Publicitātes foto

Purvīša balvai nominēti Gabrāns, Johansons un Epnere 0

Izvērtējot izstādes un mākslinieku darbus, kas notikuši laika posmā no 2015. gada 1. jūlija līdz 30. septembrim, Purvīša balvas ekspertu darba grupa balvai, kas tiks pasniegta 2017. gada februārī, nominējusi Voldemāru Johansonu, Gintu Gabrānu un Ievu Epneri, LA.lv uzzināja Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

Voldemārs Johansons balvai nominēts par videoinstalāciju “Slāpes” starptautiskā Jaunā teātra festivāla “Homo Novus” ietvaros / bijušajā tekstilfabrikā “Boļševička” (04.–10.09.2015.). “Autors mērķtiecīgi interesējas par skaņas, kā arī citu viļņu kustību dabā un, izejot no uzkrātajām zināšanām un prasmēm, rada monumentālu mākslas tēlu – okeāna vētras pieminekli. Meditatīvi noraugoties tajā, var labi sajust arī šausmu atblāzmu, kas vienā mirklī pārņemtu vērotāju, ja tas atrastos tiešā kontaktā ar dabisko, nevis mākslas valodā tulkoto stihiju,” nomināciju pamato eksperte Aiga Dzalbe, piebilstot, ka šāds tehnoloģiju laikmeta mākslas darba radīts pārdzīvojums nebūtu iespējams, ja tam trūktu izpildījuma perfekcijas, ko Johansona darbā nodrošinājuši operatori Andrejs Rudzāts un Māris Pilāts, kā arī skaņas redaktors Ernests Ansons,·

Gintam Gabrānam nomināciju nesusi personālizstāde – gaismas, skulptūru un 3D videoinstalācija “Sešas galvas” mūsdienu kultūras foruma “Baltā nakts” ietvaros / LNMM izstāžu zālē “Arsenāls” (05.09.2015.). Vilnis Vējš savu izvēli par labu Gabrāna darbam skaidro sekojoši: “Gints Gabrāns vienai naktij bija mobilizējis iespaidīgus radošos un tehnoloģiskos resursus, vienotā telpas instalācijā rezumējot vairākus autorizētus mākslinieciskās izpētes virzienus, ar kuriem strādājis pēdējos gados: pašveidojošās formas “ne no kurienes”, objektu skenēšanu pa slāņiem (izmantota teātrī Maskavā), 3D efektus un skaņu instalāciju (līdzautors Toms Auniņš). Īpašais salikums atklāja pazīstamo tehnoloģiju jaunas tēlveides iespējas. Gabrāns droši ielauzies grūtajā laikmetīgās mākslas subžanrā “liels un efektīgs”, sasniedzot latviešu mākslā līdz šim neredzētu kvalitāti.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt Ieva Epnere balvai nominēta par videodarbu “Piramīdas četras versijas” izstādē “Paradīze jaunam cilvēkam” / kim? Laikmetīgās mākslas centrā (15.08.–27.09.2015.). “Šodienas mākslā man kā skatītājai pietrūkst spēcīgu stāstu, un šajā izstādē tas bija risināts gan caur dokumentālu, gan vizuāli telpisku pieeju, arhitektoniskām un instalācijas formām. Vienlaikus tā bija arī stāsta stāstīšana ar iztēles palīdzību – aicinot skatītāju daudz vairāk iztēloties nekā ieraudzīt,” izvēli pamato Ieva Astahovska.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.