Foto – LETA

Policija: ar promilēm “draudzēties” pavisam nav izdevīgi
 0

Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieces vietnieks Andris Locs aicina nelolot ilūzijas par iespējām nesodītam braukt pie transporta līdzekļa stūres reibumā. 


Reklāma
Reklāma

 

RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Lasīt citas ziņas

Policija ķērusi un ķers šādus vadītājus. Tas ir arī viens no Eiropas Savienības uzstādījumiem. Katram pašam jāsaprot, kāds ieguvums ir no reibumiņa, kādi pēc tam zaudējumi. Ne tikai finansiāli un morāli pašam, bet, iespējams, arī traģiski citiem, pavisam nevainīgiem. Taču tāpat cilvēki dzer un brauc, brauc un dzer.

“Policijai nevar pārmest, ka tā savu resursu ietvaros aktīvi nestrādātu. Gan uz ceļiem, gan profilaktiski organizē kampaņas. Taču daļa cilvēku dzīvo māņos. Ka promiles var samazināt ar kafiju, kaut kādiem preparātiem un brīnumlīdzekļiem, uzēdot speķi vai vēl kaut ko. Taču cilvēka organisms stundas laikā ir spējīgs pārstrādāt ap 0,15 promilēm, ja aknas un nieres ļoti labi strādā, tad 0,20. Viss! Ne uz ko vairāk cerēt nav iespējams. Bet cilvēks paguļ pāris stundu, un viņam liekas, ka var braukt. Varbūt patiesi nav reibuma sajūtas, taču… promiles asinīs joprojām ir. Un likumi mums ir tādi: cilvēku soda par to, ka viņam ir promiles asinīs. Zinu, piemēram, ka ASV ir štati, kur promiles nemēra, ka policists uz ceļa ir Dievs Tas Kungs, kas vadītāja reibumu vērtē subjektīvi, tikai paskatoties un analizējot reakciju. Latvijas policists tā lemt nedrīkst,” komentē A. Locs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aptuveni 60% no visiem transporta līdzekļu vadītājiem dzērumā pieķerti pie stūres velosipēdam. Liela daļa no dzērājšoferiem – ceļā uz veikalu pēc kārtējas devas, kas nereti ir pat daži simti 
metru.

“Daļa dzērāju zina, ka slikti, ka riskē, tomēr brauc. Daļai, kad iedzer, viss ir vienalga. Daļa brauc iedomātu, it kā neatliekamu apstākļu dēļ, piemēram, pakaļ bērnam uz skolu, ved sievu dzemdēt uz slimnīcu un tamlīdzīgi. Kāds varētu domāt, ka, piemēram, sākušās dzemdības varētu būt attaisnojošs iemesls. Bet tam taču domāta ātrā palīdzība! Braucot pašam, ir risks nosist ne tikai sevi, bet arī sievu, vēl nedzimušo bērnu un paraut vēl kādu līdzi,” pārliecināts 
A. Locs.

Amatpersonai grūti
 pateikt, vai šobrīd sa
sniegts dzērājšoferu skaita kritiskais punkts, kuru ar parastiem paņēmieniem un bez ievērojami lielākiem līdzekļiem uz leju vairs nepadzīt. Sodi esot pietiekami bargi. Tiesa, jau dažus gadus tiek strādāts pie koncepcijas, lai no Administratīvo pārkāpumu kodeksa izslēgtu iespēju atņemt brīvību, kas nozīmē, ka dzērājšoferiem vairs nebūs jāsēž izolatorā. Jauno likumprojektu izstrādājusi Tieslietu ministrija, kas provizoriski lēsusi, ka visas izmaiņas varētu stāties spēkā 2016. gada sākumā. Tomēr jāņem vērā: ja atcels arestu, tā vietā pie noteiktu promiļu skaita, piemēram, 1,5, iestāsies kriminālatbildība. Sanāks izbēgt no vilka, bet uzskriet lācim. Tā ka nekāda saule dzērājšoferiem nespīd ne tuvā, ne tālā nākotnē.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.