Valsts prezidenta kancelejas vadītājs Gundars Daudze (no kreisās), Valsts prezidents Andris Bērziņš, Valsts prezidenta likumdošanas un juridiskais padomnieks Edgars Pastars un Valsts prezidenta ārlietu padomnieks Marģers Krams un satiksmes ministrs Anrijs Matīss tikšanās laikā Melngalvju namā.
Valsts prezidenta kancelejas vadītājs Gundars Daudze (no kreisās), Valsts prezidents Andris Bērziņš, Valsts prezidenta likumdošanas un juridiskais padomnieks Edgars Pastars un Valsts prezidenta ārlietu padomnieks Marģers Krams un satiksmes ministrs Anrijs Matīss tikšanās laikā Melngalvju namā.
Foto: LETA

Prezidents aicina darīt visu iespējamo, lai “Rail Baltica” skartu iespējami mazāk īpašumu 2

Valsts prezidents Andris Bērziņš, pārrunājot “Rail Baltica” projekta virzību ar satiksmes ministru Anriju Matīsu (V), aicināja darīt visu iespējamo, lai projekta gaitā tiktu skarts pēc iespējas mazāk iedzīvotāju īpašumu.

Reklāma
Reklāma
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Lasīt citas ziņas

Kā žurnālistiem pastāstīja Matīss, pārrunas ar prezidentu bijušas konstruktīvas. Lai arī to laikā netika pārrunāti konkrēti jautājumi par projekta gaitu, pašlaik valstī tiekot darīts viss iespējamais, lai gada beigās izstrādātu trasi, kas atbilstu iedzīvotāju interesēm un izraisītu pēc iespējas mazāk protestu.

Satiksmes ministrs uzsvēra – ja sākotnējais trases variants skāra ap 4000 dažādu īpašumu, pašreizējais variants paredz skart ap 2000 īpašumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Matīss uzsvēra, ka valstij ir jādomā ne tikai par trases skarto īpašumu atsavināšanas kompensācijām zemes īpašniekiem, bet arī trasei piegulošo platību īpašniekiem, kas tiks pakļauti negatīvai ietekmei dzelzceļa trases izbūves gaitā. Viņš sacīja, ka, pirmkārt, trase jāizplāno, radot pēc iespējas mazāk neērtību iedzīvotājiem, kā arī neizslēdza kompensējošo mehānismu iespēju piegulošo zemju īpašniekiem.

Pēc Matīsa teiktā prezidents pārrunu gaitā atzina, ka “Rail Baltica” ir nozīmīgs projekts, lielākais infrastruktūras projekts Baltijas valstīs pēdējo gadu laikā, kā arī aicināja uz efektīvāku dialogu ar iedzīvotājiem plānošanas gaitā, ievērojot viņu intereses.
Matīss arī uzsvēra, ka projekts lielākoties – 85% apmērā – būs jāfinansē no Eiropas Savienības fondiem, jo valdība nevar atļauties segt šīs izmaksas.

Jau ziņots, ka līdz gada beigām ir plānots izstrādāt vienu “Rail Baltica” dzelzceļa trases variantu.

“Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. Februārī iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020.gada.

15.martā noslēdzās projekta sākotnējā sabiedriskā apspriešana. Vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības, īpaši Mārupes pašvaldība, jau iepriekš iebilduši un pauduši neapmierinātību saistībā ar “Rail Baltica” projektu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.