Sabiedriskais transports Čiekurkalnā.
Sabiedriskais transports Čiekurkalnā.
Foto-LETA

Puse pasažieru Rīgas sabiedriskajā transportā brauks par velti 2

Nākamgad pasažieru īpatsvars, kas Rīgas sabiedrisko transportu izmanto bez maksas, pieaugs līdz 50%, liecina pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” prognozes.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Lasīt citas ziņas

Sagaidāms, ka šogad bez maksas pārvadāto pasažieru skaits Rīgas sabiedriskajā transportā sasniegs 45%, salīdzinājumā ar 37% 2012.gadā un 33% 2011.gadā. 2010.gadā bez maksas sabiedriskajā transportā vizinājies tikai 21% pasažieru.

Nākamgad, kad biļetes pilna cena tiks palielināta līdz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, tiek plānots, ka pilnu cenu maksās 38% pasažieru. Līdz šim biļetes pilna cena bijusi 50 santīmu, un šogad par šo cenu biļetes iegādājušies 44% pasažieru salīdzinājumā ar 47% pasažieru pērn un 48% pasažieru 2011.gadā. 2010.gadā pilnu cenu maksāja 52% pasažieru.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Rīgas satiksme” prognozē, ka, paaugstinot biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem (1,20 eiro) jeb par 68%, pārvadāto pasažieru skaits nākamgad kritīsies par 6,8%.

Rīgas domes dotācijas sedz vairāku pasažieru grupu braukšanu sabiedriskajā transportā bez maksas – nestrādājošie pensionāri, Černobiļas AES seku likvidētāji un 3.grupas redzes invalīdi saņem 100% atlaides kopš 2010.gada septembra, kopumā 3,5 miljonu latu apjomā gadā. Kopš pagājušā gada septembra bez maksas brauc arī skolēni, kam nepieciešami 3,2 miljoni latu gadā, bet kopš šā gada marta – arodskolēni un 3.grupas invalīdi, radot papildu izdevumus 1,3 miljonu latu apjomā gadā.

Rīgas domes dotācijas pēdējo piecu gadu laikā “Rīgas satiksmei” gandrīz katru gadu ir palielinājušās – 2008.gadā piešķirti 47,7 miljoni latu, 2009.gadā – 51,49 miljoni latu, 2010.gadā – 47,12 miljoni latu, 2011.gadā – 52,65 miljoni latu, pērn – 57,75 miljoni latu, bet šogad dotācijas apjoms sasniegs 63,29 miljonus latu.

2008.gadā “Rīgas satiksme” strādājusi ar 5,11 latu peļņu, 2009.gadā – ar 670 000 latu peļņu, bet kopš 2010.gada uzņēmums katru gadu noslēdz ar zaudējumiem. 2010.gadā zaudējumi bijuši 2,06 miljoni latu, 2011.gadā – 3,19 miljoni latu, pērn zaudējumi sasnieguši 5,48 miljonus latu, bet šo gadu paredzēts noslēgt ar zaudējumiem 1,56 miljonu latu apjomā.

Jau ziņots, ka Rīgas dome 7.oktobrī nolēmusi paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji, kas saņēmuši “Rīdzinieka karti”, varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) uzskata, ka šie noteikumi ir diskriminējoši un pieprasa veikt izmaiņas, savukārt Saeimā atbalstītas izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā.

Reklāma
Reklāma

Rīgas domes priekšsēdētājs Ušakovs savukārt uzsver, ka pašvaldība jebkurā gadījumā atradīs juridiski korektu veidu, kā saviem iedzīvotājiem noteikt atlaidi pilsētas sabiedriskajā transportā

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.