Ekonomika
Bizness

Puse uzņēmēju šogad plāno atvēlēt vairāk līdzekļu digitālajai reklāmai0

Foto: Pexels

Latvijā 54% uzņēmēju šogad plāno atvēlēt vairāk līdzekļu digitālajai reklāmai, secināts “iMarketings.lv”, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras un Latvijas Digitālo ekspertu biedrības veiktajā uzņēmēju aptaujā.

Vienlaikus aptaujā 25% respondentu atzinuši, ka 2019.gadā plāno samazināt līdzekļus tradicionālajiem medijiem.

Pēc aptaujas datiem, no visiem digitālajiem kanāliem sociālie tīkli ir tie, kurus 2019.gadā sagaida lielākais reklāmas palielinājums – komunikācijai sociālajos medijos palielināt reklāmas budžetus plāno vairāk nekā puse jeb 53% aptaujāto uzņēmēju, kamēr vismazāk uzņēmēju – 15% – plāno palielināt budžetu baneru reklāmai.

Pirms trim gadiem “iMarketings.lv” veica līdzīgu pētījumu un tajā tika noskaidrots, ka vismazāko budžeta palielinājumu tolaik uzņēmēji plānoja attiecībā uz “YouTube” video reklāmu, bet šogad uzņēmēji ir optimistiskāk noskaņoti par šo reklāmas kanālu, proti, to sagaida 21% reklāmas budžeta palielinājums.

“Šādu uzņēmēju rīcību var paskaidrot ar to, ka baneru reklāmas efektivitāte ar katru gadu samazinās. Tāpēc arvien mazāk uzņēmēju ir gatavi palielināt reklāmas budžetus šim kanālam. Savukārt “YouTube” video reklāma ir salīdzinoši jauna reklāmas iespēja Latvijas uzņēmējiem, kur nevalda tik sīva konkurence,” skaidroja “iMarketings.lv” digitālas nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins.

Analizējot aptaujas rezultātus, Volvenkins vērsa uzmanību uz tendenci, ka jau vairāku gadu garumā tiek plānoti budžetu palielinājumi gan reklāmas analīzes aktivitātēm (pieaugums par 66%), gan mājaslapas pilnveidošanas darbiem, proti, to pielāgošanai pārdošanai internetā (pieaugums par 34%).

“Fokuss uz mājaslapu norāda uz to, ka uzņēmēji arvien vairāk un vairāk vērtē savas mājaslapas lomu komunikācijas un pārdošanas procesā. Savukārt fokuss uz analīzi apliecina, ka uzņēmēji vēlas precīzi zināt, cik efektīvi strādā viņu reklāma. Akcents uz analīzi un mājaslapas pilnveidošanas darbiem ir mūsdienu reālijas, kurās strādā uzņēmēji. Reklāma kļūst dārgāka, budžeti arī aug,” skaidroja Volvenkins.

Pēc aptaujas datiem, mazākos ieguldījumus reklāmas budžetā respondenti šogad plāno atvēlēt radio un televīzijas reklāmām – attiecīgi 5% un 2%.

Savukārt, jautāti, vai uzņēmēji plāno, ka 2019.gadā pieaugs kompānijas apgrozījums, 76% respondentu bijuši pozitīvi noskaņoti un atbildējuši apstiprinoši. Ņemot vērā, ka aptauja tika veikta par uzņēmēju biznesa plāniem 2019.gadā, aptaujas dalībniekiem tika vaicāts arī par eksporta sākšanas plāniem – 24% uzņēmēju šogad plāno sākt eksportu, kamēr 40% aptaujāto šobrīd jau eksportē, bet 35% to neplāno sākt.

“Iegūtie dati liecina, ka uzņēmēji, kas noskaņoti optimistiskāk, ir krietni aktīvāki salīdzinājumā ar tiem, kas noskaņoti pesimistiski. Pozitīvi noskaņoti uzņēmēji izmanto gan vairāk kanālu, gan plāno palielināt reklāmas budžetus, bet tajā pašā laikā viņi neaizmirst par reklāmas kampaņu analīzi un mājaslapas pielāgošanos pārdošanai,” pauda Volvenkins.

Saistītie raksti

Aptauja veikta 2018.gada decembrī. Kopumā atbildes saņemtas no 408 respondentiem, no kuriem 74% ir uzņēmumu vadītāji vai īpašnieki, 10% mārketinga vadītāji vai speciālisti, bet 8% citu nodaļu vadītāji. No aptaujātajiem uzņēmumiem 44% apgrozījums bija līdz 500 000 eiro, 33% – no 500 000 eiro līdz trim miljoniem eiro, 11% – no trim miljoniem eiro līdz desmit miljoniem eiro, savukārt 11% uzņēmumu apgrozījums pārsniedza desmit miljonus eiro.

“iMarketings.lv” ir pilna servisa digitālā mārketinga aģentūra, kam ir klienti vairāk nekā 20 pasaules valstīs. Uzņēmums ir dibināts Latvijā 2013.gadā.

LA.lv