×
Mobilā versija
Brīdinājums +14.7°C
Jānis
Svētdiena, 24. jūnijs, 2018
8. marts, 2018
Drukāt

Raibs piedāvājums 23. Baltijas baleta festivālā (1)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

No 9. līdz 28. martam norisināsies 23. Starptautiskais Baltijas baleta festivāls, kurā būs iespēja izbaudīt ASV, Austrijas, Krievijas, Vācijas, Ķīnas, Francijas, Turcijas un Latvijas baleta mākslinieku sniegumu. Programmā iekļauta arī igauņu horeogrāfa Ilo Vilimā gleznu izstāde, franču dejas kompānijas “Compagnie De Fakto” izrāde “Zirgu pastā”, kā arī Izraēlas filma “Mr. GAGA” par Batsheva Dejas kompānijas mākslinieciskā direktora un horeogrāfa Ohada Naharina darbu. Arī šogad festivālu atklās labdarības koncerts Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, TC “Origo” 9. martā.

 

Festivāla moto ir “No klasikas līdz avangardam”. “Es rādu dejas dažādību, nesēžu tikai uz vienas nots. Piedāvājums ir ļoti raibs. Festivālā piedalīsies trupas, kas pasaules baleta elitei liek attīstīties,” teic festivāla mākslinieciskā vadītāja Lita Beiris.

Latvijas Nacionālajā operā 12. martā norisināsies festivāla Galā koncerts, kurā uzstāsies vadošie solisti no pasaulslaveniem baleta teātriem, kā arī starptautisku baleta konkursu laureāti no Krievijas, Ķīnas, ASV, Vācijas, Francijas, Austrijas, Turcijas.

Preiļu Kultūras centrā 14. martā viesosies Džona Neimeijera Vācijas Nacionālais jaunatnes balets “Bundes Jugend Ballett”, ko nodibināja pasaulslavenais horeogrāfs Džons Neimeijers. “Kompānijā darbojas astoņi profesionāli dejotāji. Viņi pārstāv septiņas dažādas nācijas un runā vienā – kustību – valodā. Viņi mīl deju un vēlas iejūsmināt, aizraut skatītājus, tādēļ viņi dodas arī pie tiem, kam nav iespēju noskatīties baletu, piemēram, uz arabeska, veco ļaužu pansionātā,” tā L. Beiris.

Savukārt 21. martā VEF Kultūras pilī, 24. martā Rēzeknē, Latgales vēstniecībā “Gors” un 26. martā Ventspilī, teātra namā “Jūras vārti” viesosies latino stila profesionālā baleta trupa no Ņujorkas “Ballet Hispanico”. “Latvijas skatītājiem trupa prezentēs trīs iestudējumus: “Linea Recta”, “Dnzon” un “Con Brazos Abiertos”. Dvēseliskums, ekspresija un sirdsdegsme laikmetīgajā baletā – šāda ir profesionālā latino stila baleta trupa, kas parādīs trīs dažādus ļoti kolorītus viencēlienus,” atklāj L. Beiris.

LKA Teātra mājā “Zirgu pasts” 20. martā ar dejas izrādēm “Mazais pas de deux divatā” un “Kabatlakatiņi” viesosies Francijas deju kompānija “Compagnie De Fakto”. “Izmantojot komisku tēlu duetu, Aureliēns Kairo un Karla Polluksa atklāj izrāžu veidošanas aizkulises, paverot skatam divu pievilcīgu dejotāju pirmos soļus dejas pasaulē – no mēģinājumiem līdz dejotāju atlasei, no iesildīšanās līdz skatuves baiļu un tehnisko ķibeļu pārvarēšanai. Savos dejas estētikas un aizraujošas horeogrāfijas meklējumos viņam ir izdevies apvienot hip-hop deju tehniku un kustības ar tādām balles dejām kā tango un valsis, kā arī ar dziesmām no Burvila repertuāra, tādējādi izveidojot izrādi, kas skatītājiem atklāj arī vienu no nozīmīgākajām franču mūzikas personībām,” stāsta L. Beiris.

