Mobilā versija
-0.3°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
11. novembris, 2015
Drukāt

“Prudentia”: Neslēdzot darījumu ar investoru, “airBaltic” pastāvēšana apdraudēta (5)

Foto: LETAFoto: LETA

"airBaltic" investors uzņēmējs Montāgs-Girmess

Ja netiks slēgts darījums ar “airBaltic” finanšu investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, lidsabiedrībai būt dramatiskas sekas līdz pat tās darbības izbeigšanai, šodien preses konferencē paziņoja finanšu konsultācijas kompānijas “Prudentia” vadītājs Kārlis Krastiņš.

Tāpat viņš apgalvoja, ka tieši “Prudentia” būvēja un strukturēja darījumu ar atrasto “airBaltic” finanšu investoru, turklāt sarežģītos apstākļos. Šis fakts esot jānovērtē.

Bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) savukārt nodarbojoties ar dezinformāciju un meliem.

Krastiņš pieļāva, ka Matīss sirgst ar šizofrēniju. Ja Matīss būtu turpinājis ministra darbu un turpinājis izplatīt melus, tad tiktu apdraudēta “airBaltic” tālāka pastāvēšana.

Kā ziņots, iespējamais “airBaltic” investors uzņēmējs Montāgs-Girmess uzskata, ka investīciju kompānija “Prudentia” ir strādājusi profesionāli un kopējās sarunās ar lidsabiedrību “airBaltic”, “Prudentia” un Satiksmes ministriju ir jāvienojas par komisijas maksu.

Ministru kabinets 3. novembrī pēc četru stundu apspriešanās lēma atbalstīt “Prudentia” atrasto nacionālās aviokompānijas “airBaltic” investoru, Vācijas uzņēmēju Montāgu-Girmesu, kura piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij attiecīgi būtu jāiegulda 80 miljoni eiro. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu. Pirms tam gan bijušais satiksmes ministrs Matīss (V) ierosināja no sadarbības ar kompāniju atteikties, ko valdība arī akceptēja.

Aizdevums “airBaltic” 80 miljonu eiro apmērā neradīs negatīvu ietekmi uz budžetu, aģentūrai LETA iepriekš apliecināja Finanšu ministrijas (FM) pārstāvis Aleksis Jarockis. Valsts aizdevuma izsniegšanai “airBaltic” tiks izmantoti Valsts kasē pieejamie resursi, kuru nodrošināšanai veikti aizņēmumi finanšu tirgos. FM uzsvēra, ka šis izsniedzamais aizdevums valsts parādu nepalielinās.

Savukārt patlaban koalīcijas partneri nav pauduši atbalstu 80 miljonu eiro aizdevuma izsniegšanai nacionālajai lidsabiedrībai “airBaltic”, līdz ar to būtu jāmeklē cits situācijas risinājums.

2012. gada 20. decembrī Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” noslēdza sākotnējo pasūtījuma līgumu ar “Bombardier” par desmit “CSeries 300” lidmašīnu iegādi ar iespēju iegādāties vēl desmit lidmašīnas. Savukārt 2014. gada jūlijā Farnboro Starptautiskajā aviācijas izstādē “airBaltic” izziņoja vēl trīs lidmašīnu iegādi.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Neesmu baisais ekonomists, bet…
    1) ja tas airbaltiks ir tik progresīvs, kāpēc investīciju fondi (ar kuriem pilna pasaule) nestāv rindā pēc tiesībām kaut ko investēt?
    2) kam ir tik izdevīgs kaut kāds mistisks investors, kurš gatavs “visas olas likt vienā grozā”? Tā tiešām ir viņa nauda vai tomēr vovāns aizdeva?
    3) airbaltik vadoņa atalgojums attiecībā pret peļņu vai salīdzinājumā ar līdzīgu kompāniju vadoņu algām…
    4) pir@entia ir ar tādu autoritāti, ka neviens cits uz pasaules dažu gadu laikā nejēdz atrast neko citu, kā bijušo izlūkdienestu darboni un vovčika algotni? Varbūt ir tā, ka nevis pir@entia atrada, bet gan atrada pir@entiju?

  2. kāda velna pēc ir vajadzīga aviokompānija, kuras zaudējumi katru gadu mērāmi turpat 100 miljonos eiro? ārstiem nav, pedagogiem nav, bet visādiem šmugelmaņiem ir. par prudentiu nerunājot, kurai par šo šaubīgo darīju uzreiz miljonu nopiķos. pedagogiem 2 miljonus atrast nevar.

    lai bankrotē air baltic, manuprāt tāda kompānija nav mums vajadzīga. ir citi arī, kas lido.

    • Pirmkārt, pagājušogad aviokompānija strādāja ar peļņu, mazu, bet peļņu. Otrkārt, AirBaltic rada aptuveni 2,5% no Latvijas IKP, ja aizies pa skuju taku, tad pedagogiem būs nevis papildus 2 miljoni, bet algu samazināšana. Citi ir, bet Rīgai viņi lido garām, pirms 15 gadiem lidosta Rīga bija šķūnis ar 1 reisu stundā.

  3. Pasakās var nozagt visu.
    Pasakās varenais paķer savus kalpus uz āķa pasolot medus maizi.
    Dullais Dauka arī tikai redzēja apvārsni un tālāk viņa šaurā pierīte nespēja uztvert.
    Banānijā un kāmīšvalstībā ķer uz mušpapīra visus jēpīšus kuri tic .
    Nav dzirdēts ka kāds pasaku varonis tagad būs Lāčplēsis un pieliks “otkatņikiem” “ķonceptoriem”un citiem “šmugulmaņiem”punktu un saliks sanatorijās ar restēm pie logiem.
    Pasakās mēdz paust…zags tik ilgi kamēr ļaus zagt

  4. Apdraudēta tik vienīgi prudentia ķeša….un noteikti vēl kādam…

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (1)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (5)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+