Foto no video

Latvijas uzņēmumi ir radoši un veiksmīgi eksportā: arī Dānijas karaliene izvēlas Latvijā šūtu mēteli 1

Valsts svētku mēnesī gribas uzsist sev uz pleca – Latvija tiešām var, domā un dara! Un tad, ja mūsu idejas, pakalpojumi un materiālie ražojumi kļūst pieprasīti un atzīti pasaulē, ja spējam tos piedāvāt eksportam, lepojamies īpaši. “Mājas Viesis” savu eksportpreču izlasi veidoja, izvēloties no tiem Latvijas uzņēmumiem, kuru produkcijas lielākā daļa aizceļo pasaulē.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Lasīt citas ziņas

100% produkcijas eksportē uzņēmums “SIA UAVFACTORY” (izvirzīts 2016. gada inovācijas un eksporta balvai). Uzņēmums nodarbojas ar bezpilota lidaparātu platformu un papildaprīkojuma izstrādi, gan izpildot īpašus pasūtījumus, gan piedāvājot standarta risinājumus. Ražojumi aizceļo uz ASV un Eiropas valstīm.

*

Pasaules slava ir Jura Zariņa uzņēmuma “JZ Microphones” (Mārupē) ražotajiem mikrofoniem. Juris Zariņš:

CITI ŠOBRĪD LASA

– Tā kā Latvijā mikrofonu tirgus ir ļoti mazs, tad teju 99% saražotā eksportējam. Trīs lielākie eksporta tirgi – Ķīna, Japāna, Amerikas Savienotās Valstis. Lai produkts iekarotu globālo tirgu, nepietiek vien ar nevainojamu kvalitāti, vajadzīgas arī personiskās attiecības. Mikrofonus iegādājušies tādi mūzikas industrijas līderi kā, piemēram, skaņu inženieris Rafs Sardins (13 “Grammy” balvas, nodrošinājis Lēdijas Gāgas dziesmas “Born This Way” ierakstu), Braiens Kalstroms, kurš strādājis ar grupām “Alice In Chains” un “The Offspring”, un Endijs Gils (producents grupām “U2”, “The Strokes”) u. c.

*

Personālais bioreaktors – viena no nesen radītajām ierīcēm, paredzēta mikroorganismu audzēšanai, pavairošanai un mikroorganismu augšanas datu mērīšanai 50 ml mēģenē. Publicitātes foto

SIA “BIOSAN” izstrādā un ražo laboratorijas iekārtas un to piederumus. Piemēram, dažādas iekārtas paraugu maisīšanai, šūnu kultivēšanai, boksus darbam ar DNS, bioloģiskās drošības ierīces u. c. Eksports ir iespaidīgs ~ 98% no saražotās produkcijas. Eksportē uz vairāk nekā 70 pasaules valstīm. Galvenie tirgi ir Eiropa un Āzija.

*

Koncerns “Latvijas finieris” eksportē aptuveni 95% no saražotā saplākšņa, ko pārdod vairāk nekā 60 valstīs (nozīmīgākās – Lielbritānija, Vācija, Francija, Itālija, Nīderlande un Turcija). Bērza saplāksni izmanto dažādās jomās: celtniecībā – iekšējām un ārējām sienām, grīdām, sastatnēm, platformām, betonēšanas veidņiem; transporta industrijā – treileru, autobusu un mikroautobusu grīdām, treileru sienu un griestu apšuvumam, kuģu būvē.

*

Publicitātes foto

Pasaulē atpazīstamību guvis arī apģērbu šūšanas uzņēmums “Nemo” Krāslavā. Vienu no šajā uzņēmumā ražotajiem mēteļiem, kura dizaina autori ir Dānijas uzņēmums “Eva & Claudi”, valkā pat Dānijas karaliene Margrēte. Šādu mēteli gan Latvijā iegādāties nav iespējams, tāpat kā uzņēmuma produkcijas lielāko daļu, jo tā ceļo galvenokārt uz Skandināvijas valstīm. “NEMO” eksporta apjoms – 95%. Uzņēmuma vadītāja Inga Zemdega-Grape:

Reklāma
Reklāma

– Mūsu eksports naudas izteiksmē ir 2 miljoni eiro gadā. 80% no šā apgrozījuma ir mūsu darba cena, mūsu pievienotā vērtība, pretēji uzskatam, ka apģērbi ir zemas pievienotās vērtības prece. Mēs ievedam tikai audumus, ko Latvijā neražo. Gatavo produkciju sūtām uz Dāniju, Zviedriju, Somiju, Norvēģiju, Angliju, Vāciju un nedaudz uz Igauniju un Lietuvu, no kurienes to eksportē tālāk.

*

AS “Grindekss” no saražotā eksportē 90% – uz 70 pasaules valstīm. Eksportspējīgākie produkti – Mildronāts® (oriģināls metaboliskas iedarbības antiišēmisks līdzeklis sirds un asinsvadu sistēmas slimību, piemēram, stenokardijas, hroniskas sirds mazspējas, išēmisku smadzeņu asinsrites traucējumu ārstēšanai); Viprosal B® ziede (lieto ārīgi kā pretsāpju līdzekli locītavu un muskuļu sāpju gadījumā. Viprosal B® ziedes galvenā aktīvā viela ir odzes (Vipera berus) inde. Viprosal B® ziede kairina jušanas nervu galu receptorus, tā izraisot vietēji kairinošu un sāpes remdinošu efektu); Somnol® (Ciklopirolonu grupas miega līdzeklis pārejoša, īslaicīga bezmiega un hroniska bezmiega terapijai).

