Radio balsis pret fotoradariem
 0

“Šādi mēs protestējam pret ieilgušo fotoradaru ieviešanu, kas faktiski kļuvusi par naudas slaukšanas aparātiem privāta uzņēmuma labā,” “Radio 101” zīmola vadītājs Ilgvars Rukers skaidro, kādēļ radio nolēmis informēt savus klausītājus par radaru uzstādīšanas vietām. 


Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins 124
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Lasīt citas ziņas

Radiostaciju starpā pastāv nerakstīta vienošanās, informējot par stāvokli uz valsts ceļiem, nestāstīt to, kur atrodas policijas ekipāžas. Tomēr “Radio 101” daļēji atkāpies no šī formāta un kopš gada sākuma izplata ēterā klausītāju iesūtīto informāciju par vietām, kurās izvietoti fotoradari.

I. Rukers skaidro, ka ar šādu lēmumu medijs cenšas protestēt pret absurdo situāciju fotoradaru ieviešanā. “Vilcināšanās uzstādīt pastāvīgos radarus un pārvietojamo radaru slēpšana krūmos tikai liecina, ka uzstādītāju galvenais mērķis ir tikai peļņa, nevis negadījumu prevencija, kā tas tika publiski paziņots. Šobrīd fotoradari nekādi neveicina drošību uz ceļiem, bet izvietoti tikai naudas kāšanai no cilvēkiem, tostarp mūsu klausītājiem,” norādīja I. Rukers. Viņš arī uzsvēra, ka “Radio 101” noteikti ir par satiksmes drošības uzlabošanu, tādēļ par ceļu policijas ekipāžām ēterā neziņo.

CITI ŠOBRĪD LASA

Fotoradaru atrašanās vietas klausītāji var sūtīt pa “Radio 101” e-pastu, interneta sociālo tīklu Twitter vai paziņot pa tālruni. Informācija tiek apkopota un izplatīta laikā, kad satiksme galvaspilsētā ir visintensīvākā – rīta raidījumā “Ausīs rīts” un pēcpusdienā, kad ēterā saimnieko dīdžejs Egons Reiters.

 

“Klausītāju atsaucība ir liela. Un acīmredzot mūs klausās arī radaru uzstādītāji, jo, tiklīdz viņi saprot, ka ir atklāti, tā pazūd no tās vietas. Laikam saprot, ka tagad tur visi brauks kārtīgi un nekāda peļņa nav gaidāma. Bet mēs esam sasnieguši mērķi – padarījuši satiksmi drošāku un izvairījušies barot ar valsti nesaistītu firmu,” spriež I. Rukers.

 

Tādēļ radio plāno turpināt šādi rīkoties vismaz tik ilgi, kamēr atbildīgās amatpersonas atgriezīsies pie sākotnēji solītās kārtības – vispirms ieviest stacionāros fotoradarus, par kuriem informēs gan ar ceļa zīmēm, gan oficiālu karti, bet pārvietojamos radarus izmantos tikai kā palīgmehānismu.

Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš šādu radio rīcību vērtē skeptiski. “No vienas puses, to var uzskatīt par preventīva rakstura informāciju un sava veida garantu, ka vismaz konkrētā ceļa posmā autovadītāji ievēros ceļu satiksmes noteikumus. Taču, no otras puses, šāda brīdināšana medijos satiksmes drošību neuzlabo – autovadītāju var pārņemt stress, braukšana var kļūt saraustīta, jo rodas vēlme pārliecināties, vai fotoradars atrodas vai neatrodas ceļa malā. Uzmanības novēršana no brauktuves un fotoradaru meklēšana tās malās satiksmes drošību neveicina,” brīdināja E. Zivtiņš. Viņš arī atgādināja, ka, braucot atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, nebūs vajadzības ceļa malās meklēt fotoradarus un samazināsies ceļu satiksmes negadījumu risks.

Reklāma
Reklāma

Patlaban kopumā uz Latvijas ceļiem darbojas 34 pārvietojamie radari, bet ar līgumā noteikto stacionāro radaru ieviešanu uzņēmums “Vitronic Baltica” īpaši nesteidzas. Pēc TV3 raidījuma “Nekā personīga” aprēķiniem, uzņēmumam izdevīgāk ir maksāt līgumsodu un strādāt ar pārvietojamiem radariem, kas nes peļņu. Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis pieprasījis, lai stacionārie radari tiktu uzstādīti līdz 20. maijam.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.