Mobilā versija
+0.2°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
22. septembris, 2012
Drukāt

Radio Brīvība spiesta pamest Krievijas ēteru

ASV valdības finansētās radiostacijas “Radio Brīvība” Krievijas redakcija piektdien, 21.septembrī, paziņoja, ka pateicoties jaunajam likumam, kas ierobežo mediju finansēšanu no ārvalstīm, bijusi spiesta uz pusi samazināt savu personālu un ka drīzumā plāno raidījumus ēterā pārtraukt vispār.

Radiostacija, kuras pārraides padomju varas laikā tika pastāvīgi slāpētas, pavēstīja, ka tuvāko nedēļu laikā plāno pilnībā pārriet tikai uz raidīšanu internetā.

“Vairāk nekā puse darbinieku ir atlaista, iespējams, 70%,” aģentūrai AFP pastāstīja viena no atlaistajām – Marina Timaševa.

Radio Brīvības/Radio Brīvās Eiropas (RFE/RL) Maskavas birojs līdz šim nodarbināja aptuveni 60 reportierus.

Neskatoties uz apraides pārnešanu internetā, atlaišanas vissmagāk skārušas tieši redakcijas multimediju nodaļu.

Krievijas prezidenta amatā vēl atrodoties Dmitrijam Medvedevam, Krievijas parlaments apstiprināja lielu ievērību neizsaukušu likumu, kas paredzēja licenču atsaukšanu tām raidorganizācijām, kuras vairāk nekā pusi sava finansējuma saņem no ārvalstīm.

Lai gan likumu iespējams attiecināt arī uz citiem medijiem, tostarp uz Eiropas izklaides konglomerātiem, neviena cita raidorganizācija, izņemot RFE/RL, pagaidām nav paziņojusi par savas darbības ierobežošanu.

Izskanējuši pieņēmumi, ka uz (RFE/RL) izdarīts īpašs Kremļa spiediens, jo par radiostacijas vadītāju nesen kļuvusi Maša Gesena, kura iepriekš tika atbrīvota no žurnāla “Vokrug Sveta” galvenā redaktora amata, jo atteicās atspoguļot savā izdevumā prezidenta Vladimira Putina bēdīgi slaveno reklāmas kampaņu – “lidojumu kopā ar dzērvēm”.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+