*

Publicitātes foto

Programmatūras izstrādes uzņēmums SIA “X INFOTECH” rada programmnodrošinājumu viedkaršu un elektroniskās identifikācijas dokumentu tirgū – lai taptu maksājumu, identifikācijas kartes, pases, vadītāja apliecības, veselības un sociālās kartes. 2015. gadā uzņēmuma eksporta apjoms sasniedza 90%. IT risinājumus eksportē uz vairāk nekā 45 pasaules valstīm.

*

SIA “BioVenta” ražo ne vien galveno produktu biodīzeļdegvielu, bet arī kālija sulfātu, glicerīnu un rapša raušus. Eksporta apjoms pa produktu grupām:

biodīzeļdegviela – 90% (Skandināvijas valstis, Polija, Lietuva), rapšu rauši – 92% (Norvēģija, Dānija, Zviedrija un Somija), glicerīns – 99% (Krievija, Lietuva) un kālija sulfāts – 97% (Polija, Itālija un citas Eiropas Savienības dalībvalstis).

*

Septembra nogalē Mārupē atklāja kosmētikas ražotāja SIA “Madara Cosmetics” jauno ražotni. Apgrozījums ārpus Latvijas attiecībā pret kopējo apgrozījumu ir 68,59%, Eiropas Savienībā (ES) attiecībā pret kopējo eksporta apgrozījumu 85%, ārpus ES attiecībā pret kopējo eksporta apgrozījumu 15%. Produkcija aizceļo uz Lielbritāniju, Spāniju, Vāciju, Ķīnu, Itāliju, Austrāliju un Skandināviju.

*

AS “Dobeles dzirnavnieks” kopējais uzņēmuma apgrozījums 2015. gadā bija 98 miljoni eiro, no kuriem 60 miljonus eiro (61%) veido tieši eksports. Produkciju eksportē uz vairāk nekā 60 valstīm, un galvenās eksporta preces ir makaroni, īpaši spageti un milti. Eksporta valstu vidū ir arī tādi eksotiski galamērķi kā Taizeme, Dienvidāfrikas Republika, Madagaskara, Gvatemala, Franču Polinēzija u. c.

Andžejs Stenclavs: mēs dzīvojam paradīzē!

Andžejs Stenclavs, SIA Kinetics Nail Systems vadītājs.Foto – Karīna Miezāja

Rīgā ražota “Kinetics” nagu laka pamazām iekaro pasauli

To ražo pašmāju kosmētikas ražotājs “Kinetics Nails Systems”, kas šobrīd darbojas īrētās telpās Čiekurkalnā, bet tuvākajos gados netālu no Rīgas plāno uzbūvēt jaunu rūpnīcu. Tā vadītājs Andžejs Stenclavs sācis kā citu firmu kosmētikas izplatītājs, pamazām nonākot pie domas, ka jāražo pašiem. Pērn uzņēmums bija kļuvis par trešo lielāko Latvijā aiz abiem flagmaņiem – “Dzintars” un “Stenders”. 95% no saražotajām nagu lakām un roku kopšanas līdzekļiem eksportē uz Omānu, Kuveitu, Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Japānu, Sudānu, Spāniju, Itāliju, Franciju un Krieviju. Regulārs noiets ir Kanādā, un plānots iekļūt arī ASV tirgū. Tā kā eksportā apjomi aug, iecerēta paplašināšanās.

Kad jautāju, vai Latvijas biznesa vide ir pateicīga ražošanai, Stenclavs atbild apstiprinoši.

– Izaicinājumi ir visur. Es esmu pārliecināts, ka mēs dzīvojam paradīzē. Mums nav nemieru, mums ir lieliski dzīves apstākļi. Tik lieliski, ka lielākā daļa pasaules iedzīvotāju mūs var apskaust. Ja kaut kas trūkst, tad tas ir mūsu galvās. Lielākā daļa Latvijas cilvēku neapzinās, cik esam laimīgi. To ir vērts atgādināt. Man patīk ceļot un brīvajā laikā būt pie dabas un cilvēkiem, un tas ir labs atgādinājums, atgriežoties saprast, cik pie mums ir labi. Es vēlos dzīvot un būt Latvijā. Tas ir domāšanas veids. Man nav domas, ka varētu pārcelties vai pārcelt ražotni. Tas ir nedaudz savtīgu apsvērumu dēļ, jo man patīk šī zeme un viss, kas mums šeit dots. Ja arī ir kādas neērtības, tad esmu gatavs tās pieciest un rast risinājumu, – tā uzņēmējs. Viņu gan nedaudz biedē tas, ka pamazām

cilvēkos zūd darba tikums un vēlēšanās sevi ieguldīt darbā un pierādīt. Taču savu komandu uzņēmējs ļoti uzslavē. – Pilnīgs gandarījums būs, ja pietuvosimies mazo pasaules ražotāju pulkam. Konkurence ir ļoti sīva un svarīgākais ir darba tikums un katra vēlmes sevi parādīt un pierādīt pasaulē, – teic Stenclavs.

Uzziņai

Latvijas uzņēmumu eksportu starptautiski popularizē kustība “The Red Jackets” (“Sarkanās žaketes”), kuras mērķis līdz 2018.gadam, līdz Latvijas valsts 100 gadu jubilejai, apkopot 100 izcilākos Latvijas eksporta zīmolus. Savā kārtējā grāmatā “Treasures of Latvia – Outstanding Export Brands and Inspiring Talents” (“Latvijas dārgumi – izcili eksporta zīmoli un iedvesmojoši talanti”), kuras izdošanas svētki būs rīt, secināts, ka uzņēmumu apgrozījums 2015. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo periodu, pieaudzis vairāk nekā par pusi jeb 53%.