Bez dejām visiem interesentiem no 14. marta VEF Kultūras pilī būs skatāma “Vanemuines” teātra baleta trupas bijušā baleta premjera, mākslinieciskā vadītāja un horeogrāfa Ilo Vilimā gleznu izstāde. “Pirmie I. Vilimā mēģinājumi glezniecībā bija jau pagājušā gadsimta 70. gados. Pēc karjeras beigām Vilimā atsāka gleznošanu 2003. gadā, izveidojot savu stilu, ko varētu apzīmēt kā emocionāli ekspresīvu abstrakcionismu,” tā L. Beiris.

Savukārt 15. martā filmu klubā “Film NOIR” kinoteātrī “Splendid Palace” būs iespēja noskatīties Izraēlas neatkarīgās producentu kompānijas “Heymann Brothers Films” režisora Tomera Heimana filmu “Mr. GAGA” par Batsheva Dejas kompānijas mākslinieciskā direktora un pasaulslavenā horeogrāfa Ohada Naharina daiļrades stilu un tā attīstīšanu. “”Gaga” ir kustību valoda, kur skolotājs vada dejotājus improvizāciju praksē, kas balstās uz skolotāja doto tēlu aprakstiem. Šīs improvizācijas palīdz dejotājam radīt un izteikt kustību ar katru ķermeņa daļu unikālā veidā, kas tiek ignorēts citās dejas tehnikās,” teic L. Beiris.

Vēl festivāla programmā no 16. marta paredzēta izstāde “Stils un elegance” Mencendorfa namā, kā arī muzikāli horeogrāfiskā fantāzija “Ugunī” ar LNO baleta mākslinieku piedalīšanos.

 

Plašāka informācija: “www.ballet-festival.lv”

Biļetes: “Biļešu paradīzes” kasēs, www.bilesuparadize.lv un notikumu norises vietās.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    ;)))))))

    “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos klaji PRETLIKUMĪGA un nožēlojami prasta C_E_N_Z_Ū_R_A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    Ir sacīts: “Pretinieks (galvenokārt – tikai šķietamais jeb tendenciozi iedomātais “pretinieks”), kurš atklāj mūsu kļūdas, ir pat nesalīdzināmi vērtīgāks nekā šķietamais “draugs”, kurš vēlas tās noslēpt.”

    Un, arī: “Gudrs ir NEVIS tas, kas pa glupo “kaujas uz dzīvību un nāvi” ar stipr(āk)u pretinieku (vai pat iedomātu “ienaidnieku”), BET GAN – tas, kuram pietiek jēgas, vēlmes un varēšanas šādu iedomātu “pretinieku / ienaidnieku” padarīt par savu sabiedroto.” 😉

