Publicitātes foto

Politisko pārmaiņu cilvēciskās vēlmes 0

Berlīnes kino festivālā saņēmusi Sudraba lāci par labāko scenāriju, poļu režisora Tomasa Vasiļevska filma “Mīlestības Savienotās Valstis” ieguvusi arī citas balvas – tā triumfēja arī Polijas Kino festivālā – un demonstrē, kā ikdienas rutīnā sašķīst sapņi, šķietama brīvība pārvēršas slazdā un politiskās pārmaiņas 90. gadu sākumā ietekmē četru sieviešu dzīvi.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Lasīt citas ziņas

90. gadu sākuma politiskās pārmaiņas skāra daudzas valstis, arī Poliju, un neskaidrība par nākotni kā pelēka migla ietinusi daudzas dzīves – Agata, Renāta, Marcena un Iza ir viņu vidū. Dažādiem vecumiem, ieņemamajiem amatiem, sociālajiem statusiem utt. piederīgās dāmas nolēmušas vienu – mainīt savu dzīvi, un viņu cīņa par labāku nākotni ir tik cilvēciska, ka Tomasa Vasiļevska filma “Mīlestības Savienotās Valstis” ne velti kļuvusi par vienu no spilgtākajiem notikumiem pēdējo gadu Polijas kinematogrāfā. Filma piedalās arī dažādos festivālos, un no tur gūtajām balvām Berlīnes Sudraba lācis par scenāriju ir vispamanāmākā.

1980. gadā dzimušais Vasiļevskis ar šīs drāmas sižetiskajām līnijām risina universālus stāstus, kas izspēlēti katoļticīgā zemē īsi pēc politiskās iekārtas maiņas un reflektē ar paša režisora pieredzi. Videokasetes ar aerobikas ierakstiem, Rietumu mūzika un filmas, popkultūras ikonas, kuru plakāti rotā necilo mitekļu sienas, bet tam pretī – drūmi gaiteņi, vientulība un tālāk nevirzošas attiecības, kurās četrotne ir iesviesta, līdz sīkām niansēm portretē laikmeta garu un ir gana universālas, lai, pieverot aci uz ne īpaši estētiskās modes izpausmēm, saskatītu daudz vairāk. Pateicoties šobrīd pieprasītā operatora Oļega Mutu kamerai (viņš uzņēmis arī rumāņu jaunā viļņa tik būtiskās filmas “Lazaresku kunga nāve” (2005) un “4 mēneši, 3 nedēļas un 2 dienas” (2007), kā arī Aleksandra Mindadzes kara drāmu “Dārgais Hanss”, kas ir viens no būtiskākajiem notikumiem pagājušā gada Krievijas art-house kino, un nupat nofilmējis Sergeja Lozņicas jaunāko lenti “Lēnprātīgā”), filmas pseidodokumentālisms notiekošo padara tik reālu, ka sabiedrības portretā ievelk ticamību un ļauj līdzpārdzīvot, jo svarīgākais notiek aiz slēgtām durvīm. Pa to atslēgas caurumiem Tomass Vasiļevskis smalkjūtīgi, bet tomēr ieskatījies, uzdodot virkni jautājumu un pat nepapūloties sniegt atbildes uz nebūtisko.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mīlestības Savienotās Valstis”/”Zjednoczone Stany Miłości”/”United States of Love”

2016., Polija, Zviedrija

Režisors: Tomass Vasiļevskis

“Kino Bize”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.