Mobilā versija
-3.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
28. jūnijs, 2015
Drukāt

Policija turpina kontrolēt šoferus uz traģēdijām bagātā autoceļa Tīnūži-Koknese (1)

Foto-LETAFoto-LETA

Jaunās ātrgaitas šosejas posms Tīnūži-Koknese.

Valsts policija (VP) kopš aprīļa pastiprināti kontrolē transportlīdzekļu vadītājus uz autokatastrofām bagātā autoceļa Tīnūži-Koknese. Tikmēr Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) uz šī autoceļa sola izvietot stacionāros fotoradarus.

VP aģentūrai LETA skaidroja, ka tiek organizētas policijas patruļas gan ar trafarētām, gan netrafarētām automašīnām. Tāpat šogad aprīļa sākumā VP uzrunājusi Ceļu satiksmes drošības direkciju, lūdzot nākamajā fotoradaru uzstādīšanas kārtā šajā ceļa posmā uzstādīt papildu fotoradarus, uz ko policija saņēma pozitīvu atbildi.

Policijā gan skaidro, ka katram šoferim policijas patruļu blakus nolikt nevar. Ceļu satiksmes dalībniekiem jārīkojas tā, lai neapdraudētu ne sevi, ne citus satiksmes dalībniekus – ievērojot atļauto braukšanas ātrumu, iekļaujoties transportlīdzekļu kustības plūsmā, kā arī saglabājot uzmanību uz ceļa.

“Kopš 2014.gada, kad atklāja Tīnūžu-Kokneses jauno ceļa posmu, uz tā dzīvību zaudējuši jau 12 cilvēki, bet ievainoti 34. Ņemot vērā šo statistiku, aicinām autovadītājus būt atbildīgiem un apdomāt veikto manevru nepieciešamību, jo, arī apdzenot automašīnu kolonnu, ceļa mērķī var nonākt vien dažas minūtes ātrāk. Vai tas ir tā vērts?” retoriski norāda VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

CSDD preses pārstāvis Jānis Aizpors aģentūrai LETA apliecināja, ka nākamajā stacionāro fotoradaru uzstādīšanas kārtā mērierīces tiks izvietotas arī uz autoceļa Tīnūži-Koknese. Drīzumā par 20 radaru iegādi tiks izsludināts konkurss, taču viņš atturējās prognozēt, kad varētu sākties to uzstādīšana, jo līdzšinējā prakse liecina, ka jāveic apjomīgs darbs, lai ierīces sāktu darboties.

Pērnruden Ceļu satiksmes drošības direkcijas rīkotajā konkursā par 16 Doplera principa stacionāro fotoradaru piegādi uzvarēja uzņēmums “Reck”. Pagaidām uz dažādiem ceļiem uzstādītas 13 mērierīces.

Jau ziņots, ka piektdien autoceļa Tīnūži-Koknese 32.kilometrā automašīna “Toyota Avensis”, kuru vadīja 1962.gadā dzimis vīrietis, iebrauca pretējā braukšanas joslā, kur notika sadursme ar automašīnu “Toyota Yaris Versa”, kuru vadīja 1963.gadā dzimusi sieviete. No gūtajām traumām notikuma vietā bojā gāja automašīnas “Toyota Avensis” vadītājs un pasažieris – 1971.gadā dzimis vīrietis. Savukārt slimnīcā ar dažādām traumām nogādāta otrās automašīnas “Toyota” vadītāja.

15.jūnija pēcpusdienā Ogres novadā, autoceļa Koknese-Tīnūži 42.kilometrā, notika mikroautobusa avārija, kurā gāja bojā viens cilvēks, bet vēl divi cietuši.

Aprīļa sākumā uz ceļa Tīnuži-Koknese vieglās automašīnas un kravas automašīnas sadursmē gāja bojā viens no pēdējo gadu Latvijas labākajiem trīssoļlēcējiem, 24 gadus vecais Pāvels Kovaļovs, viņa 23 gadus vecā sieva un tikai divarpus mēnešus vecā meita.

Stacionārie fotoradari martā autoceļa Tīnūži-Koknese 20,4.kilometrā fiksējuši rekordu – BMW šoferis traucies ar ātrumu 210 kilometri stundā. Šajā ceļa posmā arī iepriekšējā mēnesī tika fiksēts ātruma pārkāpuma rekords, sasniedzot 167 kilometrus stundā.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Vari uzlikt kaut nāves sodu, satiksme ceļā Koknese-Rīga tik un tā ir un paliks traģiska.
    Pirmkārt, ceļa virsma ir ļoti laba un ātrums ap 100 km stundā izliekas pārāk gauss un lēns. Braucu pa šo ceļu ap 100 km stundā un mani apdzina gandrīz visi autovadītāji, arī fūras.
    Bet tas nav galvenais.
    Šis VISS CEĻŠ, izņemot vienu posmu. ir totāli KRIMINĀLS: it kā nelieli un nav strauji līkumi, bet ceļš ir vienos līkločos un šie līkumi ir ārkārtīgi bīstami apdzīšanai. Braucu ar 100, pretī nāk ar 120-140, avārija uz vietas. Par avārijām vienlaikus ar satiksmes dalībniekiem, kuri izraisa avāriju, jātiesā ceļa būvnieki: tādu ceļu nedrīkstēja būvēt. Ja līkums, tad katrā no tiem ir jāuzstāda zīme “apdzīt azliegts”. Sanāks, ka zīmes stāvēs uz katra kilometra.

    Vai tad ceļa projektētāji nav jāliek cietumā? “… šiem auto tas 90 km/h uz sausa asfalta taisnā posmā ne pavisam nav adekvāts ierobežojums …”- Marcipān, kur tu atradi Koknese -Rīga taisna ceļa posmu, izņemot vienu gabalu, kādu 1,5 km?
    Atkārtoju: Koknese Rīga ceļš ir KRIMINĀLS, jo viss tas, izņemot vienu posmu ap 1,5 km, sastāv no ļoti bīstamiem līkumiem. Liekas, ka redzamība ir, bet kā sāc apdzīt, tā tūlīt pietuvojas pretī braucošais, jo kopējais satuvošanās ātrums sasniedz ap 230-250 km stundā. Ātrums te 90 vai 120 neko nemaina. Protams, fūru nekaunīgā distance rada savu bīstamību, kas neļauj apdzīt. Vienreiz apdzinu fūri, pretējā joslā, likās brauc uz priekšu automašīna. Nē, izrādījās, ka bez gabarīta un tuviem ugunīm brauca viena melna a/m. Kad braucu garām fūrai, “melnā nāve”bija klāt, uz ceļa trīs auto vienā punktā. Tikai ap 5 centimetri pietuvojoties fūrai, izdevās izglābties no frontālās sadursmes, kur būtu ap 6 upuri. Tad es sapratu, ka šis ceļš ir projektēts kā Zolitūdes veikals, kur nav vietas apdzīšanai vai joslas mainīšanai. Tajā no vietas jābūt apdzīšanas aizliegumam, visā garumā, jāizvērtē projekts vai tas nav speciāli projektēts autovadītāju slepkavībām.

Draugiem Facebook Twitter Google+