Foto – Atis Jansons

Kas būs Latvijas Gada auto, izšķirsies balsojumā piektdien 0

Lai finālbalsojuma punkti neaizklīstu galēji individuālu un subjektīvu emociju kaisīti, visu šādu konkursu vērtējošo fāzi ievada priekšsacīkstes. Lielā septiņnieka atlase. Un mūsu konkursā tā ir notikusi.

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
Kokteilis
Krišjāņa Kariņa sieva Anda publisko emocionālu vēsti vīra atbalstam: “Es apprecēju vienu no drosmīgākajiem, godīgākajiem, gudrākajiem un labestīgākajiem vīriešiem pasaulē” 399
Veselam
Cik bieži drīkst veikt rentgenu? Noskaidrojam! 17
Lasīt citas ziņas

Vispirms daži vārdi par tiem, kas sestdienas anketās nebūs atrodami. Bet ir uzslavas vērti, jo priekšspēlē saņēma vismaz trešdaļas žūrijas biedru atbalstu. Tātad – astoto vietu ieņēma “Audi Q2”. Vienprātīgi slavēts par izcilu dinamiku un vadāmību. Kā pietrūka? Spilgtuma dizainā, varbūt… Nez vai bija pareiza izvēle startēt vienas ass piedziņas versijā. “Quattro” neapšaubāmi būtu savācis punktus arī mežā. Un cena, protams, iekāri bremzējoši augsta.

Devītā – “Renault Megane”. Auto no konkursā šoreiz trūcīgi pārstāvētās kompaktklases. Jau guvis panākumus Latvijas tirgū (augustā vien reģistrēti pieci šādi auto – pret 25 visā pērnajā gadā). Gaitā labs, ekonomisks, ērts. Prezentēts komplektācijā ar izcilu multimediju sistēmu. Varu atzīties – es gribēju “Megani” redzēt finālā. Līdzīgi domāja vēl astoņi kolēģi. Nepietika… Seši žūrijas biedri atrada uzmanības vērtas iezīmes “Hyundai Ioniq” dizainā un tehnoloģijās. Desmitā vieta.

CITI ŠOBRĪD LASA

Un nu par finālistiem. Punktu skaitu nenosauksim – 
lai gala balsojumu neietekmētu. Sagrupēšu septiņnieku pēc citām iezīmēm. Vispirms trīs auto, kuri šeit nu nekādi nevarēja nebūt. Tad divi “krosoveri”. Un visbeidzot – vai tiešām nabaga Latvija balso arī par “premium”?

“Opel Astra”

“Eiropas Gada auto 2016”. Pērn par līdzīgu titulu Latvijā necīnījās, jo ieradās pie mums mazliet par vēlu. Izcila cenas un lietošanas īpašību kombinācija. Gaita, kuru nesmādē pat sportisti. Žūrijas komentāri lakoniski. Parasti – īkšķis uz augšu… Starp citu – visu par pretendentiem teikto vienkopus var atrast Gada auto mājaslapā. Tur saikne uz diskusiju, kurā piedalās ne tikai žūrija. Un vienu viedokli (ar “niku” Abavnieks) “Astras” sakarā gribas citēt gandrīz pilnībā:

“Jau gandrīz divus mēnešus braucu ar “Astra Sports Tourer” 1,6 TD, nobraukti 5500 km, vidējais patēriņš 4,6 l/100km. Opelis vinnēja manā konkursā, kurā tika izskatīti MB C klase, “BMW 3”, sērija, “Audi A4”, “Volvo V60”, “Škoda Octavia”, “Toyota Auris” un “Avensis”, kā arī daži “Peugeot” un “Kia” modeļi, bet tie jau bija atšķirīgi gabarītos.

Esošā auto cena ar visām atlaidēm 25 tūkstoši eiro. Kādēļ izvēlējos “Opel”? Neviens no augstākminēto auto ražotājiem neko būtiski atšķirīgu aprīkojuma vai tehnisko parametru ziņā piedāvāt nevarēja. Piemēram, tikai dažos modeļos varēja pasūtīt pilnu LED lampu komplektu, bet, saliekot visas cenas kopā, sanāca, ka “MB” un “BMW” ir par 15 tūkstošiem, “Audi” un “Volvo” par 10 tūkstošiem dārgāki nekā “Opel”. Pārējie cenā līdzīgi, bet aprīkojumā krietni atpalika. Neuzskatu, ka tikai par brendu ir vērts 10 – 15 
tūkstošus maksāt vairāk, arī to dizains nav tik būtiski labāks. Par ieekonomēto naudu nopirku sievai mazu auto!”

“Astra” tātad ir finālā. Un šķērslis uzvarai būs tikai viens – tā vairs īsti nav uzskatāma par jaunumu un dažādos konkursos jau godināta daudz. Slavēsim vēlreiz?

Reklāma
Reklāma

“Škoda Kodiaq”

Absolūts jaunums. Ieradās Lilastes tanku ceļā ar nulles nobraukumu. Pirmais šāds auto Latvijā! Un trāpīja mērķī visos rādītājos. Izskats – bez pretenzijām, bet neapšaubāmi pietiekami prestižs. Dzirdēju pat komentāru – 
tāds līdzīgs mazākajam “reindžam” esot… Gaita – teicama gan mežā, gan uz šosejas.

