informāciju. Tāpat šādas ierīces palīdz darbā ar bērniem, kuriem ir īpašas vajadzības,” akcentē Ķīlis.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+