Mobilā versija
+5.7°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
23. marts, 2015
Drukāt

Prezidents aicina darīt visu iespējamo, lai “Rail Baltica” skartu iespējami mazāk īpašumu (2)

Foto: LETAFoto: LETA

Valsts prezidenta kancelejas vadītājs Gundars Daudze (no kreisās), Valsts prezidents Andris Bērziņš, Valsts prezidenta likumdošanas un juridiskais padomnieks Edgars Pastars un Valsts prezidenta ārlietu padomnieks Marģers Krams un satiksmes ministrs Anrijs Matīss tikšanās laikā Melngalvju namā.

Valsts prezidents Andris Bērziņš, pārrunājot “Rail Baltica” projekta virzību ar satiksmes ministru Anriju Matīsu (V), aicināja darīt visu iespējamo, lai projekta gaitā tiktu skarts pēc iespējas mazāk iedzīvotāju īpašumu.

Kā žurnālistiem pastāstīja Matīss, pārrunas ar prezidentu bijušas konstruktīvas. Lai arī to laikā netika pārrunāti konkrēti jautājumi par projekta gaitu, pašlaik valstī tiekot darīts viss iespējamais, lai gada beigās izstrādātu trasi, kas atbilstu iedzīvotāju interesēm un izraisītu pēc iespējas mazāk protestu.

Satiksmes ministrs uzsvēra – ja sākotnējais trases variants skāra ap 4000 dažādu īpašumu, pašreizējais variants paredz skart ap 2000 īpašumu.

Matīss uzsvēra, ka valstij ir jādomā ne tikai par trases skarto īpašumu atsavināšanas kompensācijām zemes īpašniekiem, bet arī trasei piegulošo platību īpašniekiem, kas tiks pakļauti negatīvai ietekmei dzelzceļa trases izbūves gaitā. Viņš sacīja, ka, pirmkārt, trase jāizplāno, radot pēc iespējas mazāk neērtību iedzīvotājiem, kā arī neizslēdza kompensējošo mehānismu iespēju piegulošo zemju īpašniekiem.

Pēc Matīsa teiktā prezidents pārrunu gaitā atzina, ka “Rail Baltica” ir nozīmīgs projekts, lielākais infrastruktūras projekts Baltijas valstīs pēdējo gadu laikā, kā arī aicināja uz efektīvāku dialogu ar iedzīvotājiem plānošanas gaitā, ievērojot viņu intereses.
Matīss arī uzsvēra, ka projekts lielākoties – 85% apmērā – būs jāfinansē no Eiropas Savienības fondiem, jo valdība nevar atļauties segt šīs izmaksas.

Jau ziņots, ka līdz gada beigām ir plānots izstrādāt vienu “Rail Baltica” dzelzceļa trases variantu.

“Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. Februārī iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020.gada.

15.martā noslēdzās projekta sākotnējā sabiedriskā apspriešana. Vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības, īpaši Mārupes pašvaldība, jau iepriekš iebilduši un pauduši neapmierinātību saistībā ar “Rail Baltica” projektu.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. …berzinam labāk patiktu, nebūvēt vispār, vai arī tas vilciens būtu uz maskavu!

  2. Cik "gudra" norāde... Atbildēt

    Kāda tukša muldēšana – vai tad kāds tur speciāli plānoja skart pēc iespējas vairāk īpašumu? Un par dialogu var būt runa vien tad, ja tajā piedalās divas puses. No TV redzētā šķita, ka lielākā daļa pastāv uz to, ka viņu īpašums ir valsts valstī – suverēns un neaizskarams nekad. Jā, es saprotu – atjaunotas dzimtas mājas, nesen iekopta saimniecība, skaists dabasskats utt., bet… Ātrvilcienam nevar projektēt sliedes līkumu līkumiem – tas nu būtu jāsaprot. Un šis dzelzceļš mūsu valstij ir vitāli nepieciešams – VITĀLI /tātad pastāvēšanai/ nepieciešams. Lai var mums piegādāt kaut vai bruņojumu, ja gadījumā tas nepieciešams. Lai kaut daļa no mums var paglabāties, ja jābēg no austrumu agresora. Tas, protams, ļaunākajā gadījumā, bet pat normālas situācijas apstākļos tas ir būtisks savienojums ar Rietumu pasauli.

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+