Foto: LETA

Politologs: gaidāmas mēru cīņas. Politika ir šovbizness Latvijā 5

Pašvaldību vēlēšanu oficiālais aģitācijas periods būs līdzīgs iepriekšējai Saeimas vēlēšanu kampaņai, kur samazinājās reklāmas, bet palielinājās kandidātu kvalitātes nozīme, šādu viedokli aģentūrai LETA pauda politologs, sabiedrisko attiecību aģentūras “Mediju tilts” līdzīpašnieks Filips Rajevskis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj
RAKSTA REDAKTORS
VIDEO. “ASV aizliedz ar likumu, Latvijā tirgo uz katra stūra!” Brīdina par zīdaiņiem bīstamām precēm 13
Lasīt citas ziņas

Pēc viņa teiktā, reklāmas samazinājums liks partijām nopietnāk strādāt pie kampaņas satura, kā arī kandidāti būs spiesti nopietnāk sagatavoties, turklāt viņiem pašiem būs jāizplata savas ziņas un solījumi.

Rajevskis norādīja, ka liela nozīme priekšvēlēšanu kampaņā būs kadriem, īpaši līderiem, turklāt gaidāmas mēru cīņas, kurām gan medijiem, gan sabiedrībai būs interesanti sekot līdzi. “Atcerēsimies to, ka politika ir šovbizness Latvijā un jebkur pasaulē, tas ir interesanti cilvēkiem,” piebilda politologs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš atzīmēja, ka asāka priekšvēlēšanu cīņa būs Rīgā, jo šogad pastāv lielāka konkurence nekā citus gadus, taču pārējā Latvijā būtisku izmaiņu nebūs. “Ir vietas, kur ir asāka konkurence, kur ir lielākas iespējas, un ir vietas, kur ir bezperspektīva un nekas diži nemainīsies.”

Vaicāts par pašvaldību aktivitātēm, piemēram, bezmaksas transporta ieviešanu īsi pirms vēlēšanām, politologs pauda, ka vēlētāju pirkšana nav nekas jauns, taču tā ne vienmēr palīdz. “Nevajag iedomāties, ka vēlētājs ir muļķis. Protams, vēlētājam patīk, ka viņam kaut ko dod, bet, ja esi slikti strādājis četrus gadus, ar kaut kādiem bonusiem nevari saglābt savu reputāciju,” teica Rajevskis. Pēc viņa domām, ja partija četrus gadus ir labi strādājusi un tās darbu novērtē, tad “bonusi” būs pozitīvs impulss, taču pretējā gadījumā šis “plāksteris” nelīdzēs.

Patlaban redzams, ka “Saskaņa” ar pilnu sparu reklamējas, taču, pēc Rajevska paustā, reklamēšanās vairākus mēnešus pirms vēlēšanu kampaņas “aiziet lielā mērā nekurienē”. Galvenā kampaņas cīņa ir priekšā, un, iespējams, ka aprīlī vēlētāji jau būs aizmirsuši, ko partija stāstīja reklāmas kampaņā janvārī, piebilda politologs.

Piekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms 3.jūnijā notiekošajām pašvaldību vēlēšanām sākas rītdien, 4.februārī.

Deputātu kandidātu sarakstu iesniegšana 2017.gada pašvaldību vēlēšanām notiks no 14. līdz 24.aprīlim.

Tiesības piedalīties pašvaldību vēlēšanās ir balsstiesīgajiem Latvijas un citu ES dalībvalstu pilsoņiem, sākot no 18 gadu vecuma. ES pilsoņiem, lai piedalītos Latvijas pašvaldību vēlēšanās, 90 dienas pirms vēlēšanām jābūt reģistrētiem Latvijas Iedzīvotāju reģistrā.

Balsstiesīgajiem pilsoņiem ir tiesības vēlēt tajā pašvaldībā, kur ir bijusi viņu reģistrētā dzīvesvieta 90 dienas pirms vēlēšanu dienas vai pašvaldībā, kur viņiem pieder likumā noteiktā kārtībā reģistrēts nekustamais īpašums

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.