Mobilā versija
+0.1°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
8. oktobris, 2013
Drukāt

Gada auto: Punktus vēl nedalām

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

No malu malām jautā: nu kurš tad ir tas Gada auto? Atkal folksvāgens labākais? Un kas jums tā tur vispār par sacīksti, ja “BMW” nepiedalās?

Lai nestrēbtu karstu, atgādinu – mūsu konkursiņš nav ne Eiropas, ne pasaules mēroga gigants, kura titulam tirgū milzu svars un tādēļ žūrijas tur var diktēt dalības noteikumus. Pieprasīt ražotājiem tā vai cita jaunuma dalību vai to noraidīt. Mēs esam spiesti iet citu ceļu – ļaut par dalību konkursā lemt vietējiem importētājiem un dīleriem. Tādēļ dažu marku mūsu sacensībā nav. “BMW” un “Mercedes-Benz” mārketinga stratēģija šeit ir citāda. Publisku diskusiju par saviem produktiem (un kur nu vēl salīdzināšanu ar demokrātisku marku produktiem) tie nevēlas.

Neviens – arī Eiropas un pasaules konkurss nepretendē uz labākā auto noteikšanu. Vēlēta tiek attiecīgas žūrijas “Gada simpātija”, meklēts drosmīgs, būtisks jaunums, kurš varētu nākamā gada auto pircējiem iepatikties un tā Latvijas autoparka struktūru būtiski ietekmēt.

Process nav vienkāršs. Vairāk nekā 20 dažādu jaunu auto. Lai neapjuktu un galējā subjektīvismā neapmaldītos, vispirms dalām tos grupās. Mazi un ļoti mazi. Te liekam “Renault Clio”, “Toyota Auris” un “Opel Adam”. Lai gan – pirmie divi droši salīdzināmi arī ar kompaktajiem “Peugeot 308 un “Toyota Corolla”, bet “Adam” ir tik savdabīgs, ka nekādās grupās negrib līst iekšā… Un “Corolla” izaugusi tik liela, ka mierīgi var doties sacīkstē ar vidējiem – “Škoda Octavia”, “Mazda 6”, “VW Jetta” un “VW Golf” (divus pēdējos vēl nesen saucām par kompaktiem). Tāda, lūk, vienkāršu vieglo auto kompānija. Un, tāpat kā privātajā izvēlē, katram žūrijas biedram vispirms jālemj, cik liels, cik dārgs ir auto, kuru Latvijai varam rekomendēt.

Bet varbūt neviens no minētajiem nav izcelšanas cienīgs. Uz mūsu ceļiem un dzīvesveidam vajag ja ne džipu, tad vismaz krosoveru. Tā, šķiet, domā auto ražotāji un tirgotāji, jo konkurence šajā grupā ir vislielākā. Vienpadsmit tādu, ko LPAA klasifikatorā dēvē par apvidus auto. No kompaktklases izmēru “Renault Captur” līdz diženam un gandrīz trīsreiz dārgākam “Jeep Grand Cherokee”… No relatīvi lētas ielīšanas modes veidolā, tikai klīrensu vien maķenīt palielinot, par pilnpiedziņu pat nesapņojot, līdz elektroniskiem diferenciālu bloķētājiem “Porsche Cayenne” līmenī… Izvēlies.

Ja kaut kādi līderi jau nosaucami – tie ir tā sauktajās apakšnominācijās. Piemēram, nez vai kāds konkurents būs tik dūšīgs, lai sportiskākā auto titulu atņemtu “Nissan Juke Nismo” versijai. Izvēles kritērijs – ja gribat patiesu dinamiku – ir ļoti vienkāršs. Nepētiet sekundes no 0 līdz 100 km/h. Ņemiet jaudu. Daliet ar masu. 10 kg uz zirgspēku – tas ir tīkami dinamisks auto. 6,4 kg – kā “Nismo” – tā jau ir adrenalīna mašīna. Piedevām pilnpiedziņas iespēja. Vēl piedevām – mazāks svars, mazāka centrbēdze līkumos. Labāks rezultāts tajos paātrinājuma testos, kas mēra nevis praksē nelietojamo 0 – 100 km/h, bet gan satik-smē būtisko 80 – 120 km/h. Te “Nismo” uzveic, piemēram, savu tīkami ātro radinieku divlitru “Qashqai” ar rezultātu 4,5 pret 6,3. Un apdzīšanas manevros spēj nokaitināt trīskārt dārgākus monstrus ar lokomotīvju cienīgiem dzinējiem. Labs auto. Divas nelaimes. Pirmā – dizains neder visiem. Man, piemēram, neder. Otrā – braukšanas stils un režīmi, uz kuriem šis auto provocē, Latvijā draud nevis ar soda punktiem, bet ar pailgu diskvalifikāciju…

Otra nominācija, kurā varu mēģināt kaut ko prognozēt, ir taupīgākais auto. Te, protams, atkal būs mūžīgais jautājums: kas ir taupīgi – lēti pirkt vai lēti braukt? Degvielu taupošās tehnoloģijas iegādē ir dārgas. Sevišķi tik modernas kā “Opel Ampera”. Bet lētas lietošanā. Dilemma, kuru šoreiz, šķiet, izšķirs emocijas. “Ampera” piedevām ir taupīgam auto negaidīti skaista, ērta, ikdienas satiksmē dinamiska – aptuveni “Nismo” līmenī. Ja ne pārāka…

Konkursa pusfināls būs novembrī. Fināls – decembrī. Tādēļ vēl nejautājiet par punktiem un uzvarētājiem. Baudiet pārdomas un diskusiju. Tādas radīšana ir konkursa galvenais mērķis.

Pievienot komentāru

Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (6)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+