Datu vizualizācijas uzņēmuma “Infogr.am” līdzdibinātājs Uldis Leiterts
Datu vizualizācijas uzņēmuma “Infogr.am” līdzdibinātājs Uldis Leiterts
Foto – LETA

Programma aizvietos programmētājus 3

Latvijas datu vizualizāciju uzņēmuma “infogr.am” dibinātājs strādā pie jaunas idejas, ko nosaucis par “Fragmentic”.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Lasīt citas ziņas

Viens no Latvijas lielākajiem pēdējo gadu veiksmes stāstiem tehnoloģiju un “start-up” jomā ir datu vizualizācijas uzņēmums “infogr.am”, kas piedāvā jau gatavus infografiku dizainus. Tā dibinātājs Uldis Leiterts, kurš šobrīd ir kompānijas valdes priekšsēdētājs, no uzņēmuma aktīvas vadīšanas pagājis malā, taču nav sēdējis rokas klēpī salicis un strādā pie pavisam jauna “start-up” projekta “Fragmentic”.

Jaunais projekts palīdzēs lietotņu izstrādātājiem izveidot automatizētu datu servisu, kurā ļaus ātri un ērti pievienot lietotnē nepieciešamos tehniskos risinājumus. “Lietotne ir tikai puse no bildes. Milzīgi daudz laika paņem lietas, kuras ir riņķī apkārt – maksājuma, e-pastu sistēma utt. Kā būtu, ja lietotnes radīšanas brīdī izstrādātāji varētu nodarboties vien ar tās dizainu, bet pārējo – jau strādājošas funkcijas – viņiem piedāvātu “Fragmentic”? Vienkārši runājot – “Fragmentic” piedāvā jau gatavu interfeisu, kuru uztaisām pāris minūtēs. Ir maksājumu plāni, sūtām mārketinga e-pastus, analizējam datus, jāuztaisa vien pamata funkcionalitāte, ko uzticam programmētājam,” stāsta idejas autors.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Visas lietas, kas darbina lietotni, izņemot pašu pamatfunkcionalitāti, būtu gatavas un darbotos kā abonements. Tas būtu līdzīgi kā “WordPress”. Gribi rakstīt blogu – ej uz “WordPress”, un piecu minūšu laikā viss būs gatavs. Tu neraksti savu menedžmenta sistēmu, nedomā, kā reģistrēt domēna vārdu, neraksti savus skriptus. Visu iegūsti gatavu. Mēs gribam palīdzēt lietotnēm, lai aiztaupītu laiku un resursus, ko paņems visu šo funkciju atsevišķa radīšana,” jaunā uzņēmuma ideju skaidro U. Leiterts. Līdzīgi piemēri ir visur mums apkārt. Brīdī, kad salūst mūsu auto, lielākoties paši to nelabojam, netaisām un paši neliekam riepas. Aizbraucam uz veikalu, nopērkam gatavas riepas, un servisā mums tās uzliek. “Automatizācija ir nākamais solis, ko neviens līdz šim nav radījis. Ja lietos šādu servisu, kompānijām aiztaupīsim divu programmētāju darbu.” U. Leiterts norāda, ka pārsvarā “Fragmentic” būs domāts mārketinga speciālistiem, kuri darbojas ar paziņojumiem lietotnēs, e-pastiem un datu analīzi.

Vaicāts par iespējamajiem klientiem un to skaitu, U. Leiterts uzsvēra, ka klientu skaits nebūs mērāms miljonos – software as a service (no angļu val. – programma kā pakalpojums) kompānijas ir apmēram 70 tūkstoši. Viņš cer, ka “Fragmentic” pakalpojumus izvēlēsies apmēram 10 tūkstoši. “Ceram, ka šis serviss veicinās jaunu lietotņu veidošanos, gribam parādīt, ka tas ir forši un izaicinoši,” stāsta “infogr.am” dibinātājs.

Sākotnēji kompānija orientēsies uz jauniem lietotņu izstrādātājiem, bet ilgtermiņā saskata potenciālu strādāt arī ar pieredzējušām kompānijām, jo tās varētu gūt zināšanas no “Fragmentic” savāktiem datiem, tos papildinot ar savām zināšanām. U. Leiterts minēja arī mašīnmācīšanos (machine learning), kuras rezultātā pats “Fragmentic” varētu mācīties no lietotāju uzvedības un analizēt to uzvedību, izsakot pieņēmumus par lietotāja potenciālu kļūt par, piemēram, maksājošu lietotāju.

Savukārt pakalpojuma cena varētu būt 30 – 60% no kompānijām radītā ietaupījuma. Kā norādīja U. Leiterts, viena programmētāja izmaksas ir ap 5000 dolāru mēnesī. Tā kā kompānijās nedarbojas tikai viens izstrādātājs, kopējo ietaupījumu mēnesī viņš lēš no 10 – 20 tūkstošiem dolāru, kas gadā veidotu apmēram 120 000 dolāru.