Foto – LETA

Prognozē televīzijas tirgus saplūšanu ar internetu 0

Pēc pieciem gadiem, mainoties tehnoloģijām, televīzijas tirgus būs saplūdis ar internetu, radot jaunas iespējas reklāmai un maksas pakalpojumu sniegšanai, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja zviedru mediju koncerna “Modern Times Group” (MTG) nodaļas “MTG Baltics” vadītājs un telekompānijas LNT jaunais valdes priekšsēdētājs Kaspars Ozoliņš.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

“Uzskatām, ka tehnoloģijas un reklāmas tirgus tik ātri mainīsies, ka pēc pieciem gadiem vairs nebūs viens televīzijas tirgus, kā tas tiek definēts šodien. Tirgus būs plašāks, saplūdis ar platjoslas tehnoloģiju, un atskaites punkts būs cits,” sacīja Ozoliņš, norādot, ka pēc pieciem gadiem, MTG piederošajām televīzijām Latvijā nebūs pietiekami dominējošs stāvoklis tirgū, ka varētu iestāties Konkurences padomes (KP) nosacījums, kas daļu MTG kanālu liktu pārdot.

Runājot par interneta un “parastās” televīzijas mijiedarbību, Ozoliņš norādīja uz, viņaprāt, jaunā “TV2” jaunatnes kanāla veiksmi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Internets ir viens no stūrakmeņiem MTG nākotnes modelī, kur internets ir viena no platformām, kas komunicēs ar jauno auditoriju, sacīja Ozoliņš, norādot, ka tam tiks izmantots “Kanāls 2”.

“Divos trīs gados cilvēku televīzijas patēriņš internetā strauji augs. Tas gan nenozīmē, ka tas kardināli mazināsies klasiskajā, vecajā televīzijā. Pats galvenais jautājums ir, kā televīzijas nozarē šo patēriņu varam monetizēt jeb pārvērst naudā. Tas notiks caur MTG platformas esamību internetā, piedāvājot gan bezmaksas reklāmas balstītu lokālu saturu, gan arī maksas veidā,” skaidroja Ozoliņš.

Norādot uz stingriem noteikumiem, kam pakļauts Stokholmas biržā kotētais mātesuzņēmums MTG, Ozoliņš teica, ka nevarot prognozēt nākotnes finanšu datus.

Jau ziņots, ka MTG šogad janvārī paziņoja par nodomu nopirkt telekompāniju LNT un darījumu iesniedza izskatīšanai KP. KP maijā ar vairākiem nosacījumiem darījumu atļāva, un 1.jūnijā MTG paziņoja, ka noteikumus pieņem.

“TV3” Zviedrijā sāka raidīt 1987.gada Vecgada vakarā un 90.gados, dibinot jaunas un pārpērkot jau darbojošās televīzijas, radio un citus ar medijiem saistītus uzņēmumus, izplatījās visās Ziemeļvalstīs.

1995.gadā tiek pieņemts nosaukums “Modern Times Group” (MTG) un dibināta MTG grupai piederošā bezmaksas avīze “Metro”, ko izplata Stokholmā, bet vēlāk citās Zviedrijas, Eiropas un pasaules pilsētās. 1998.gadā MTG dibina “TV3” Latvijā un arī ienāk radio tirgū, dibinot raidstaciju, kas pārtop par “Star FM”. Pēdējos desmit gadus MTG turpina attīstīties un izvērsties, galvenokārt elektroniskos medijos – tostarp satelīttelevīzijā “Viasat”, kas aktīvi darbojas Baltijas valstīs, un sākot pārraidīt televīzijas kanālu Āfrikas valstī Ganā.

Reklāma
Reklāma

MTG grupas apgrozījums 2011.gadā bija 13,47 miljardi kronu (1,07 miljardu latu) un zaudējumi 1,289 miljardi kronu (101 miljons latu), kas galvenokārt radušies no vienreizējiem izdevumiem. Savukārt peļņa no darbības 2011.gadā bija 2,54 miljardi kronu (200,3 miljoni latu).

Ozoliņš darbojas MTG grupas meitasuzņēmumos kopš 1999.gada, kad viņš sāka strādāt kā “TV3 Latvija” direktors, un pakāpeniski ieņēma arī citus amatus, kas saistīti ar “TV3” zīmolu Baltijā. No 2006.gada viņš ir MTG vadītājs Baltijas valstīs. Ozoliņš 1994.gadā beidzis Rīgas Tehniskās universitātes Inženierbūvju fakultāti un 90.gadu sākumā strādājis papīra tirdzniecības nozarē.