Mobilā versija
+8.4°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
16. maijs, 2012
Drukāt

Preces taisnākais ceļš pie klienta

oriflame_leta

Tiešā tirdzniecība arvien pārliecinošāk tiek atzīta kā jauns un vērtīgs uzņēmējdarbības veids, kas balstās uz personīgiem kontaktiem. Eiropā tiešā tirdzniecība sāka strauji attīstīties kopš 90. gadiem, arī Latvijā tiešo pārdevēju skaits turpina pieaugt.

 

Vairāk nekā 90% tiešo pārdevēju ir sievietes, lielākā daļa strādā nepilnu laiku un viņām tie pārsvarā ir papildu ienākumi. Lai gan joprojām sabiedrībā pastāv negatīvi stereotipi par tiešajiem pārdevējiem, pēdējo gadu laikā tiešā pārdošana kļuvusi populārāka un pozitīvāk novērtēta tieši Latvijas iedzīvotāju vidū, savukārt Lietuvā un Igaunijā tā ir palikusi iepriekšējo gadu līmenī. Tiešajai tirdzniecībai ir labas iespējas augt, jo arī vairākas starptautiskas kompānijas izrāda interesi ienākt Latvijas tirgū.

Tiešie pārdevēji visbiežāk saņem atlīdzību, kas atkarīga no viņu pārdošanas rezultātiem, kā arī no to pārdevēju darba, kas ir viņu rekrutēti un apmācīti. Ja tiešais pārdevējs ir pazīstams un piedāvā zināma zīmola preces, tas rada cilvēkos dubultu ticamību. Tiešais pārdevējs ir uzņēmējs, kura lielākais aktīvs ir paša personība un spēja būt par padomdevēju, psihologu un konsultantu. Kādi ir tiešo pārdevēju ikdienas darba plusi un mīnusi, vislabāk zina stāstīt pašas pārdevējas.

Iemesls satikties
Iveta Daine ir profesionāla žurnāliste, kura vienlaikus ar ikdienas darbu portālā jau četrus gadus draugus apgādā ar “Amway” precēm. Kāpēc tieši šīs firmas, jautāju Ivetai.

“Tāpēc, ka pati, reiz nopērkot “Amway” produktus, pārliecinājos par to kvalitāti. Kopš tās reizes lietoju tikai “Amway” šampūnu matiem, pulveri veļai un mazgājamo līdzekli traukiem.

 

Es smalki nepārzinu visu sortimentu, tāpēc nemēdzu citiem kaut ko piedāvāt. Preču kvalitāte pati veic savu labo darbu, un draudzenes mani sameklē, ja beigusies iemīļotā zobu pasta vai pulveris. Un atkal mums ir iemesls satikties!” stāsta Iveta.

Jautāta par iespēju nopelnīt, Iveta atzīst, ka oficiāli viņai būtu jāpatur 30 procenti no preces vērtības, bet tik lielu uzcenojumu viņai esot neērti prasīt: “Es no draudzenēm neņemu vairāk kā 20 procentus virs tās cenas, par kādu pati iegādājos preci. Šāds peļņas apjoms nosedz transporta izmaksas, un vienā pasūtījuma reizē nopelnu piecus sešus latus, ko tūlīt arī iekļauju pasūtījumā, pārvēršot šo summu sev vajadzīgās lietās. Tā es daru šo darbu ar tīru sirdsapziņu. Iespējams, ka tie ir tikai mani kompleksi, bet man šķiet negodīgi pelnīt naudu uz draudzeņu rēķina. Esmu par to pateicīga un priecīga, jo maizītei nopelnu ar savu tiešo darbu. Reiz savai dakterei rādīju “Amway” katalogu un lūdzu padomu, kurus vitamīnus izvēlēties, bet viņa šausmās novērsās, teikdama, ka tiešie tirgotāji vienmēr iesmērējot nekvalitatīvas preces par augstu cenu. Es, protams, tā nedomāju, jo veikala uzcenojums precēm parasti mēdz būt lielāks par tiešās tirdzniecības uzcenojumu, bet toreiz mainīt dakteres domas man neizdevās.”