Ņemot vērā visiem zināmo ciešo radniecību ar “VW/Audi”, šaubu par tehniskajām kvalitātēm nav. Un – šķiet svarīgākais – “Kodiaq” ierodas tajā populāro “krosoveru” segmentā, kurā konkurence maza. Mazo un vidējo ir daudz. Septiņvietīgu “demokrātu” nav – ja neskaitām “Nissan X-trail”, kuram piedevām traucē dažu pieprasītu komplektāciju (dīzelis+automāts) trūkums. Nāc, lāci (Aļaskā – kodiaq)! Tu esi gaidīts.

“Peugeot 3008”

Foto – Atis Jansons

Šis nevarēja nebūt finālā, jo ir neparasts. Gan ārēji, gan salonā. Spilgts. Pat žilbinošs. Pat mulsinošs. Tehniski augsti izglītoti veči blenž uz ātrumkārbas konsoli vaļējām mutēm. Kā šito palaist?! Iespējams, ka tādam jābūt šodienas un nākotnes auto.

Es (askētiskas brauciena vides fanātiķis) smaidu tā šķībi un esmu pat gatavs šito kā pārspīlēti modīgu no fināla svītrot, līdz no Vangažiem nonākam vecajā Tumšupes ātrumposmā, kur esmu spiests atzīt, ka superšvīts brauc – nu ļoti labi! Paklausīgi iet mērenās vadāmās slīdēs, pat pār tramplīniņu pārlec skaisti, stingri, precīzi. Labs! Cienījams titula pretendents.

“VW Tiguan”

Kaut kas no “Volkswagen” jau tai “Astrai” blakus jānoliek… Jauna “Golfa” šogad nav. Liekam uz tās pašas platformas būvētu “krosoveru”, kurš – firmas labākās tradīcijas – nav veidolā ne lecīgs, ne uzpūtīgs, ne pārmoderns, bet brauc perfekti. Ļoti iespējams, ka arī jaunais “Tiguan” vismaz pusē gadījumu (tā notiek jau tagad) tiks pirkts ar vienas ass piedziņu un lietots kā pilsētas auto.

Augstāks par “Golf” un “Astra”, tik kāroto drošības sajūtu radošs. Ja sakrāsiet priekš “4motion” – būsiet sēņu mežu karalis. Šie “ja sakrāsiet” ir gan konkursa balsojuma, gan iespējamo tirgus panākumu atslēgas vārdi. VW automobiļi nav no lētākajiem. Arī “Tiguan” tāds nav. Un nopietnas alternatīvas ir tepat līdzās.

“KIA Sportage”

Rudens testā Skrundas, Saldus, Kuldīgas apkārtnes ceļos “Sportage” un “Tiguan” tīši, kā saka, sapārojām. Vērtētāji ar šiem abiem ceļā mainījās, konfrontēja, pat sacentās. Rezultāts – praktiski neizšķirts. Daži eksperti pat ieminējās, ka KIA mazāka darba tilpuma dzinējs esot žirgtāks. Ziemas sākuma mežā un kāpās VW tika atzīts par mazliet pārāku. Taču tikai mazliet. Un cena… Mazs jauns auto meitenei par starpību nesanāk, bet mazlietotu varētu piemeklēt labu labo…

“BMW X1”

Reiz gadsimta sākumā žūrija par Latvijas Gada auto ievēlēja “Mercedes”. Un izpelnījās gan ārēju, gan iekšēju kritiku. – Kas jums te, Arābu Emirāti, vai!? Sarāti 15 gadus cietāmies un pieticību slavējām. Nu – še tev… Fināla septiņniekā veseli divi “premium”…

Par pirmo no abiem – X1 – nobalsoju arī es. Jo – šis ir saprātīgs “premium”. Neliels. Tādēļ dinamiska līkloču brauciena spējīgs, nevis slidenā pagriezienā vieglāku pilnpiedziņu lidojumu traucējošs. Manos arhīvos ir videofilmiņa, kuru mēs uzņēmām no “Nissan Qashqai”, kurš Brīvkalnu trasē pavisam viegli sekoja kupenas ārdošam trīsreiz jaudīgākam “Porsce Cayenne”. Pilota baudai būvēts auto nedrīkst būt prestižu stutējošs milzis. Ne jau X5 vai X6 ir “driver’s car”. X1 ir īstais. Šķiet, tam nav limitu. Ne bedrainos asfalta līkločos no Raganas uz Sējas ciemu, ne mežā. Kaifs. Viena nelaime – obligāti jāseko piebildei. “Kur atļauts…” Ja naudiņas pietiktu, šis varētu būt vienīgais arguments pret šo pirkumu.

“Volvo 90.” sērija

Konkursā startēja divās versijās. S90 un V90. Vērtējums kopīgs. Esot fināla cienīgs. Jāatzīst – esmu pārsteigts. Dārgs taču tomēr pēc velna. Par šo naudiņu iznāk nevis divas, bet pat trīs pieklājīgi komplektētas “Astras”…

Bet saprast var. Kuģis neapšaubāmi varens un superērts, iespējams – kādu mazliet gurdenu dvēseli šūpot un mierināt spējīgs. Atļaujos citēt žūrijas biedru Juri Kreicbergu:

“Brauciens ar “Volvo S90 D5 AWD” sagādāja īpaši patīkamus mirkļus. Mierīga pārvietošanās ar pilsētā atļauto ātrumu, ar ļoti ērtu un greznāko braucienam pieejamo automobili cauri Tukumam, kur pavadīti pieci bērnības gadi un katrs nobrauktais ceļa posms ir pilns ar atmiņām, rada baudu. Kopīga pilsētai un automobilim ir neatgriešanās sajūta – šajā pilsētā dzīvot neplānoju atgriezties, un tik elegants automobilis arī nav īpaši piemērots manam dzīvesveidam.