Mobilā versija
Brīdinājums +2.0°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Trešdiena, 7. decembris, 2016
23. marts, 2015
Drukāt

Porcelāna izstādē – viss gada ritums

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Rīgas Porcelāna muzejā no 27. marta līdz 17. maijam apskatāma lietuviešu mākslinieku pāra Daļas Laučkaites-Jakimavičienes un Rīta Jakimaviča darbu izstāde “Visa gada garumā”, LA.lv uzzināja muzejā.

Izstāde “Visa gada garumā” piedāvā iepazīt divas spilgtas personības Lietuvas keramikā. Daļa Laučkaite-Jakimavičiene un Rīts Jakimavičs ir Lietuvas mākslinieku savienības biedri un Viļņas mākslas akadēmijas pasniedzēji. Mākslinieku daiļradē apvienojas klasiskās keramikas tradīcijas un mūsdienīgi tehnoloģiskie risinājumi, tam pāri pamatotas un skaidri formulētas darbu koncepcijas, kas ietver gan kristietības simbolus, gan mākslas vēstures parafrāzes. Viņu daiļradē var vilkt gan līdzības, gan atšķirības, bet abu mākslinieku darbi ir saistīti ar dzīves cikliem, mainīgajiem gadalaikiem un laika plūdumu.

Daļas Laučkaites-Jakimavičienes darbi ir kā sirreālistiskas kolāžas, tie ietilpst lielākā darbu sērijā “Noctuidae. Kolekcija”. Tās centrālais tēls ir naktstauriņš un naktstauriņu kolekcija. Naktstauriņš ir cieši saistīts ar gaismu – tas tiecas uz gaismu, kaut tas patiesībā nozīmē nāvi. Kristīgajā ikonogrāfijā tauriņš simbolizē nemirstību un augšāmcelšanos; taču, no otras puses, pateicoties tā skaistumam un īsajai dzīvei, tauriņš tiek uzskatīts par iedomības simbolu. Māksliniece ir viena no pirmajām Lietuvas keramiķēm, kas lieto digitālās tehnoloģijas (datorprogrammas un lāzerizdrukas), kas viņai ļāvis izveidot unikālu dekolu (keramisku novelkamo attēlu) klāstu, kas veidoti, balstoties uz autobiogrāfisku mitoloģiju.

Rīta Jakimaviča darbos radītie tēli nes plašu semantisko slodzi. Porcelāna skulptūru sērija “Visa gada garumā”, no kuras ņemts izstāde snosaukums, ir telpā un šķietami arī laikā izveidots gājiens. Tas attēlo rāmās un lēnās pārmaiņas dabā. Šeit izmantota arī kristiešu ikonogrāfija – jērs (Dieva jērs), koks un trauks. Vairums no šiem darbiem ir radīti Starptautiskajā Keramikas studijā (ICSHU), Kečkemetā, Ungārijā, izmantojot izcilas kvalitātes Limožas porcelānu. Visi kompozīcijas elementi ir skulpturāli, bet daudzi no tiem vienlaicīgi ir arī funkcionāli, tie ir skulpturāli trauki.

Pievienot komentāru

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un Kalniņu (2)Diriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+