Foto – LETA

Policijas apkrāpšanu nepieļaušu, uzsver Kozlovskis 5

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (“Vienotība”) Valsts policijas priekšniekam Intam Ķuzim uzdevis divu nedēļu laikā tikt skaidrībā ar automašīnu nomas konkursa likumību.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta panorāma” Kozlovskis uzsvēra, ka nepieļaus, lai policija tiktu apkrāpta. Vai nu ir jāsaņem apliecinājums no ražotāja, ka automašīnas atbilst konkursa prasībām vai arī tās ir jānomaina.

Ministrs piebilda, ka nedrīkst pieļaut situāciju, ka policija paliek bez automašīnām. Tātad, vispirms būs jāpiegādā iepirkuma prasībām atbilstošās automašīnas, lai nomainītu neatbilstošās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Runa ir par 17 “Citroen” busiņiem, kuriem, saskaņā ar iepirkuma nosacījumiem bija jābūt “EURO 6” dzinējiem, bet atklājās, ka tie ir “EURO 5” dzinēji. Automašīnas paredzētas Speciālo uzdevumu bataljonam.

Policija ir nosūtījusi pieprasījumu automašīnu “Citroen” ražotājam ar konkrētu automašīnu šasiju numuriem, lai pārliecinātos, ka dzinēji atbilst “EURO 6” prasībām. Iepriekš piegādātājs pilnsabiedrība “A26” bija iesniedzis policijai ražotāja apliecinājumu, ka piegādājamās automašīnas atbildīs “EURO 6” prasībām – tātad auto ir ar samazinātu izmešu daudzumu. Konkrētajām “Citroen” markas automašīnām bija “Peugeot” dzinēji.

Skaidrojums arī pieprasīts Ceļu satiksmes drošības direkcijai, jo automašīnu reģistrācijā
uzrādīti “EURO 5” dzinēji.

Tagad galvenais ir noskaidrot, vai ražotāja apliecinājums ir patiess, un to, vai šie dzinēji atbilst “EURO 6” prasībām. Ja ražotāji atbildēs, ka piegādātāja sniegtais apliecinājums ir nepatiess un ražotājs nemaz tādu nav sniedzis, esot pamats sākt kriminālprocesu. Tādā gadījumā objektīvu iemeslu dēļ lieta būtu jāizmeklē citai iestādei, piemēram, Iekšējās drošības birojam, norādīja ministrs, kurš cer, ka ražotājs skaidrojumu atsūtīs jau šonedēļ.

Paralēli VP tiks veikta arī dienesta pārbaude, lai izvērtētu, vai konkurss par automašīnu nomu noticis saskaņā ar iepirkumu normām, un to, vai šajā gadījumā nav saskatāmi pārkāpumi no policijas amatpersonu puses.

“Ja auto dzinēji neatbilst prasībām, viens no risinājumiem būs prasīt piegādātajam automašīnas nomainīt uz atbilstošām automašīnām, kurām ir “EURO 6″ dzinēja prasības,” iepriekš uzsvēra Kozlovskis.

Līdz šim lielākajā automobiļu iepirkumā VP konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība “A26” nodevusi pavisam citas, līgumam neatbilstošas mašīnas. Turklāt pastāv aizdomas, ka uzņēmējs krāpies un policiju maldinājis ar dokumentiem. Tomēr “šmaukšanos” varēja atklāt krietni laicīgāk, ja policija nebūtu bijusi tik pielaidīga pret konkrēto komersantu, iepriekš ziņoja TV3 raidījums “Nekā personīga”.

Reklāma
Reklāma

Policija tika pie 755 jauniem transportlīdzekļiem un par nomu turpmākos piecus gadus maksās 22 miljonus eiro. Jaunus spēkratus aizturēto pārvietošanai vajadzēja arī Speciālo uzdevumu bataljonam. Policija prasīja furgonus ar jaunās paaudzes motoru “EURO 6”.

“Firmas.lv” informācija liecina, ka pilnsabiedrība “A26” pērnā gada decembrī dibināja SIA “Auto Īle un Herbst”, SIA “Ad Rem auto”, SIA “Auto 26”. Visi uzņēmumi saistīti ar uzņēmēju Māri Īli.