    =======

    Mediju ziņa (2014. gads): “Kā zināms, pēcpadomju Latvijā sabiedrības uzticēšanās žurnālistiem ir drūma problēma. Laiku pa laikam medijos parādās publikācijas par mūsu atsevišķu žurnālistu negodīgo rīcību gan informācijas iegūšanas laikā, gan informācijas tendenciozajā izmantošanā. Mūsu žurnālistikai nav laba morālā slava. Slikti ir tas, ka mūsu žurnālistikā nav konstatējams profesionālais korporatīvisms, aizsargājot savas profesionāli korporatīvās intereses un tajā skaitā savā kontingentā veicot paškritisku vietējās žurnālistikas analīzi, kā arī vajadzības gadījumā nosodot profesionālo normu pārkāpējus. Bet tagad (…) no tā būtiski cieš ne tikai mūsu žurnālistikas ja tā gaužām necilais profesionālais “mundieris”, bet arī visas valsts reputācija.” … ( cit.vied.aut. – zinātnieks un publicists Arturs Priedītis, publikācija “Vai nelietis var būt parlamenta priekšsēdētājs?” )
    ——-
    .
    “Muļķu Zemē – TĀ vi’š i’!…”
    ( …[p]ar MZ SILES “valsts” angažētajiem ‘masmēdekļiem’ )
    ( ‘tekošā momenta aktualizējums’ – iz “O.M.© arChīva” )
    .
    “Caur to ar’ esam slaveni, ka…”
    Šīs “valsts” ‘masu mēdekļi’,
    Pirms “glupo pūli” NOZOMBĒ ~
    Šos pašCENZŪRA izkastrē:
    .
    Ja Saimnieks pauž, ka “melns ir balts” ~
    Top “žurnālistiem” ‘feiss’ tik “salds”,
    Ka pašiem “dūša apšķiebjas” ~
    Dēļ ANGAŽĒTAS …(mel)šanas:
    .
    “Šai Muļķu Zemes “valstī” VISS,
    Ir tā, kā Saimnieks CENZĒJIS ~
    Ja “melns ir balts”, tad – tā vi’š i’,
    Mums ‘nespīd’ citi “viedokļi”!
    .
    Ja Saimnieks pavēl “nospārdīt” ~
    Pa “masmēdekļiem” iz..(gānīt),
    Jebko, kas “nelojāls” vai “svešs”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – paknaps “kešs”)!
    .
    Ja Saimnieks rukšķ (pēc Orvela),
    Ka “četras kājas” = “vērtība”,
    Bet “divas kājas” = “nerullē”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – kretinē)!
    .
    Ja Saimnieks kviec, ka “Krievi nāk!!!”
    Un gvelž, ka “MZ “valstij” VĀKS,
    Bez rietum-OKUPANTIEM ‘briest’!!!”
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – totāls “sviests”)!
    .
    Ja Sainieks ķērc: “Wooow – “hibrīdkarš”,
    JAU grauj šo “valsti”, gadiem garš!!!”
    Kā maitas putns, ap …(‘jūdzies’),
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “bauri” smies)!
    .
    Ja Saimnieks grib, lai “stukačiem”,
    No “skapja” gļēvi smirdošiem,
    Tiek “cieņa” ZOMBĒTA un “gods”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – pelnīts sods)!
    .
    Ja Saimnieks “prezentē”, ka šis,
    Ir “balts un pūkains” kustonis,
    Ne trekni rijošs SILES lops,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “profīts” skops)!
    .
    Ja Saimnieks uzdod samelot,
    Un “masmēdekļos” publiskot,
    Par SILES ‘rebēm’ “leģendas”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – BLEFS ir tas)!
    .
    Ja Saimnieks glaimus pieprasa,
    Iekš ANGAŽĒTA “mēdekļa” ~
    ‘Pūš’ “žurnālists”, lai “pūlis” dzird:
    “Yesss – tā vi’š i’!…” (kaut – šķērmi smird)…”

    Ja ZOMBĒTĀJS šķiet “goda vīrs”,
    Kam medijs der kā “mušpapīrs”,
    Pie kura ‘salīp’ VIENTIEŠI,
    Tad – MUĻĶU Zemē tā ‘vi’š i’!
    .
    Bet – tie, kas “nelien” (…) Saimniekiem,
    Tiek “CENZĒTI” no “mēdekļiem”:
    “Kam riebjas VERGOT “lojāli” ~
    Lai lasās… (dillēs), TĀ vi’š i’!…”

    =====

    Oriģinālversijas = “O.M.© blogā”:
    [ CENZĒTS ]
    u.c.

    MUĻĶU, totāli nozombētu LUMPEŅU, bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, “proāmurikāniski orientētu gejropedālisku deRmolibersatu” rasistiski militārhistēriskās propagandas skarbi traumētu “biogaļas izstrādājumu”, demonstratīvi kriminālrecidīva “ķēķa tiesiskuma” SISTĒMĀ parazitējošu “(ekskre)mentu”, “prok(tologu)”, “(bez)godību” u.c. taml. šinderu, klaji PRETLIKUMĪGAS “revolucionārās pārliecības” lopiski trulu zombijfanu, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju” un nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans(et)inbox. lv .

Draugiem Facebook Twitter Google+