Pačivināt, un nauda nāk!
Marita Liepiņa ir veiksmīgākā “Oriflame” konsultante Latvijā. Ar tiešo pārdošanu viņa nodarbojas jau 16 gadus, un tas ir Maritas pamatdarbs. Marita ir beigusi Latvijas Universitāti kā tirdzniecības ekonomiste un zināšanas papildinājusi augstskolā “Turība”, apgūstot uzņēmējdarbības pamatus. Precējusies jau 23 gadus, ģimenē aug trīs meitas. Viņa teic: “Pateicoties “Oriflame”, esmu sasniegusi daudz vairāk, nekā spēju sapņot. Tagad varu dzīvot savrupmājā, bieži ceļot un apmaksāt meitām labu izglītību ārzemju augstskolās. Mans aicinājums ir nodot savas zināšanas tālāk un palīdzēt realizēt sapņus tiem, kuri pievienojušies “Oriflame” komandai. Kā sievietei man ir svarīgi, ka regulāri uzzinu par jaunumiem kosmētikā, strādāju, kad un cik ilgi vēlos.”

“Oriflame” ir tīklveida mārketings. Pirmajā līnijā Maritai ir kādi 50 cilvēki, ar kuriem viņa pati regulāri tiekas, bet pa visām līnijām kopā tīklā zem Maritas ir vairāki tūkstoši cilvēku. Savu darbu Marita uztver kā tiešo investīciju biznesu, kurā viņa iegulda savu laiku un zināšanas.

 

Jautāta, cik vidēji pēc pusgada darbības var nopelnīt “Oriflame” konsultants, viņa atbild: “Aptuveni 600 latu, ja diendienā ar to veiksmīgi nodarbojas. Cilvēki vēlas saņemt kvalitatīvu produktu, un tiešais pārdevējs viņiem to var piedāvāt, nevis uzmācīgi lūgties, lai tikai kāds kaut ko nopērk.

 

Visbiežāk “Oriflame” kompānijā sievietes pierakstās kā klientes, tomēr sarunu gaitā un iepazīstoties ar produktiem, viņas redz iespēju naudu ne tikai tērēt, bet arī pelnīt. Kad es sāku, tad nebija tik labas apmācības kā šodien. Turklāt – bez maksas. Tagad ir stipri līderi, kuri var ievirzīt darbā. Tie, kas nevēlas sarunāties ar klientiem klātienē, lieliski var izmantot internetu. Galvenais – atbrīvoties no bailēm, aizspriedumiem un atrast savus cilvēkus, ar kuriem kopā patīkami strādāt. Tad bizness aizies it kā pats no sevis. Kā saka mans vīrs – jūs tikai pačivināt, un nauda nāk!”

Attiecības regulē kodekss
No malas vienmēr izskatās citādi. Marita norāda arī uz problēmām: “Ir valstis, kur var nopirkt licenci un viegli uzsākt tiešo tirdzniecību. Pie mums kā allaž daudzas lietas ir sarežģītas, piemēram, norakstīt benzīna čekus grāmatvedībā. Gadās arī, ka nepatīkamus brīžus sagādā dažu ļaužu negatīvā attieksme pret tiešajiem tirgotājiem. Ja biznesā iesaistīts ļoti daudz cilvēku, tad prognozēt viņu visu rīcību ir pagrūti. Jau sen darbojas tiešo tirgotāju ētikas kodekss, tomēr izkontrolēt katra cilvēka rīcību ir neiespējami. Es vairākus gadus jutos neērti par to, ka daudziem ir negatīva attieksme pret manu darbu, taču šodien es varu droši teikt, ka savus panākumus esmu sasniegusi godīgā ceļā, un arī cilvēkus, kurus iesaistu šajā biznesā, aicinu rīkoties tāpat kā es – atbilstoši ētikas kodeksam.”

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+