Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
17. novembris, 2016
Drukāt

Plecu pie pleca izstādē Ieva Liepiņa un Oņega Astaļcova

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Ieva Liepiņa

Galerijā “Istaba” līdz 26. novembrim skatāma divu mākslinieču – Ievas Liepiņas un Oņegas Astaļcovas (ASV) – izstāde “Side by Side”. Mākslinieces vieno sena draudzība, bet šķir attālums un kopīgā personālizstāde ir lieliska iespēja satikties un pabūt līdzās, nemeklējot izstādes darbos kādu īpašu kopsaucēju, bet pasniedzot katrai savu, šobrīd būtisku stāstu.

Izstāde “Side by side” vai “Plecu pie pleca” piesaista ar savu tapšanas intrigu – darbi gleznoti ar ķīmiskajiem zīmuļiem, kas ražoti pirms 78 gadiem. Māksliniece I. Liepiņa uz audekla spēlējas ar ķīmisko zīmuļa radītajām līnijām. Tās ļaujas ūdens dabiskajam plūdumam. Nejaušība ir arī paši zīmuļi, atrasti kādā Rīgas centra noliktavā, iesaiņoti 1938. gada avīzē. Nu ķīmiskais zīmulis kļuvis par vienu no I. Liepiņas glezniecības līdzekļiem un nostalģiju raisošā dāvana – impulss lielākām un mazākām gleznām, kurās indivīda patības trauslums harmonē vai disonē ar pilsētas arhitektūras iezīmēto līniju trauksmaino ritmu. Darbos ir Rīga ar tās pasakainajiem jumtiem, māla fasādēm un grezniem vārtiem. “Man vienmēr ir garlaicīgi bez cilvēka. Šajā gadījumā viņš bildē pārsvarā ir ienācis tāds vientulīgs un sasaistē ar pilsētu. Protams, tie ir kaut kādi mani personiskie pārdzīvojumi,” skaidro I. Liepiņa. Violeto ķīmisko zīmuļu krāsai māksliniece pretī liek koši zilo un tirkīza krāsu. Savas šī rudens krāsas. Stāstot par savu darbu “Marionete”, māksliniece teic: “Viņa ir sapinusies gan tajās vīnstīgās, gan tajos vārtos. Cik mēs esam saistīti ar pilsētu, cik esam saistīti ar pagātni, cik tā mūs vada?”

Jau izstādes nosaukums “Plecu pie pleca” vai “Side by side” vēsta, ka kāds ir līdzās. Dizainere Oņega Astaļcova no Amerikas savu darbu sēriju radījusi kā trīsdimensionālās drukas darbus. “Izstādes darbos autore nosacītus, ģeometriskus fonus, gleznotus, izmantojot pieklusinātu, krāsās ierobežotu krāsu paleti, apvieno ar formā un apjomā tīriem un saturiski viegli nolasāmiem trīsdimensiju objektiem. Mākslinieces mērķis ir radīt universālu darbu, kuru palielinot, variējot vai novietojot citā vidē, nezustu tā sākotnējais iecerētais vizuālais iespaids,” skaidro galerijas pārstāve Linda Lūse. Savukārt I. Liepiņa par kopizstādes ideju teic: “Man patīk veidot kopizstādes, jo kopā, man liekas, ir interesantāk paskatīties gan uz sevi, gan citiem. Vispār kopā būt ir jaukāk!”

I. Liepiņa ieguvusi maģistra grādu glezniecībā un keramikā Latvijas Mākslas akadēmijā, darbojas stāj- un monumentālajā glezniecībā, porcelāna apgleznošanā, grafikā. Bet O. Astaļcova beigusi apavu dizaina nodaļu Maskavas Tehnoloģiju institūtā un pēdējos 20 gadus dzīvo un strādā ASV, kur darbojas dizainā, glezniecībā un grafikā. Pēdējos desmit gadus, izstrādājot briļļu rāmju dizainu. 2014. gadā O. Astaļcovas vadītais uzņēmums “Providence Optical” tika minēts Amerikas optikas mazumtirdzniecības salonu “Top 10”. Kopš 2015. gada māksliniece tiek aicināta par žūrijas locekli Krievijas nacionālās optikas industrijas gada balvas “Zelta lornete” apbalvošanas ceremonijā.

Pievienot komentāru

Latvijas simtgades svinības kopumā izmaksās 60 miljonus eiro (2)Kopējais Latvijas simtgades svinību pasākumu finansējums 2017.-2021. gadā indikatīvi varētu sasniegt 59 075 947 eiro, liecina Kultūras ministrijas (KM) informatīvais ziņojums par Latvijas simtgades svinību pasākumu plānu 2017.-2021. gadam, kuru nākamnedēļ izskatīs valdībā.
Draugiem Facebook Twitter Google+