PV patlaban izvērtē trīs vilcienu iegādes variantus 0

AS “Pasažieru vilciens” patlaban izvērtē trīs vilcienu iegādes variantus, šorīt intervijā Latvijas radio teica uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Viens no tiem ir vilcienu pirkums, otrs – to noma, bet trešais ir atgriezeniskais līzings, uzsvēra Birkmanis.

“Veicam aprēķinus, gatavojam priekšlikumus kapitāldaļu turētājam, kāds variants būtu ekonomiski visizdevīgākais un kalpotu valsts interesēm,” skaidroja vadītājs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uz jautājumus, cik vilcieni Latvijai kopumā būtu vajadzīgi, precīzu atbildi Birkmanis nesniedza, vien piebilda, ka par pamatu jāņem esošais ritošais sastāvs, pārvadāto pasažieru skaits un citi kritēriji.

Par pieņēmumiem, kas izteikti portālā “Pietiek.com” – lai panāktu, ka ar Aivara Lemberga ietekmi saistītā Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) nepievienojas Saeimas opozīcijas partijas “Saskaņas centrs” nodomam aicināt rīkot referendumu par eiro ieviešanu, valdošā partija “Vienotība” varētu būt gatava piekāpties ZZS jautājumā par jauno vilcienu iepirkumu, piekrītot līguma slēgšanai ar spāņu uzņēmumu “Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A.” (CAF) -, Birkmanim nekas nav zināms

Kā ziņots, 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un CAF par jauno vilcienu iegādi nav panākta. Tomēr CAF uzskata, ka vilcienu pirkuma līgums ir spēkā, bet PV – ka nav, tādēļ PV 16.novembrī ir sācis mediācijas procesu Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lai panāktu vienošanos ar CAF par neveiksmīgo jauno vilcienu iepirkumu, un tas ilgs līdz 16.janvārim.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

Patlaban PV gatavo aprēķinus, kā vislietderīgāk izmantot neveiksmīgajam vilcienu iepirkumam rezervēto Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu 100 miljonu latu apmērā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.