Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Aldis, Alfons, Aldris
Trešdiena, 22. novembris, 2017
21. aprīlis, 2017
Drukāt

Politiķi un ceļinieki domā, ko iesākt “X stundā” (9)

Foto - LETA. Ilustratīvs attēlsFoto - LETA. Ilustratīvs attēls

Politiķi, finansisti un ceļinieki šodien sprieda, ko iesākt ”X” stundā, kur jau pēc pāris gadiem attapsies Latvijas autoceļi, kad Eiropas fondu nauda vairs nebūs pieejama. Esošais valsts finansējums ir ārkārtīgi niecīgs, un par to būtiski uzlabot ceļu stāvokli nav iespējams, vēstīja “TV3 Ziņas”.

Eksperti iesaka atjaunot Valsts Autoceļu fondu un visu iekasēto akcīzes nodokli degvielai novirzīt ceļiem, kā tas ir, piemēram, Lietuvā. Taču pagaidām Latvijas valdība tik straujam solim neesot gatava.

Slikto ceļu stāvokļa dēļ visvairāk Latvijā cieš tie iedzīvotāji, kuriem ikdienā jāpārvietojas pa vietējas nozīmes vai reģionālajiem ceļiem. Valsts galvenie autoceļi ir daudz labākā stāvoklī, jo tiem tiek Eiropas fondu finansējums, bet jau pēc pāris gadiem Latvijas ceļiem no Eiropas vairs netiks ne centa.

Šā gada finansējums Latvijas ceļiem ir 286 miljoni eiro. No tiem gandrīz pusi veido Eiropas fondu nauda. Tikmēr kaimiņi Lietuvā, kur ceļu kopgarums ir tikai par tūkstoš kilometriem lielāks, atvēlējuši krietni lielāku summu – 519 miljonus eiro.

Lielākoties nauda nāk no valsts budžeta. Jāpiebilst, – autovadītāji Latvijā nodokļos maksā līdzvērtīgu summu kā lietuvieši. Arī Ikgadējā ceļinieku konferencē, spriežot par finansējumu un valsts autoceļu tīklu, izskanēja daudz pārmetumu par to, ka autoceļu lietotāju samaksātie nodokļi netiek novirzīti ceļiem.

Savukārt tas nozīmē: mazāk ceļa remontu, mazāk jaunu ceļu. Kā norāda eksperti – reformas sākas tur, kur beidzas nauda, un 2020. gadā šis brīdis pienāks, jo Eiropas līdzekļi Latvijai vairs nebūs pieejami. Tādēļ būtiski esot atjaunot Valsts autoceļu fondu un apsvērt iespēju ieviest maksas ceļus.

Satiksmes ministrs norāda, ka maksas autoceļu ieviešanu Latvijā netiks apsvērta, taču autoceļa fonda atjaunošana varētu būt solis īstajā virzienā. Kamēr Latvijas politiķi vēl tikai domā, Lietuva šogad sasniedz vēsturiski lielāko ceļu budžetu.

Aprēķināts, ka sliktais ceļu stāvoklis Latvijas autovadītājiem rada vairāk nekā miljards eiro zaudējumus ik gadu. To veido degvielas patēriņš, amortizācija un laika zudums.

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Ceļi, tautas veselība (27 cilvēki ik dienas Latvijā mirst no nepietiekamas medicīnas aprūpes) tas pašreizējai kliķei nerūp. Miljoni pašiem sev, tankiem un NATo bataljonu uzturēšanai Latvijā.

  2. Ej pa kuru taciñu(saimniecisko jomu)gribi,visur “trís dakteri,trís slakteri…” Vai tad viens gudrítis neminëja”tik !abi kà tagad,latvietis nekad nav dzívojis”

  3. Neviens vairs netic jusu idejam jo viss ka parasti aizjes valdibai algam papravam .

  4. Vai tiešām modernie asfalti ir sliktāki nekā vecie (padomju) – veco uzlika un tas kalpoja bez baisām bedrēm gadus desmit, jaunie labi ja divus!!!!!!
    Varbūt vajadzētu ar garantiju darbam ko iesākt – saprotu ka apaviem, telefonam utt. ir 2 gadi garantija, bet vai tiešām ceļam un lielām būvēm nevajadzētu 10 -15 gadi garantiju.. Ja tas tā būtu viss būtu kārtībā. Lai ir tie otkati un visas pārējās lietas, jo to neizskaut nekad, bet lai ir kārtīga kvalitāte!!!!!

  5. Aizejiet pie V.Krištopāna un viņš Jums pateiks kas jādara!!!!
    Pārstājiet ar transporta nodokļu naudu saimniekot kā ienāk prātā!!!
    Pieņemiet zināšanai ka zars uz kura sēžat ir ielūzis un var lūzt…jo šoferiem arī ir mērs

  6. Ko darīt? Atmaksāt atpakaļ otkatus un uztaisīt ceļu, kas nokalpo vismaz 15 gadus. Par to naudu varētu visus abcde… Ceļus salabot

  7. “Satiksmes ministrs norāda, ka maksas autoceļu ieviešanu Latvijā netiks apsvērta.” Ko viņš MELO. Maskas ceļs jau ir ieviests. Nupat nesen, kad busiņiem virs 3 T jāmaksā par pārvietošanos pa Latvijas galvenajiem ceļiem. Vai tad tas nav maksas ceļš????
    Melo uz katra stūra. Atgrieziet mūsu lielos ceļa nodokļus ceļam, nevis lāpot kabatas, paceļot savas algas.

  8. Lobistiem ir piedodama stulbību runāšana, taču vismaz žurnālistiem tās nevajadzētu atkārtot. “Autoceļu fonda” atjaunošana nevar būt nekada panaceja, jo pašlaik no tās naudas tiek finansēts kaut kas cits. Attiecīgi tad ir jāceļ citi nodokļi, bet ja esam gatavi uz to, priekš kam kaut kāds fonds pie kura gan jau piesūksies visādas 100 tūkstošu gadā saņemošas dēles? Pacel vienkārši nodokļus un finansē ceļus!

  9. Tātad es maksāšu 100 euro apskatē par ceļa nodokli un maksāšu vēl no degvielas ceļu nodokli?
    Vai tas nav apsurds. Kur paliek tas ceļu nodoklis. Deputātiem dirsās?

Draugiem Facebook Twitter Google+