Publicitātes foto

Eiropas Gada auto – “Peugeot 3008” 0

Iespējams – “3008” rāda ceļu uz autobūves nākotni. Kāpēc sarežģīt konstrukciju ar pilnpiedziņu, ja vairāk nekā puse no “krosoveru” pircējiem to nemaz nevēlas (vai, pat nopirkuši 4×4, šo režīmu izmanto ļoti reti)?

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām 137
Lasīt citas ziņas

Skaidrs taču, ka iekārots tiek par spēku un pārvietošanās brīvību liecinošs izskats. Tēls. Digitāla pārpilnība salonā var būt spēcīgāks tirgus arguments nekā spēks smiltājos vai dubļos. Pat stūre, kas vairs nav gluži apaļa, mūsdienās – raudi vai dziedi – var izrādīties varens magnēts…

Tāda šī koncepcija. Ja līdz šim un pagaidām vēl ne uzvaroša, tad sekmīga neapšaubāmi. “3008” mazais brālis “2008” Eiropas tirgus absolūtajā modeļu reitingā jau ieņem ļoti augsto 21. vietu. No “krosoveriem” tam priekšā vien “Qashqai” un “Tiguan”. Jau iepriekšējais kopš 2008. gada ražotais “3008” “krosoveru” rangā Eiropā ir augstāk par “Toyota RAV” un bezceļu stiprinieku “Nissan X-trail”. Latvijā gan otrādi. Sevišķi pēdējos gados.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunais “3008” (arī Latvijas konkursā tas bija absolūto laureātu trijniekā) neapšaubāmi var kāpt augstāk, jo izvēlētā stratēģija un stils ir gluži pretēja, piemēram, “VW” vai gadsimta sākuma “Opel” konservatīvismam (ka tikai veco klientu miljonus ar moderno neatbaidītu). Te ir bezbailīga un spilgta vēlme piesaistīt jaunos.

Par jauniem tirgus cīņas ieročiem runājot, nevar nepieminēt vienu no Ženēvas prezentācijām šajā pašā “krosoveru” segmentā. “Nissan Qashqai” atjauninātā versija. Šim modelim nekas nav jāpierāda. Stabils tirgus līderis gan Eiropā kopumā, gan Latvijā. Bet pozīcijas jāsargā, tādēļ diezgan skaļi tiek pasniegta “QQ” versija 2017, kas tehniski no iepriekšējās atšķiras maz. Gandrīz nemaz. Bet – šis mācēšot braukt autopilota režīmā. Tiesa, tikai iezīmētā šosejas joslā. Bet pa to “ProPILOT” sistēma spēšot gan nostūrēt, gan atbilstoši apstākļiem paātrināties vai bremzēt. Gaismas no tālajām uz tuvajām, protams, arī šoferim nav jāpārslēdz.

Firmas runasvīri Ženēvā solīja, ka jau tuvākajā laikā “ProPILOT” spēšot arī joslas mainīt un pat krustojumus atšifrēt. Labi. Lai gan par to “tuvāko laiku” īstas ticības nav. Un vispār – mūs vairāk interesē šo 2017. gada brīnumu cenas. “3008” tās jau zināmas. Un nav klasē zemākās. Pat bez pilnpiedziņas (kuras – atgādinu – šim nemēdz būt) tās sākas no 19 700. Bet par “Qashqai” pagaidām dzirdams tikai solījums, ka visu modernizējumu iekļaušana komplektācijā paliks pircēja izvēle. Un “bāzes cena” vecā. Tātad 17 400.

Autoeksperti: šis modelis pārsteidz 

• Uldis Rolis: “”Oskaru” studijā! Šis pelnījis manu uzslavu, jo futuristiskā ātrumpārslēga svira apmulsināja un sajūsmināja uz veselu minūti, un pārējie testa dalībnieki aizbrauca tālēs zilajās… Nopietni vērtējot – pamatīgi atšķirīgs franču dizains, spilgts, krāsains… Jāpiebilst, ka auto arī lieliski brauca!”

• Raimonds Volonts: “Neesmu “Peugeot” fans, bet šis modelis mani patīkami pārsteidza, pirmkārt jau ar savu dizainu. Nodomāju, ka brīnumi sāksies iekšpusē, kad atkal nebūs iespējams novietot stūri tā, lai tā netraucētu redzēt spidometra paneli, bet izrādās, ka tam atrasts interesants risinājums – stūre ir izgatavota ovāla. Man personīgi tas ne visai patīk, bet visā kopējā dizainā tas iederas tīri labi. Manuprāt, šā auto mērķauditorija ir cilvēki ar izteiktu individualitāti, varbūt jaunieši, mākslinieki, arhitekti vai dizaineri. Pats interesantākais – pabraucot ar to pa tipisku Latvijas ceļu, es biju pat drusku šokēts par komfortablo piekares darbību, kas līdz šim nebija franču autobūves vizītkarte. Vienīgi žēl, ka tam nav iespējama pilnpiedziņa, kas nedaudz, bet droši vien samazinās tā tirgus daļu salīdzinājumā ar konkurentiem.”

Reklāma
Reklāma

• Juris Kreicbergs: “”Peugeot 3008″ bija pārsteigumu auto. Pirmais pārbaudījums ir kustības sākšana, jo režīmu pār­slēgs darbojas atšķirīgi no vairākuma auto. Braukšanas īpašības bija ievērojami labākas, nekā tika gaidīts. Mazā īpatnējās formas stūre rada sportiskākas braukšanas izjūtas. Tomēr visvairāk pārsteigumu nāca no mirgojošā displeja – kaut kas kūleņo, kaut kas iemirdzas dzeltenā krāsā un nodziest – nevar paspēt saprast, kas ar to visu bija domāts… Automobilis cilvēkiem, kam kaut kas vienkārši labi un jau iepriekš paredzami kalpojošs šķiet garlaicīgs.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.